Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård För ca 3 veckor sedan fick min hingst-åring en spark på hasen, vilket resulterade i ett litet sår (av en brodd). Han var lite svullen...
Svar
8
· Visningar
8 498
T
Foder & Strö Vi fick inte hösilaget från samma vall att räcka till alla våra hästar vilket resulterat i hösilage utan analys, att skicka in analys nu...
Svar
17
· Visningar
1 039
Senast: mackan
·
Hästvård vilka olika symtom kan hästen ha vid lösa benbitar/osteochondros? finns det andra symtom än gallighet och/eller rörelsestörning/hälta...
Svar
18
· Visningar
9 938
Senast: Kassiopeja
·
K
Foder & Strö Hej! Jag är ny i detta forum och har ingen aning om ni redan har haft min undran uppe tidigare, men jag undrar om någon vet hur hästar...
Svar
8
· Visningar
2 784
Senast: gejsa
·
Foder & Strö Någon som har koll på vikten av Kraffts foder? Jag använder Rehab, vet inte hur mycket ett kilo är volymmässigt. Alla deras pelleterade...
Svar
6
· Visningar
1 300
Senast: pompelina
·
Foder & Strö Usch, sitter här och skäms. Man försöker sitt bästa och ändå blir det så fel. Har bytt stall och folket i nya stallet har uträknade...
Svar
5
· Visningar
1 244
Senast: vickis-pajala
·
Z
Hästvård Hej Vad tycker ni, är det försent att klippa hästen nu? Dom är spårklippta december förra gången, och det lika dant dom ska klippas nu...
Svar
13
· Visningar
1 202
Senast: zemra
·
R
Foder & Strö Har köpt nytt hö, med analys endast på smrp och Mj. Nu är det så att analysen är tagen på det första höet som sködades- och det jag köpt...
Svar
2
· Visningar
636
Senast: marti130
·
Foder & Strö Varför ger man hästen matolja i fodret?? Varför ger man majsolja? Vad har de för positiva effekter??
Svar
11
· Visningar
1 127
Senast: jinx
·
B
Foder & Strö Är det farligt att ge hästar för mycket kalk? jag har inte analyserat hö så jag är inte säker på om han får för mycket eller för lite...
Svar
14
· Visningar
1 405
·
Foder & Strö Vad tycker ni om denna foderstaten, till ett amerikanst varmblod på 9 år. Rids inte så hårt pga lång viloperiod men har börjat sätta...
Svar
7
· Visningar
609
Senast: attempt
·
Foder & Strö Är det någon som vet analys värderna för Mustang mineral gul..?Jag kollade på Mustangs hemsida ..men fann inte vad dessa mineraler...
Svar
14
· Visningar
1 301
·
A
Hästvård Har någon erfarenhet om hästar som blivit halt av hästinfluensavaccin? Minst en häst i mitt stall reagerar negativt på vaccinet. Har...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: Becca85
·
P
Hästvård När jag kom till stallet så märkte jag att hästen var svullen och varm på ena bakbenet men också på det andra benet.. Tyckte inte hon...
Svar
4
· Visningar
771
Senast: TheHunted
·
Hästvård Är det ngn här som använder det?? Isf hur, när och varför?? Har det gett önskat resultat?? Frågar av ren nyfikenhet :)
Svar
5
· Visningar
2 188
Senast: Bison
·
F
Hästvård Hej! Har ett sto på 27 år som har haft problem med ett öga från och till i ett halvår nu.. Det hela började med att hon fick kolik...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: Malin_84W
·
Hästvård Min ponny hade precis blivit av med sin ryggont (i musklerna längs ryggraden) då han nyligen började ömma igen. Denna gång är det en bit...
Svar
9
· Visningar
1 511
Senast: Lickety
·
Foder & Strö Min häst har nu börjat få gallor på båda frambenen. Detta utan att någon träning har ökat. Hon är inte varm eller halt. Inget av...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 569
Senast: Tinen
·
S
Foder & Strö Hejsan! När jag blöter upp betforen till min häst så blir den alldeles mjölig.. använder jag får mkt eller för lite vatten...
Svar
19
· Visningar
1 028
Senast: sweet_dreams
·
F
Hästvård Hej! Har ett gammalt sto på 27 år som verkligen behöver gå ner i vikt! Hon är i bra hälsa för sin ålder, men tiden räcker inte till...
Svar
5
· Visningar
889
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka