Klippa hästen med sax??

Sv: Klippa hästen med sax??

Man har inte en vanlig sax på får, om man nu inte är en ren amatör. Sedan är ull helt annorlunda än häst päls, mycket finare i stråna.

Det finns en typ av handsax som går att använda på häst men den är inte särskilt effektiv, jag har provat, har en någonstans.
PL

Kan du inte kolla på nätet? Finns alltid ngn med annons ute ang. klippning av häst.

Fröken_Skåne: Var på nätet? Vad ska jag söka på?

peter_lundin: Var finns den? Hittar man bild på nätet?

Masse skrev:
Man har inte en vanlig sax på får, om man nu inte är en ren amatör. Sedan är ull helt annorlunda än häst päls, mycket finare i stråna.

Men det fattar jag väl:P fårsax, ingen kökssax

Jag har tidigare klippt med sax p g a att hästen var enormt rädd för klippmaskiner! Vet andra som gjord samma sak. Det blir INTE vackert och man får rejäl träningsvärk i händerna - även om man klipper en bit av hästen i taget. Men den blir ju klippt!

Liknande trådar

Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 337
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
821
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Josefineeee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama