djurplågeri

Sv: djurplågeri

Ridtravare_bäst skrev:
jag har inte sagt emot milly...

Jo, i #178 gjorde du precis det.:smirk:

Ridtravare_bäst skrev:
sen har jag väl aldrig sagt att folk ska ändra sin skötsel ?

Det är väl det hela tråden går ut på? Dina stallkamrater som du kallar djurplågare ska ändra sin skötsel av hästen.

Snuffsan skrev:
Jo, i #178 gjorde du precis det.:smirk:

Det är väl det hela tråden går ut på? Dina stallkamrater som du kallar djurplågare ska ändra sin skötsel av hästen.

de ska fatta att de har för lite spån enligt djurskyddslagen.

Och jag var ju den enda i hela tråden som tyckte att detta:
Ridtravare_bäst skrev:
jamena...som jag..har ca 40-50 cm spån i min box...
Var uppseendeväckande?
Det är skrivet som att h*n har så mycket löst spån i boxen och märk väl, Jag har Inte frågat om hästen behöver en trapp/el.dyl. för att ta sig in i boxen och ändå är det Mig h*n hoppat på :smirk: Jättemoget..Verkligen..Inte

Ridtravare_bäst skrev:
de ska fatta att de har för lite spån enligt djurskyddslagen.

Jaha? Det räcker alltså att de fattar det? De ska inte ändra på det då? Du ska väl knappast anmäla dem för anmälans skull utan för att ändra på det du tycker är fel.

Norrlänning skrev:
Jag har inte märkt nåt påhopp från Rt_b...

Nej, kanske inte påhopp men vad kallar du hennes sätt att utrrycka sig i denna tråd? :angel: Moget? Sakligt?
Attityden är typiskt tonåringar... :cool:

Snuffsan skrev:
Vet du många hästar som fått kolik av hö?:smirk:

Ursäkta, men det hela låter väldigt märkligt.
Jag tycker mer och mer att du framstår som en som vill ha allt på millimetern och att alla ska göra precis som du vill i stallet. Antingen får du nog slappna av lite och inse att ditt sätt inte är det enda rätta, eller så får du nog bygga eget stall, för håller du på så här kommer du nog snart att vara vräkt.

Du är duktig du,på att hoppa på folk här inne så fort du bara kan, gör du inget annat än att leta fel på folk här inne, tycker att du ska lägga ner det sättet nu......;) :banana: Jag råkade veta en sak trodde jag, men det var fel, men ändå på rätt väg....är man elak mot människor så är man elak mot djur....

Senast ändrad av en moderator:

Åh, så det är bara vissa som får diskutera? Du skrev flera felaktiga svar i tävlingregelfrågor och vi var flera som reagerade.

rocki skrev:
är man elak mot människor så är man elak mot djur....

Sådana där antydningar ska du nog akta dig för att skriva om mig. :mad:

Snuffsan - Jag har inte alls uppfattat dig som rocki verkar göra!
Ville bara säga det. :smirk:

Denna mening tycker jag ligger INGEN sanning i och verkar vara väldigt onödigt och omoget att skriva så:
är man elak mot människor så är man elak mot djur

Gnist skrev:
Och jag var ju den enda i hela tråden som tyckte att detta:

Var uppseendeväckande?
Det är skrivet som att h*n har så mycket löst spån i boxen och märk väl, Jag har Inte frågat om hästen behöver en trapp/el.dyl. för att ta sig in i boxen och ändå är det Mig h*n hoppat på :smirk: Jättemoget..Verkligen..Inte

Men så du tycker att "ni vuxna" bemöter Rt_b bättre än vad h*n bemöter er:crazy:
Ni visar ju verkligen inte då HUR man borde bete´sej.
Ni är ju lika goda kålsupare oxå.

Att en tråd som denna kunde bli till vad den är nu är ju otroligt:mad:
Fast å andra sidan så är det ju inte alls ovanligt när det gäller buke tyvärr...

Alla är så jä*la tänd på att få måla in någon i ett hörn så man blir mållös:mad:
Börjar en så tar det inte lång tid innan nästa gam har luktat sej till tråden...
Dock har vissa visat hur man kan/ska/borde skriva och dom :bow: jag för.

Observera att jag skriver NI inte enbart riktat till dej.

Jag håller absolut med dig om att det ofta är hemskt hur folk beter sig här på Buke. Man hoppar på folk som är okunniga osv osv.
Jag fattar inte varför ett gäng VUXNA männsikor ibland hoppar på någon på det sättet!

Jag försöker att hålla mig saklig och tänka på att alla inte kan allt (också jag själv!) och utgå ifrån det. Jag försöker LÄRA ut det jag KAN när jag ser att någon är okunnig men när det bemöts med ett sånt trotsigt sätt som Rt_b emellanåt GÖR så blir jag lite trött på det också.
Det finns inget fel i att INTE KUNNA, bara man är ödmjuk och erkänenr det och är öppen för att ta emot ny kunskap.

Senast ändrad:

Tycker i alla fall inte att en :eek: - smiley är att betrakta som att jag försöker "måla in någon i ett hörn". Tycker heller inte att det gör mig till en gam :smirk:

Men det var väl ungefär så jag såg ut när jag visualiserade en häst som står i en box fylld med 50 cm spån....

Tur för dylika stackare (oavsett ålder) att det finns de som Alltid (i alla trådar och inlägg) är: trevliga, seriösa, sansade mäniskor och som kan försvara dem från oss hemska människor :)

milly skrev:
.
Det finns inget fel i att INTE KUNNA, bara man är ödmjuk och erkänenr det och är öppen för att ta emot ny kunskap.

Helt rätt :bow:

Jag personligen har extremt svårt för nedlåtande attityder oavsett ålder på skrivaren/talaren och det står jag för. Okunnigheten i sig är för mig inget problem utom när det används som ursäkt för att vara just nedlåtande och hånfull....

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 538
Senast: Lavinia
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 889
Senast: Fiorano
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 675
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar