Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Foder & Strö Det finns säkert fler liknande trådar om detta innan, men jag har inte hittat någon som stämmer in på mitt problem så jag skriver en ny...
2
Svar
20
· Visningar
1 605
Senast: orcide
·
K
Foder & Strö Ska nu gå över till hösilage på min New Forest då vi upptäckt att han hostar av höet. Undrar om det är något speciellt man ska tänka på...
Svar
5
· Visningar
653
Senast: gejsa
·
Hästvård Är jag helt ute och cyklar som har lärt mig att efter hårdare arbetspass ska benen kylas först för att stoppa de små blödningarna som...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: Sophia_
·
Hästvård visst är det så att bädden där hästen bor, i box/spilta/ligghall eller liknande ska ha en bädd på som minst 10 cm ?? jag vet av 3...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
14 862
Senast: miana
·
Hästvård har haft trådar tidigare om pållen som haft hovleds och kotledsinflammation (höger fram) samt hovbroskförbening (på båda fram). Nu är...
2
Svar
22
· Visningar
1 832
Senast: ehtrod
·
Hästvård ungefär hur ser erat schema ut per vecka? skriv gärna också lite fakta om era hästar/ponnys och vad de får för mat.. jag har inga...
Svar
4
· Visningar
921
Senast: linnsan
·
Foder & Strö Hur många kilo hö skulle ni ge en 3-årig haflinger och ett 10-årigt shettissto per dag? De flesta fodringarna (morgon, lunch...
Svar
4
· Visningar
1 013
Senast: bettysmatte
·
Hästvård ...det är jag det. Tar in hästen idag och gör iordning för ridning. Börjar rida och tycker snart att hästen känns knackig i traven...
2
Svar
22
· Visningar
2 301
Senast: Messy
·
E
Foder & Strö undrar bara en liten sak...hur många kg hösilage motsvarar ca 7 kg hö???på ett ungefär bara om man inte tänker på värden och sånt..
Svar
8
· Visningar
4 156
Senast: milly
·
E
Hästvård Hästen, en Nordsvensk Brukshäst, sto, 21 år, normalt hull, frisk och pigg, spårklippt (se bild), i övrigt 3 cm tjock päls och en rejäl...
Svar
19
· Visningar
1 538
Senast: Shiny
·
Hästvård Min häst har troligt vis fått en spark i hagen i går eftermiddag. Såg det i går kväll när jag skulle rida en sväng på honom. Han har...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Halifaxen
·
Hästvård Mitt fullblodssto får väldigt ofta liggsår på haserna bak. har mycket strö så dte beror inte på det bara att hon har känslig hud.. har...
Svar
8
· Visningar
1 170
Senast: hillevie
·
Hästvård :) Ja det har min ena lilla skrutt fått. Så att ingen börjar gorma, ja han är röntgad och står på behandling ;) Men jag funderar...
Svar
6
· Visningar
1 903
Senast: skogstomten
·
B
Foder & Strö Om man har ett hösilage med en torsubstans på 67%. Hur mycket hösilage ska man då räkna per kilo kropps vikt på en häst. Håller på att...
Svar
11
· Visningar
864
R
Foder & Strö Sitter och försöker göra en foderstat där Spillers Conditioning Mix ingår men jag hittar ingenstans vad det är för analysvärden i den...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: Ryttarsmurfen
·
S
Foder & Strö Jag har precis börjat fodra med hösilage och funderar nu på att ställa ut en hel bal i hagen. När det är minus grader bör man lägga ut...
Svar
9
· Visningar
1 586
Senast: Sock
·
Hästvård Är lite nyfiken på att höra från er andra... Känner mig aningens förvirrad.:confused: Min häst (12-årigt sv hbl) är exportröntgad två...
Svar
1
· Visningar
1 131
Senast: Linda L
·
A
Hästvård Köpte för ett par veckor sedan ett bogskydd till min häst. Hur välsittande täcken han än har får han alltid lite skav när han börjar...
Svar
2
· Visningar
663
Senast: AnnikaH
·
Hästvård Jag är lite nyfiken på det där med tuppkam i blodet. Vad jag har förstått så söker sig tuppkammen till det sjuka området och gör nytta...
2
Svar
35
· Visningar
11 496
Senast: Soffan74
·
A
Foder & Strö Jag ska äntligen hämta min mya häst på söndag :rofl: , men har en liten fråga . Han äter nu havre, betfor och vitaminpellets. Men dom...
Svar
4
· Visningar
659
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama