Faller ur igen :(

Sv: Faller ur igen :(

Genesis skrev:
Kraftfodret är per dag. Jag har inte vågat ge mer kraftfoder, då jag inte vill att hon ska bli ännu hetare. Har funderat på att öka på kornet mer, men räknar jag på foderstaten blir värdena på protein och energi alldeles för mycket :crazy:

Lucern känns onödigt att ge eftersom det är så bra värden på höet, men det kanske kan vara ett bra alternativ ändå eftersom jag inte kan ge henne mer hö?

Ska kolla upp möjligheterna att ge henne mer hö, men det är svårt då jag inte fodrar själv, utan det är personal som gör det och höet ska ligga framme utportionerat. Skulle kanske kunna öka på det till ca 20 kg om jag ger henne 10 kg till kvällsfodringen.

ge mera hö ..prova att öka tills du ser att hon inte käkar upp då är hon mättad :)
se dej inte blind på värdena alla hästar är individer .:bump:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 129
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 730
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Hej! Min valack på 13 år har fallit ur på hela överlinjen. Nu syns revben och rumpan har sjunkit in. Han har aldrig fallit ur innan. Han...
2
Svar
25
· Visningar
2 879
Senast: Efwa
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 903
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp