Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är det någon som har en bra bild på hästens bakben där det står utskrivet ligament och leder m m? Mycket tacksam för svar!:banana:
Svar
6
· Visningar
1 354
Senast: tott
·
C
Foder & Strö Har sökt i gamla trådar för att hitta svar på min fråga, men utan framgång... Det skrivs mycket om lämplig kvot protein till...
Svar
14
· Visningar
1 577
Senast: marti130
·
Foder & Strö ha två unghästar.. och dom stå hela dagarna och gnager av staketet i hagen och på träden ... varför gör dom så??? dom ha ju tillgång...
Svar
11
· Visningar
1 146
Senast: tgd
·
Foder & Strö 1. hur mycket foder får era hästar?/vad för slags foder får de? 2. ålder? 3. hur stora är dom? 4.ras? min ponny...:bow: 1. hö...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 608
Senast: modzan
·
W
Hästvård Sedan kanske en månad tillbaka har det hänt tre gånger att min treåring lagt sig ner direkt när man tagit in henne i boxen, hon nosar...
Svar
6
· Visningar
1 584
Senast: Bull Dozers Am. Bulldogs
·
M
Hästvård Min kära sköthäst har börjat äta bajs. Jag vet inte om det är hennes eget eller någon annan hästs, men det kvitta för det är :eek...
Svar
3
· Visningar
840
Senast: Prick
·
I
Hästvård Hej, Vad har ni fått betala för en undersökning med värmekamera? Känner ni er nöjda efteråt, dvs gav det er mer information än ni...
Svar
2
· Visningar
1 322
Hästvård Går det att klippa hästen med sax? Någon som gör det? Om inte, varför inte? Vill först och främst ha svar på den översta frågan...
2
Svar
28
· Visningar
3 484
Senast: Elute
·
P
Hästvård Någon som har en aning om vad min häst kan ha drabbats av?? Det började i lördags med en liten svullnad på "kinden" som senare på...
Svar
3
· Visningar
904
Senast: Elute
·
Hästvård Jaha igår tyckte min 04 att det var dax att åka lite transport till djursjukhuset! Det hela började med att pojkvännen ramlade av...
Svar
13
· Visningar
1 383
Senast: jemeni
·
B
Hästvård Snart är ju tävlingarna igång ända här uppe i Norr och då vill man ju knoppa och va fin :) ponnyn har dock fått lite lång man, så jags...
Svar
8
· Visningar
1 590
Senast: Beauty_Boss
·
Hästvård Hur lång tid tar det på ett ungefär innan allt i hoven har vuxit från översta kanten tills den kommit ner så långt att man verkar bort...
Svar
19
· Visningar
3 345
Senast: palle
·
A
Foder & Strö Hur länge kan betfor stå i blöt som max ?:confused: ,
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: _Sarah_
·
M
Hästvård Vill först klargöra att jag menar de sporrar som hästen har på sina ben och inte dom som vi människor använder :p Jo, nu till frågan...
Svar
6
· Visningar
855
Senast: Fridan
·
M
Hästvård Fungerar det? Jag har precis bytt strö till torv och har börjat bygga upp en bädd. Den ligger ju väldigt stilla och fint men jag tycker...
2
Svar
25
· Visningar
2 000
Senast: ang
·
T
Hästvård "Min" häst har fått en sträckning i ena benet efter att alla våra pållar var ute och sprang, för nästan en vecka sedan (dom hade sprängt...
Svar
3
· Visningar
721
Senast: Fridan
·
Hästvård Har grubblat ett tag på detta nu :D En hästägare i stallet sa att hennes häst inte blir vaccinerad för han tål det inte, men att hon...
Svar
8
· Visningar
1 355
Senast: HeJe
·
A
Foder & Strö Någon som fodrar med det? Vad tycker ni om det? Blötlägger ni pelletsen? Funderar på att ge det till min seniorhäst och vill gärna...
Svar
10
· Visningar
1 613
Senast: 95johsv
·
S
Foder & Strö Vår nya ponny är väldigt mager och omusklad. Hon har blivit riden innan men inte satt muskler. Nu vill vi naturligtvis bygga upp henne...
Svar
11
· Visningar
1 506
Senast: Skorpis
·
Hästvård Har ni läst insändaren av Professorn i nordiska språk RH i Ridsport? Tänk om man hade tänkt över sitt språkval som RH skriver. Om...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka