En av våra hästar dog igår

Sv: En av våra hästar dog igår

Bklagar sorgen :cry:

*Skickar massor med tröstkramar*

Usch så hemskt. Det var så det hände med gammla hästen i mitt stall också, men vet inte riktigt om det var tarmvred han hade???.

Många tröst krammar till er.

mitt sto som ja haft i 9 mnader dog av sandkolik,började sen em, vet som lovade att komma ut om det blev värre kom inte ringde jourhavande vetrinär på ett annat ställe kom ut men efter flera timmar då han va långt ut i skogen(det va helg oxå) när han väl kom ut så kunde häst stackarn inte gå ringde djurambulans men då ja bor i småland tog det 3 timmar.(Hon hade fått smärtstillande av jourhavande vet) sen tre timmar ner till helsingborg,efterråt berättade dom att dom sövt henne i transporten,det kändes ok att hon slapp ha ont,men mitt hjärta brast för ja va så hjälplös.Ja släppte inte ut min ponny på en vecka för ja va så rädd att han oxå skulle dö.Nu ger jag mina hästar "loppfrö" då dom rekomenderade det på helsingborg, men den smärtan när man står vid sin häst och se hur ont hon har och inte kan göra nåt det önskar ja inte min värsta fiende

peachezz skrev:
det värsta är att man tänker om man kunde gjort något annorlunda, varför hon fick kolik osv...så synd på en häst som är helt frisk.:cry:

Usch....stackare....många dundertröstkramar :cry:

Man kaninte göra något åt att en häst får tarmvred, så gå inte och tänk att ni skulle gjort saker annorlunda. Tarmvred kan komma bara så där och har ingeting att göra med hur hästen blev skött....Det är precis som att man skulle kunna förhindra tex stroke hos människor....

Det är så sorgligt att de alla måste dö någon gång. Men Bilboza får sällskap av Mozart i Trapalanda.:cry:

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
32 000
Senast: Eloise
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 073
Senast: Lyan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka