Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hjälp! :cry: Ska vara med på en tävling nästa sönndag (26/3), men i sönndags upptäckte jag och mamma vitt, medeltjockt snor ur höger...
Svar
4
· Visningar
4 301
Senast: Boj
·
S
Foder & Strö Har fått rådet att gå över på Lucen hack då värdet på det "nya" höt inet var så bra... men hon vil linte äta välter bara ut allt ur...
Svar
9
· Visningar
954
Senast: Snurran
·
C
Hästvård Hej! Nu har jag provat allt... Börjar tröttna... Min häst är tokig i stolparna i hagen, han äter överallt på dom, jag har haft på allt...
2
Svar
25
· Visningar
1 932
Senast: Zeeke
·
Foder & Strö är jag överdriven när jag tycker att det här e för sällan: frulle: krafft inne på morgonen, hö i hagen lunch: hö i hagen...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 867
Senast: Bubbaz
·
Foder & Strö Har ett halvblod på 4 år som är ganska svår att hålla hullet på. Jag har en "enligt konstens alla regler" uträknad foderstat till honom...
Svar
14
· Visningar
1 151
Senast: Trissa
·
Hästvård Hejsan! Bara undrar en sak....... Hur långt emellan ska det gå när man grundvaccinerar mot boutolism?? Jag har fått lite olika...
Svar
5
· Visningar
1 989
Senast: MartinaN
·
B
Foder & Strö har en liten undran om lusernpellets... :confused: Ska den ges torr eller blötlagd..isåfall hur länge och med hur mkt vatten? Står...
Svar
13
· Visningar
1 356
Senast: lundborg
·
M
Foder & Strö Om jag ska börja ge min häst Krafft Miner Grön, ska jag väl börja försiktigt, som med allt annat foder, eller? Om hon ska ha 70 gram...
Svar
6
· Visningar
671
Senast: Madeleine Nilsson
·
Hästvård Bakrund: Köpte min lilla kuse i somras, då lite mer en 11 år gammal. Har hästen ett tag o plötsligt börjar hästen andas konstigt. Vi...
Svar
4
· Visningar
1 187
Senast: Fille
·
Hästvård I april ska vi ha en föreläsning på klubben om hästens inälvsparasiter. Då får man ta med träckprov för att få analyserat på plats. Har...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Mlisa
·
Z
Hästvård Ljudet är inte det klassiska frustande ljudet som man hör. Utan mer ett lågt grymtande ljud, eller mummel, dovt stön. Svårt att beskriva...
Svar
12
· Visningar
3 925
Senast: Susan
·
Hästvård Ska snart flytta mitt 14 åriga sto till en jättefin ridanläggning, allt JAG kan önska mig finns där(+boende), MEN..bara ganska små...
Svar
13
· Visningar
1 141
Senast: Krasux
·
Hästvård Var o hoppträna o det gick jätte bra, hon hoppa hur fint som hälst med bra rygg o allt. O dagen efter när jag skall släppa ut henne i...
Svar
5
· Visningar
1 215
Senast: Joyride
·
Hästvård Mitt sto har nu mycket ont i ryggen. Hon har inte ridits på hela hösten o vintern. Hade höga muskelvärde korsförlamning. Men nu har...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: Rotterö
·
C
Hästvård Vill höra lite erfarenheter från er andra som har hästar som drabbats av kolik. Har själv en ponny som var väldigt illa däran förra...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Jag fattar inte hur alla kan säga att det funkar sååå bra med hästen barfota. Vi halkar omkring som Bambi på hal is! Pållan halkar med...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 233
Senast: Arabizar
·
B
Foder & Strö När jag lärde mig räkna foderstater fick vi nån slags tabell där man kunde kolla hästens underhållsbehov, sen skulle man lägga på 10%...
Svar
4
· Visningar
2 122
Senast: Bellebus
·
B
Hästvård idag var jag in med islandspållen..haft kotledsinflammationer..massa sprutor..o olika mediciner under lång tid..vid återbesöket idag så...
Svar
1
· Visningar
860
Senast: Louvel
·
C
Hästvård vårn korsningsponny har en knöl på ryggen... den är ca 1.5cm i diameter och så går den att flytta runt rätt så långt..hon verkar inte ha...
Svar
1
· Visningar
593
Senast: jamjam
·
Hästvård men kom att tänka på detta i går :eek: jag har aldrig hört talas om det men det borde ju ha gjort eller är det stört omöjligt?? Om en...
Svar
13
· Visningar
1 119
Senast: mysko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama