Min häst äter upp stolparna i hagen!!

Sv: Min häst äter upp stolparna i hagen!!

Jag har fått höra att Aspbarkspellets ska vara väldigt effektivt mot ju träätande hästar, ges med fördel 0,5 kg/dag.
Många hästar har då efterhand med regelbunden utfodring av denna pellets slutat gnaga på stolp mm.
Jag har en bekant som ska prova det, återkommer gärna med resultat.
Men enligt en annan bekant är det väldigt positivt resultat.

det finns ponnys/hästar som har utvecklat gnagandet till en olat.....
dessutom kan beteendet "smitta" av sig, precis som tex. krubb bitande. "bävern" som va inackoderad hos oss, åt redan tokosel, och hade en mkt. balanserad kost.
gick ute i kuperade hagar hela dagarna med andra hästar...

en annan bra grej med just asp är juh att de är hästens naturliga avmaskningsmedel oxå... min madam ha aldrig behövts maskas under tiden jag haft henne.. gör regelbundna träckprov. men då har hon väldans massa asp som hon har fått naga på. + att vi har byte av hagar under årstiderna och vi mockar noggrant ute..

dom här i gävle har då jäkligt svårt att fatta att de är receptfritt... kom hem utan jag för jag hade bråttom å han inte dividera. ska bråka lite med dom imoron hade jag tänkt.. *suck*

Jasså, jag som var där å köpte för bara någon månad sedan. Lärde dom sig inte då alltså? Grymt drygt att man måste bråka med dom om det varenda gång man är där.

Printa ut annonsen och ta med till apoteket och visa dom:angel:
Tokosel.jpg

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
563
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
821
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
755
Senast: hollypolly
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
917
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama