Sv: Kolikhäst i stallet, hur skulle ni göra?
Men usch vad ledsen jag blir av att läsa sånt här
Ja ledsen över att folk är som ägarna till denna häst, inte över att du var så underbart snäll och tog hand om hästen trots att du hade bråttom
Jag hade blivit GLAD om folk ringt från stallet, om man åkt hem i tron att hästen mådde bättre och sedan blir den sämre, då VILL man ju att folk ska ringa så att man kan komma dit på direkten! Märkligt folk det där...
Min häst har bara haft kolik en gång och inte så värst allvarligt, men den gången stannade jag hos henne till 12 på natten, efter att veterinär behandlat och åkt hem igen, för att vara säker på att hon var ok. Var sedan ute i stallet igen vid 6-7 på morgonen dagen efter
Trött som en en gnu, men vad gör man inte för sin häst?!!
Jag har flera gånger gjort som dig, tagit hand om andras hästar som fått kolikkänningar. Gått ut med dem, ringt till ägarna.. Alla har bara blivit glada. Som tur är finns det nog inte så många som skulle kunna skita i att ens häst blivit sämre igen och "avvakta till imorgon" men det är ändå skit att det finns såna människor. Trodde det var allmänt känt att kolik inte är nån sjukdom man kan bara i stillhet vänta ut...
En eloge till dig iaf! Det är såna som DIG man vill dela stallet med. Som bryr sig lika mycket om andras hästar som sin egen, om det händer dem något.