Hittade en klöv i höet

Sv: Hittade en klöv i höet

Så tänkte jag också men jag har för mig att hans kossor brukar åka i väg gruppvis till slakt.
 
Sv: Hittade en klöv i höet

Förra stallet som jag hade där kunde man hitta alla delarna på älg i hagarna. Rävarna drog omkring med det. Hagarna var ju förrut vallar s´å jag kan tänka mig att det slank med ett och annat ben i höet.;) En klöv kan ha vandrat ut på din bondes vall på samma sätt.
 
Sv: Hittade en klöv i höet

Hittat allt möjligt i hö/hösilage/halm:
En halv underkäke från ett rådjur (hö), div grenar och stenar i både hö, halm och hösilage, halva och hela harar och råttor i hösilage.
Nu äter min pålle enbart hö eftersom han är "allergisk" mot hösilage (får diarré och kolik), men om han skulle äta hösilage, skulle jag nog vaccinera honom.
En av hästägarna hittade en STOR, PLATT råtta i sin box, manglad av hästen!:eek:
 
Sv: Hittade en klöv i höet

Jag har hört om folk som hittat ett rådjurs kid (visst heter det så) i hösilagebalar. :crazy:
Vet inte hurvida det är sant eller inte dock.
 
Sv: Hittade en klöv i höet

Har hösilage till mina hästar, har aldrig hittat ett dött djur i balen. Har jag haft tur då? läser om er alla som hittar råttor, fåglar osv. Urk..
 
Sv: Hittade en klöv i höet

Hade det varit från en älg så hade jag kunnat förstå men det är från en ko!

Hästarna mår fortfarande bra så jag tror nog att det är lugnt nu.
 
Sv: Hittade en klöv i höet

om inte annat, ta användning av den här listan från SVA:

Muskeldarrning, stel gång
Svårigheter att äta och svälja
Nedsatt muskelspänning i tunga och svans
Tilltagande muskelförsvagning
Hästarna kan i ett slutskede inte resa sig
Andningsförlamning och död inom 48-72 timmar
 
Sv: Hittade en klöv i höet

Var det hela foten eller var det bara den torra "nageln" du hittade? Jag hittar ofta diverse djurdelar i höt, mest gamla torra ben. En gång hittade jag en mobiltelefon. Som fungerade! Det du! Undarar om hästarna kan få strålningsskador...:rofl:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 657
Senast: svea
·
Foder & Strö Hästen är tunn, på gränsen till mager. Hon står på lösdrift och de andra hästägarna vill bara ge 7 kg hö/dag (Islandshästar). Jag kan...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 560
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Då jag missade att tinga grannens höparti med bra kvot (dock ej mineraler eller socker analyserat) står jag i läge att leta annat...
2
Svar
33
· Visningar
3 479
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp