Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Z
Hästvård Min häst har inte ännu börjat fälla sin vinterpäls, borde jag vara orolig??
2
Svar
21
· Visningar
1 783
Senast: Svalan
·
Hästvård Jag har fått höra att det är farligt att linda över knäna på hästen, nu menar jag inte ridbandage utan stallbandage som hästen har på...
Svar
12
· Visningar
2 314
Senast: Centaur
·
Hästvård Mitt shettissto började för några veckor sedan att klia lite på mulen i samband med mat. Men nu har hon blivit mycket värre. Varje gång...
Svar
4
· Visningar
1 463
Senast: Malin_84W
·
Hästvård Mitt sto har ovanan att klia sig i svansroten så att den ser ut som ett stort burr. Hon började med detta förra våren och har sedan inte...
Svar
12
· Visningar
1 253
Senast: ganthing
·
Hästvård Eksemhästarna har en tråd, nu är det lite dags för oss med fånghästar att dela med oss av erfarenheter och tips inför sommaren. Hur...
2
Svar
35
· Visningar
3 246
Senast: axel
·
M
Foder & Strö Jag ger just nu min häst krafft grund, betfor, vitlök, linfröolja och morötter. Vad anser ni är bäst för ett häst som är väldigt...
Svar
7
· Visningar
708
Senast: Magrinette
·
Hästvård Hur ser hästen ut om den fått pälsätare? Min häst har kala fläckar på halsen precis under mankammen. Dålig bild Och pälsen börjar...
Svar
5
· Visningar
2 724
Senast: Masse
·
Hästvård Ska se om jag kan förklara.....just nu är det bra snurrigt i huvudet :confused: men jag försöker. Jag har en 4-åring som börjat bli...
Svar
8
· Visningar
1 108
Senast: Madick
·
Foder & Strö Finns det några "milda" foder för hästar som är lite känsliga? Min häst har haft kolikkänningar 3ggr på ett halvår nu vilket jag tycker...
2
Svar
29
· Visningar
2 791
Senast: Nicke
·
Hästvård En häst i stallet hade idag fått kolik-känningar. Dom hade varit i stallet nästan hela dagen, tömkört m.m. Sen tyckte dom att hästen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
16 578
Senast: Bella_Bus
·
V
Hästvård Min häst drabbades av sekundär kotledsinflammation för nån månad sen. Nu när jag var på kliniken senast så sa dom att hennes hälta satt...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Voorwijks_bambi
·
Hästvård Finns här någon som vet vart man kan hitta info om detta.
Svar
9
· Visningar
2 439
Senast: Shettisar
·
Hästvård Hjälp! :cry: Ska vara med på en tävling nästa sönndag (26/3), men i sönndags upptäckte jag och mamma vitt, medeltjockt snor ur höger...
Svar
4
· Visningar
4 311
Senast: Boj
·
S
Foder & Strö Har fått rådet att gå över på Lucen hack då värdet på det "nya" höt inet var så bra... men hon vil linte äta välter bara ut allt ur...
Svar
9
· Visningar
954
Senast: Snurran
·
C
Hästvård Hej! Nu har jag provat allt... Börjar tröttna... Min häst är tokig i stolparna i hagen, han äter överallt på dom, jag har haft på allt...
2
Svar
25
· Visningar
1 935
Senast: Zeeke
·
Foder & Strö är jag överdriven när jag tycker att det här e för sällan: frulle: krafft inne på morgonen, hö i hagen lunch: hö i hagen...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 867
Senast: Bubbaz
·
Foder & Strö Har ett halvblod på 4 år som är ganska svår att hålla hullet på. Jag har en "enligt konstens alla regler" uträknad foderstat till honom...
Svar
14
· Visningar
1 151
Senast: Trissa
·
Hästvård Hejsan! Bara undrar en sak....... Hur långt emellan ska det gå när man grundvaccinerar mot boutolism?? Jag har fått lite olika...
Svar
5
· Visningar
1 990
Senast: MartinaN
·
B
Foder & Strö har en liten undran om lusernpellets... :confused: Ska den ges torr eller blötlagd..isåfall hur länge och med hur mkt vatten? Står...
Svar
13
· Visningar
1 356
Senast: lundborg
·
M
Foder & Strö Om jag ska börja ge min häst Krafft Miner Grön, ska jag väl börja försiktigt, som med allt annat foder, eller? Om hon ska ha 70 gram...
Svar
6
· Visningar
671
Senast: Madeleine Nilsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj