Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Finns det någon lista över Sveriges (nästan) alla veterinärer på internet? Adress?:bow:
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: Constance
·
U
Hästvård vilket linement ska man använda och som e bra mot gallor? hört att blue lotion ska vara bra? kan man använda de för mycket?
2
Svar
20
· Visningar
3 017
Senast: hillevie
·
B
Foder & Strö Jag har börjat sätta igång och omskola min travare efter att han stått och lugnat ner sig från travet lite. Han skrittas på långa tyglar...
Svar
4
· Visningar
776
Senast: milly
·
Foder & Strö Hur många av hästen mål om dagen har ni betfor i? Jag har i alla tre... Finns det några för-nackdelar med att ge mycket/lite betfor...
Svar
11
· Visningar
1 058
Senast: Hot Shot
·
Hästvård Har ni använt laser på era hästar ? Mot vad? Vad blev resultatet?
2
Svar
20
· Visningar
2 739
Senast: Alkemisten
·
Foder & Strö Jag ger min häst ca 0,5 liter fibergi om dagen uppdelat på morgon och kväll. Hon får ca 9 kilo hö som är analyserat och i en sån bra...
Svar
7
· Visningar
980
Senast: MikaTela
·
V
Hästvård har en häst som jag varit inne med till kliniken 2 gånger nu. första gången blev han sprutad i hovleden, och idag blev han sprutad med...
2
Svar
29
· Visningar
1 856
Senast: vickan
·
T
Hästvård Kan någon räta ut frågetecknen kring ultrajlud? Hittar man ev fel i mjukdelar, ledbandsskador etc m hjälp av denna metod?
Svar
9
· Visningar
3 687
Senast: Zandrah
·
C
Hästvård Vad ska jag göra med min häst? Hästen har fungerat till och från sen jag köpte henne (2.5 år sedan). Nu senast har det varit värre än...
2
Svar
24
· Visningar
1 875
·
Hästvård Jaha, nu har vi fått reda på att min tjej på 7 månader (idag:love: ) har bärrandsröta. Det hela började med att hennes ena framhov...
Svar
9
· Visningar
1 356
Senast: sofflan82
·
N
Foder & Strö Om man vill ge hästen salt i kraftfodret, måste man då köpa speciellt fodersalt eller kan man lika gärna ge vanligt salt som vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 695
Senast: Arracsbullen
·
Hästvård Jag skodde min häst fram nydligen. Innan hade hon inte halkat märkvärt. Men nu när jag var ute och red så halkade hon till Ordentligt...
Svar
12
· Visningar
1 330
Senast: Corax
·
N
Foder & Strö Har hört att man kan ge vanligt salt till hästar i kraftfodret. Detta skulle vara bra till min häst då den inte bryr sig i saltstenar...
Svar
1
· Visningar
791
B
Hästvård Hej på er! jag skulle vilja ha lite tips ang min valck! Han är mycket kladdig och smetig i skapet, när han ligger ner blir det...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: Arabis
·
U
Foder & Strö är det någon som kan mycket om korn som hästfoder?? Har förstått det som så att korn ska inte ges enbart, utan som komplement...
Svar
15
· Visningar
6 823
Senast: HelenaHandberg
·
T
Hästvård Jag börjar nu tröttna på att se hästar i min närhet inte få tillräcklig uppmaksamhet. Vad tycker ni? Så här är det: Det finns tre...
Svar
12
· Visningar
1 191
·
Hästvård Usch...mår så himla dåligt just nu....behöver verkligen höra lite olika åsikter...:( Räddade livet på en häst som var mkt illa däran i...
2
Svar
31
· Visningar
2 960
·
Hästvård Hur vanligt är det att kolik leder till buköppning? Och hur vanligt är det att hästen klarar sig efter en sån? Finns det någon...
2
Svar
28
· Visningar
5 204
Senast: ~magica~
·
Hästvård Visste inte att det fanns, men tydligen gör det :smirk: Någon som provat...
2
Svar
27
· Visningar
4 382
Hästvård Det har kommt en ny häst till stallet jag står i, tyvärr verkar denna ha löss då den från första stund kliade sig ganska mycket i hagen...
Svar
5
· Visningar
1 208
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Vad läser du just nu?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur