Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Snart är ju tävlingarna igång ända här uppe i Norr och då vill man ju knoppa och va fin :) ponnyn har dock fått lite lång man, så jags...
Svar
8
· Visningar
1 587
Senast: Beauty_Boss
·
Hästvård Hur lång tid tar det på ett ungefär innan allt i hoven har vuxit från översta kanten tills den kommit ner så långt att man verkar bort...
Svar
19
· Visningar
3 344
Senast: palle
·
A
Foder & Strö Hur länge kan betfor stå i blöt som max ?:confused: ,
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: _Sarah_
·
M
Hästvård Vill först klargöra att jag menar de sporrar som hästen har på sina ben och inte dom som vi människor använder :p Jo, nu till frågan...
Svar
6
· Visningar
849
Senast: Fridan
·
M
Hästvård Fungerar det? Jag har precis bytt strö till torv och har börjat bygga upp en bädd. Den ligger ju väldigt stilla och fint men jag tycker...
2
Svar
25
· Visningar
1 993
Senast: ang
·
T
Hästvård "Min" häst har fått en sträckning i ena benet efter att alla våra pållar var ute och sprang, för nästan en vecka sedan (dom hade sprängt...
Svar
3
· Visningar
719
Senast: Fridan
·
Hästvård Har grubblat ett tag på detta nu :D En hästägare i stallet sa att hennes häst inte blir vaccinerad för han tål det inte, men att hon...
Svar
8
· Visningar
1 352
Senast: HeJe
·
A
Foder & Strö Någon som fodrar med det? Vad tycker ni om det? Blötlägger ni pelletsen? Funderar på att ge det till min seniorhäst och vill gärna...
Svar
10
· Visningar
1 613
Senast: 95johsv
·
S
Foder & Strö Vår nya ponny är väldigt mager och omusklad. Hon har blivit riden innan men inte satt muskler. Nu vill vi naturligtvis bygga upp henne...
Svar
11
· Visningar
1 504
Senast: Skorpis
·
Hästvård Har ni läst insändaren av Professorn i nordiska språk RH i Ridsport? Tänk om man hade tänkt över sitt språkval som RH skriver. Om...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: axel
·
F
Hästvård I passet står det följande: 040428 Equilispro T 040608 Equilispro T 050524 Equip FT Vad är vad av ovanstående? Är det bara...
Svar
5
· Visningar
753
Senast: smurfolina
·
S
Hästvård Jag har en lånehäst som är rinnig i ögonen nu på vintern och ägaren föreslog att jag ska låta skölja ögonen. Eftersom jag aldrig gjort...
Svar
6
· Visningar
1 332
Senast: Sóley
·
Foder & Strö Varför ger ni era hästar vitlök? Jag skulle aldrig ge min häst det, dels för att en häst inte behöver vitlök naturligt, dels för att...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: moonlightgarden
·
E
Hästvård något jag bör tänka på ? typ ha andra kläder eller så ? vet inte riktigt om de hära ska ligga i de här forumet men jag testar :)...
Svar
4
· Visningar
1 324
Senast: eriica-o21
·
B
Hästvård Jag har alltid trott att om man helklipper hästen så rakar man allt utan beben och huvudet.. men idag när jag var på ett stall så var...
2
Svar
20
· Visningar
1 971
Senast: Arwyn
·
Hästvård Två hästar i vårat stall har något i hovarna. Upptäckte det idag när vi kratsade dem. Själva strålen såg lite brunare ut. Den var...
Svar
16
· Visningar
2 500
Senast: Arwyn
·
E
Hästvård Hej! Jag köpte min häst när hon var 6 år och 1 månad. När jag första gången tittade på henne var hon 5 år och 8 månader. Nu är hon 7...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: BeastieBabe
·
C
Foder & Strö Funderar lite på hur mycket mat jag ska ge mitt dräktiga halvblodssto. Hon äter nu 1,5 kg Groov, drugt 0,5 kg havre betfor mineraler...
Svar
5
· Visningar
1 054
Senast: Quinn
·
E
Hästvård Hej! Jag (eller rättare sagt min häst) har ett problem. Hon får skav vid bogarna på sidorna av alla sina vintertäcken. Hjälper inte att...
Svar
11
· Visningar
1 098
Senast: moonlightgarden
·
R
Foder & Strö Jag har för mig att man bara ska ge det 1 gång i veckan? :confused: Hur är det?
Svar
7
· Visningar
782
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama