Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Bakrund: Köpte min lilla kuse i somras, då lite mer en 11 år gammal. Har hästen ett tag o plötsligt börjar hästen andas konstigt. Vi...
Svar
4
· Visningar
1 189
Senast: Fille
·
Hästvård I april ska vi ha en föreläsning på klubben om hästens inälvsparasiter. Då får man ta med träckprov för att få analyserat på plats. Har...
Svar
8
· Visningar
864
Senast: Mlisa
·
Z
Hästvård Ljudet är inte det klassiska frustande ljudet som man hör. Utan mer ett lågt grymtande ljud, eller mummel, dovt stön. Svårt att beskriva...
Svar
12
· Visningar
3 945
Senast: Susan
·
Hästvård Ska snart flytta mitt 14 åriga sto till en jättefin ridanläggning, allt JAG kan önska mig finns där(+boende), MEN..bara ganska små...
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: Krasux
·
Hästvård Var o hoppträna o det gick jätte bra, hon hoppa hur fint som hälst med bra rygg o allt. O dagen efter när jag skall släppa ut henne i...
Svar
5
· Visningar
1 217
Senast: Joyride
·
Hästvård Mitt sto har nu mycket ont i ryggen. Hon har inte ridits på hela hösten o vintern. Hade höga muskelvärde korsförlamning. Men nu har...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Rotterö
·
C
Hästvård Vill höra lite erfarenheter från er andra som har hästar som drabbats av kolik. Har själv en ponny som var väldigt illa däran förra...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Jag fattar inte hur alla kan säga att det funkar sååå bra med hästen barfota. Vi halkar omkring som Bambi på hal is! Pållan halkar med...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 238
Senast: Arabizar
·
B
Foder & Strö När jag lärde mig räkna foderstater fick vi nån slags tabell där man kunde kolla hästens underhållsbehov, sen skulle man lägga på 10%...
Svar
4
· Visningar
2 125
Senast: Bellebus
·
B
Hästvård idag var jag in med islandspållen..haft kotledsinflammationer..massa sprutor..o olika mediciner under lång tid..vid återbesöket idag så...
Svar
1
· Visningar
863
Senast: Louvel
·
C
Hästvård vårn korsningsponny har en knöl på ryggen... den är ca 1.5cm i diameter och så går den att flytta runt rätt så långt..hon verkar inte ha...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: jamjam
·
Hästvård men kom att tänka på detta i går :eek: jag har aldrig hört talas om det men det borde ju ha gjort eller är det stört omöjligt?? Om en...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: mysko
·
Hästvård Kort resumé: Fång v 43, behandling som hon svarade bra på, boxvila i ca en månad därefter utökad hagvistelse. ÅB i början av januari och...
Svar
12
· Visningar
1 001
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Det känns som om jag endast lägger ut en massa skotrådar nu för tiden. Fast det är väl bättre än "sår/sjukdoms-trådar" i och för sig...
Svar
4
· Visningar
810
Senast: Corax
·
Hästvård :( Min systers arabsto, Bilboza, dog igår. Vi har haft hästar hela mitt liv men aldrig varit med om att en häst dött, alla är i...
2
Svar
26
· Visningar
2 803
Senast: mirage_
·
Hästvård ni som har torv... om man inte vill snåla, utan ha mycket till hästen hur tjockt lager ska man ha då? inte överdrivet alltså, men...
2
Svar
30
· Visningar
2 258
Senast: BonRaiz
·
Hästvård Igår upptäckte jag att pållan hade en bula ungefär mitt under magen, lite till vänster. Den var stor som en handflata ungefär, och några...
Svar
5
· Visningar
1 536
Senast: Filuran
·
P
Foder & Strö Har någon upplevt det? Jag vet inte om det är tillfälligheter men när jag började ge min häst jäst för några månader sedan så började...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: Boj
·
S
Hästvård Har ett sto som fått knölar på ryggen och en vid sadelstaden, min första tanke var proteinknölar, minskade ner på proteinet, så mycket...
Svar
18
· Visningar
1 264
Senast: Targa
·
V
Foder & Strö Någon som vet om det finns sockerfri nyponsoppa? Vad finns det för nackdelar med att ge vanlig nyponsoppa till en häst, kan sockret göra...
Svar
9
· Visningar
2 579
Senast: Kirasi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka