Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad tycker ni om denna foderstaten, till ett amerikanst varmblod på 9 år. Rids inte så hårt pga lång viloperiod men har börjat sätta...
Svar
7
· Visningar
606
Senast: attempt
·
Foder & Strö Är det någon som vet analys värderna för Mustang mineral gul..?Jag kollade på Mustangs hemsida ..men fann inte vad dessa mineraler...
Svar
14
· Visningar
1 301
Senast: marti130
·
A
Hästvård Har någon erfarenhet om hästar som blivit halt av hästinfluensavaccin? Minst en häst i mitt stall reagerar negativt på vaccinet. Har...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: Becca85
·
P
Hästvård När jag kom till stallet så märkte jag att hästen var svullen och varm på ena bakbenet men också på det andra benet.. Tyckte inte hon...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: TheHunted
·
Hästvård Är det ngn här som använder det?? Isf hur, när och varför?? Har det gett önskat resultat?? Frågar av ren nyfikenhet :)
Svar
5
· Visningar
2 187
Senast: Bison
·
F
Hästvård Hej! Har ett sto på 27 år som har haft problem med ett öga från och till i ett halvår nu.. Det hela började med att hon fick kolik...
Svar
2
· Visningar
1 004
Senast: Malin_84W
·
Hästvård Min ponny hade precis blivit av med sin ryggont (i musklerna längs ryggraden) då han nyligen började ömma igen. Denna gång är det en bit...
Svar
9
· Visningar
1 510
Senast: Lickety
·
Foder & Strö Min häst har nu börjat få gallor på båda frambenen. Detta utan att någon träning har ökat. Hon är inte varm eller halt. Inget av...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 558
Senast: Tinen
·
S
Foder & Strö Hejsan! När jag blöter upp betforen till min häst så blir den alldeles mjölig.. använder jag får mkt eller för lite vatten...
Svar
19
· Visningar
1 028
Senast: sweet_dreams
·
F
Hästvård Hej! Har ett gammalt sto på 27 år som verkligen behöver gå ner i vikt! Hon är i bra hälsa för sin ålder, men tiden räcker inte till...
Svar
5
· Visningar
887
Senast: arabia
·
U
Foder & Strö Mer frågor om korn kontr havre... Skillnad i energi?? Vill som sagt ha så lite energi som möjligt... (Grooven har ju 9,0 MJ) Vad brukar...
2
Svar
22
· Visningar
1 454
Senast: Masse
·
Hästvård Ena shettisen, A, i stallet och en av hästarna, L, har kliat sig otroligt mycket senaste tiden och idag såg Ls medryttare något litet...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: crixi
·
Hästvård vet inte var jag ska lägga den tråden... men provar här. Hur ser hästens synfält ut egentligen, att den ser utmärkt åt sidorna förstår...
Svar
5
· Visningar
1 783
Senast: mag
·
E
Hästvård Hur gör man för att försöka få tillbaka hästen i topprestation vid överträning samt vad händer då med kroppen?
Svar
2
· Visningar
909
Senast: Lill Hovis
·
Hästvård När klipper ni hästen sista gången? Kan man "förstöra" sommarpälsen om man klipper för sent? Underlättar man pälssättningen om man...
Svar
6
· Visningar
4 405
Senast: JennyE
·
Foder & Strö Våra hingstar utfodras med vanligt hö (inte hösilage) ur rundbal, de har inte fri tillgång utan vi fyller på för hand i en höhäck. I...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 444
Z
Hästvård Hejsan! Har två hästar som hostar hemma. 2 av 4 st. Ingen feber på någon och en hostar bara till vid ridning och den andra hostar utan...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: Hrannar
·
C
Hästvård vi funderar över att köpa en shettis som vi ska ha som körhäst och som sällskap till våran ena häst... men hur känsliga är shettisar för...
Svar
4
· Visningar
842
Senast: Gnist
·
B
Foder & Strö tips på vad man kan ge till en häst som ska stå i minst 3 veckor och som tidigare har varit i relativt hård träning?? liten nätt häst...
Svar
7
· Visningar
1 038
Senast: veronican
·
Hästvård Min häst har precis varit i Hbg och blivit opererad i vb där en hörnstödsfraktur har blivit bortplockad. På pappret från Hbg stod...
Svar
1
· Visningar
2 467
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama