Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Hej Var kan man köpa magneisum till häst? Vet att Krafft har men räknade ut att det skulle kosta 100 kr/månad (köper på Granngården)...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: marti130
·
Hästvård Hejsan, i måndags fastnade mitt sto i eltråden runt hagen ocg drog upp ett sår ca 5 cm långt och 7 mm brett. Såret sitter i hasvecket så...
Svar
18
· Visningar
4 034
Senast: Sóley
·
S
Foder & Strö Det finns ju en hel uppsjö av foder på marknaden. Alla hästar är ju olika och har olika behov men skulle man kunna sålla ut en generell...
2
Svar
25
· Visningar
2 314
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö hur mycket ge ni era 2 åringa i foder om dagen ?? och vad hitta ni på att göra med dom om dagarna eller gå dom i hagen hela tiden????
Svar
9
· Visningar
876
Senast: _moa_
·
S
Hästvård Jag ska ta upp en termometer till stallet idag för att se hur kallt det är - alldeles för kallt enligt mig. Vilken temperatur har ni i...
2
Svar
26
· Visningar
2 915
Senast: GloriaOrion
·
E
Hästvård Inte säkar på om det här är helt rätt ställe att fråga om vatten, hoppas nogån hittar det änddå. Til våren (om den kommar??) ska jag...
Svar
16
· Visningar
1 566
Senast: Valencia
·
M
Foder & Strö Sanningen är den att inte ett revben går att känna. Skulle vilja ha henne lite smalare till 3-årstestet, men bantning på unghäst låter...
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: mårran
·
C
Hästvård Varför? Vanligt? Berätta vad ni vet! :bow:
Svar
1
· Visningar
1 313
Senast: SoofieA
·
Z
Hästvård Min häst har inte ännu börjat fälla sin vinterpäls, borde jag vara orolig??
2
Svar
21
· Visningar
1 781
Senast: Svalan
·
Hästvård Jag har fått höra att det är farligt att linda över knäna på hästen, nu menar jag inte ridbandage utan stallbandage som hästen har på...
Svar
12
· Visningar
2 294
Senast: Centaur
·
Hästvård Mitt shettissto började för några veckor sedan att klia lite på mulen i samband med mat. Men nu har hon blivit mycket värre. Varje gång...
Svar
4
· Visningar
1 461
Senast: Malin_84W
·
Hästvård Mitt sto har ovanan att klia sig i svansroten så att den ser ut som ett stort burr. Hon började med detta förra våren och har sedan inte...
Svar
12
· Visningar
1 251
Senast: ganthing
·
Hästvård Eksemhästarna har en tråd, nu är det lite dags för oss med fånghästar att dela med oss av erfarenheter och tips inför sommaren. Hur...
2
Svar
35
· Visningar
3 243
Senast: axel
·
M
Foder & Strö Jag ger just nu min häst krafft grund, betfor, vitlök, linfröolja och morötter. Vad anser ni är bäst för ett häst som är väldigt...
Svar
7
· Visningar
706
Senast: Magrinette
·
Hästvård Hur ser hästen ut om den fått pälsätare? Min häst har kala fläckar på halsen precis under mankammen. Dålig bild Och pälsen börjar...
Svar
5
· Visningar
2 722
Senast: Masse
·
Hästvård Ska se om jag kan förklara.....just nu är det bra snurrigt i huvudet :confused: men jag försöker. Jag har en 4-åring som börjat bli...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: Madick
·
Foder & Strö Finns det några "milda" foder för hästar som är lite känsliga? Min häst har haft kolikkänningar 3ggr på ett halvår nu vilket jag tycker...
2
Svar
29
· Visningar
2 789
Senast: Nicke
·
Hästvård En häst i stallet hade idag fått kolik-känningar. Dom hade varit i stallet nästan hela dagen, tömkört m.m. Sen tyckte dom att hästen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
16 532
Senast: Bella_Bus
·
V
Hästvård Min häst drabbades av sekundär kotledsinflammation för nån månad sen. Nu när jag var på kliniken senast så sa dom att hennes hälta satt...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Voorwijks_bambi
·
Hästvård Finns här någon som vet vart man kan hitta info om detta.
Svar
9
· Visningar
2 436
Senast: Shettisar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur