Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Min häst halta när jag kom upp till stallet i fredags och var svullen på 3 ben och fick stå inne med lindor. Hon hade 37,9 i temp och...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: Prick
·
Hästvård :( Min häst är 26 år och klarar inte längre att äta hö/ensilage/hösilagehack mm. Jag har provat det mesta, tänderna är i ett obefintigt...
Svar
13
· Visningar
3 515
Senast: lytesout95
·
Hästvård Huh, blir helt svettig av att åka förbi hästhagar där hästarna går med tjocka vintertäcken + helhalsar på sig, det är plusgrader för dom...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 416
Senast: emelie_r
·
A
Foder & Strö Jag får min nya häst nästa vecka (:banana: ) men kruxet är att hon kommer direkt ifrån Holland, hur ska jag vänja in henne på maten vi...
Svar
9
· Visningar
1 185
Senast: Arsozah
·
C
Hästvård Min "halvfoderhäst" har haft hosta under en längre tid, vet. har kollat på honom och vi har fått både Fabriol(??) slemlösande och nått...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 642
Senast: lindux
·
S
Foder & Strö Undrar bara en kort fråga som om man ska och om det är viktigt att man ger hästern tillskott av vitamin B nu när de fäller? En i mitt...
Svar
8
· Visningar
1 122
Senast: mumin
·
C
Hästvård idag när jag & kompisen skulle ut & rida så betedde hennes häst sej ganska så konstigt åt. först ville hon inte gå in i stallet från...
2
Svar
21
· Visningar
1 961
Senast: cerrox
·
Foder & Strö Om man ger hästen 4 kg hö hur mycket hösilage ska man ge för att få 4 kg hösilage? Deyt är ju rätt mycket vatten så de väger ju mer...
Svar
3
· Visningar
699
Senast: åke
·
Hästvård Hästar som äter bark av buskar och träd! Jag vill ha hjälp av er - alla erfarenheter.... finns buskar i min hästs hage, och jag är...
Svar
1
· Visningar
2 273
Senast: Alazan
·
Hästvård Är det någon som har en bra bild på hästens bakben där det står utskrivet ligament och leder m m? Mycket tacksam för svar!:banana:
Svar
6
· Visningar
1 353
Senast: tott
·
C
Foder & Strö Har sökt i gamla trådar för att hitta svar på min fråga, men utan framgång... Det skrivs mycket om lämplig kvot protein till...
Svar
14
· Visningar
1 570
Senast: marti130
·
Foder & Strö ha två unghästar.. och dom stå hela dagarna och gnager av staketet i hagen och på träden ... varför gör dom så??? dom ha ju tillgång...
Svar
11
· Visningar
1 146
Senast: tgd
·
Foder & Strö 1. hur mycket foder får era hästar?/vad för slags foder får de? 2. ålder? 3. hur stora är dom? 4.ras? min ponny...:bow: 1. hö...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 604
Senast: modzan
·
W
Hästvård Sedan kanske en månad tillbaka har det hänt tre gånger att min treåring lagt sig ner direkt när man tagit in henne i boxen, hon nosar...
Svar
6
· Visningar
1 579
Senast: Bull Dozers Am. Bulldogs
·
M
Hästvård Min kära sköthäst har börjat äta bajs. Jag vet inte om det är hennes eget eller någon annan hästs, men det kvitta för det är :eek...
Svar
3
· Visningar
838
Senast: Prick
·
I
Hästvård Hej, Vad har ni fått betala för en undersökning med värmekamera? Känner ni er nöjda efteråt, dvs gav det er mer information än ni...
Svar
2
· Visningar
1 320
Hästvård Går det att klippa hästen med sax? Någon som gör det? Om inte, varför inte? Vill först och främst ha svar på den översta frågan...
2
Svar
28
· Visningar
3 472
Senast: Elute
·
P
Hästvård Någon som har en aning om vad min häst kan ha drabbats av?? Det började i lördags med en liten svullnad på "kinden" som senare på...
Svar
3
· Visningar
902
Senast: Elute
·
Hästvård Jaha igår tyckte min 04 att det var dax att åka lite transport till djursjukhuset! Det hela började med att pojkvännen ramlade av...
Svar
13
· Visningar
1 382
Senast: jemeni
·
B
Hästvård Snart är ju tävlingarna igång ända här uppe i Norr och då vill man ju knoppa och va fin :) ponnyn har dock fått lite lång man, så jags...
Svar
8
· Visningar
1 587
Senast: Beauty_Boss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama