Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

U
Foder & Strö Mer frågor om korn kontr havre... Skillnad i energi?? Vill som sagt ha så lite energi som möjligt... (Grooven har ju 9,0 MJ) Vad brukar...
2
Svar
22
· Visningar
1 454
Senast: Masse
·
Hästvård Ena shettisen, A, i stallet och en av hästarna, L, har kliat sig otroligt mycket senaste tiden och idag såg Ls medryttare något litet...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: crixi
·
Hästvård vet inte var jag ska lägga den tråden... men provar här. Hur ser hästens synfält ut egentligen, att den ser utmärkt åt sidorna förstår...
Svar
5
· Visningar
1 787
Senast: mag
·
E
Hästvård Hur gör man för att försöka få tillbaka hästen i topprestation vid överträning samt vad händer då med kroppen?
Svar
2
· Visningar
911
Senast: Lill Hovis
·
Hästvård När klipper ni hästen sista gången? Kan man "förstöra" sommarpälsen om man klipper för sent? Underlättar man pälssättningen om man...
Svar
6
· Visningar
4 418
Senast: JennyE
·
Foder & Strö Våra hingstar utfodras med vanligt hö (inte hösilage) ur rundbal, de har inte fri tillgång utan vi fyller på för hand i en höhäck. I...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 451
Z
Hästvård Hejsan! Har två hästar som hostar hemma. 2 av 4 st. Ingen feber på någon och en hostar bara till vid ridning och den andra hostar utan...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: Hrannar
·
C
Hästvård vi funderar över att köpa en shettis som vi ska ha som körhäst och som sällskap till våran ena häst... men hur känsliga är shettisar för...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: Gnist
·
B
Foder & Strö tips på vad man kan ge till en häst som ska stå i minst 3 veckor och som tidigare har varit i relativt hård träning?? liten nätt häst...
Svar
7
· Visningar
1 038
Senast: veronican
·
Hästvård Min häst har precis varit i Hbg och blivit opererad i vb där en hörnstödsfraktur har blivit bortplockad. På pappret från Hbg stod...
Svar
1
· Visningar
2 470
Senast: krambanan
·
V
Hästvård hjälp jag mår så jävla dåligt hoppas att ni kan hjälpa mig och se det lite ljusare nå jag har en häst på prov hemma hoss mig som...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 101
Senast: ainasoja
·
M
Foder & Strö Jag undrar lite om hur det är med foderrådgivare egentligen? Jag fick hjälp med en foderstat av en rådgivare från Kr**ft. Men jag har ju...
Svar
6
· Visningar
1 077
M
Foder & Strö Jag har ju haft sånna himla problem med foderstaten på min nya häst! Och ja nu förra veckan fick jag reda på analysen på hösilaget och...
2
Svar
28
· Visningar
1 924
K
Hästvård Fick idag beskedet att min pålle är dammallergisker. Så för att han ska må så bra han bara kan skulle jag vilja göra en utebox. Är det...
Svar
4
· Visningar
928
Senast: Mangis
·
Hästvård Vad är det för konvalescenstid/rehabiliteringstid efter en behandling med tuppkam i blodet? Är det samma som för tuppkam i led dvs ca 3...
Svar
5
· Visningar
1 408
Senast: Antiqua
·
Z
Foder & Strö Min häst har alltid varit mer eller mindre galen på vintern. Bockig, sparkar backut etc... Rida på vintern har periodvis varit förenat...
Svar
8
· Visningar
2 228
Senast: Egonson
·
Hästvård Finns det någon lag om hur mkt spån man minst ska ha i boxen/spiltan eller bara rekomendationer? 4 hästar i mitt stall har löjligt...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 667
Senast: lordensmatte
·
P
Hästvård Min häst har haft hårda knölar över hela kroppen nu ett par månader. Främst på bog mage o rygg inte på ben eller i ansiktet. De verkar...
Svar
13
· Visningar
2 484
Senast: BonRaiz
·
Hästvård Någon som varit med om det? Min pålle är lite svullen i ett blodkärl (känns det som iaf) precis under knät börjar det och slutar vid...
Svar
7
· Visningar
4 440
Senast: sannaaah
·
C
Hästvård när bör man egentligen ta träckprov på året?? i stallet har dom nämligen redan nu börjat 'planera' årets träckprov! men ännu är det väl...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 762
Senast: Zebung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?