Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur Blir Man Av Med Ringorm?? en och möjligtvis 2 hästar i stallet har det och undrar hur man ska bli av med det innan det sprider sig...
Svar
16
· Visningar
22 489
Senast: Mynta2
·
H
Foder & Strö Hejsan! Jag har ett varmblod på 5år. 170 hög. ganska välbyggd. Hon får 4kg hö morgon middag kväll. och 1½liter fibergi(bas) och 5dl...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: milly
·
B
Foder & Strö Vet ej om jag hamnat rätt då fråga a) och fråga b) är olika. Jag har själv ingen erfarenhet av lösdrift egentligen men skulle gärna...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: caballus
·
W
Foder & Strö Tror att mitt dräktiga sto som ska föla i slutet av april har koliksymtomer och har haft detta under flera veckor nu. Hur gör jag för...
Svar
18
· Visningar
1 505
Senast: Warmia
·
R
Foder & Strö Tror att min häst är känslig för protein,hur ska jag då fodra? Nu får hon Magert gräshösilage(ej analyserat) 5dl, uppblött betfor...
Svar
9
· Visningar
2 118
Hästvård Jag upptäckte igår att min häst var lite svullen, på insidan av skenbenet lite ovanför kotan vänster fram. Inte direkt mjukt och ej...
Svar
4
· Visningar
1 840
Senast: carinah
·
H
Hästvård mitt halvblod svullnade bakom käkvinkeln feb-2001. tog ut distriktsvet. som inte hade en aning om vad det kunde vara, men hon skrev ut...
Svar
14
· Visningar
3 949
Senast: hillevie
·
Hästvård Min häst (17 år) har börjat äta sitt (och hagkompisens) bajs... :crazy: Varför gör han det? Han äter mineraler och hans foderstat...
Svar
10
· Visningar
1 149
Senast: milly
·
N
Hästvård Vad har ni för bra knep för att få hästen att äta det?:bow: :bow: :bow:
Svar
7
· Visningar
818
Senast: Equus
·
A
Hästvård Är det någon som vet hur mycket loppfrön man ska/kan ge till en normal stor häst???? Alla säger olika, någon säger 2 dl per dag och...
Svar
12
· Visningar
3 729
Senast: snuffan
·
V
Foder & Strö Min hjärna står still, vad kan man stoppa i sin häst som ökar hårtillväxten, någon som vet? Min häst har nämnligen tappat större delen...
2
Svar
25
· Visningar
6 991
Senast: Alazan
·
Hästvård Ni som har/sköter om en ardenner har ni täcke på era hästar? Jag har själv ingettäcke på min ardenner. hon går ute från ca 6.30 till...
Svar
13
· Visningar
1 573
Senast: Zelma
·
M
Foder & Strö Skall byta och börja ge det till min pålle. Nån som har använt det? För o nackdelar. Har pratat med några i stallet jag jobbar o dem...
Svar
8
· Visningar
1 076
Senast: cerrox
·
T
Hästvård Hej,har lite olika saker jag ska skriva..tänkte kolla vad ni tror detta är :1:-Du red ut på din häst en riktigt långritt igår. När du...
Svar
3
· Visningar
730
Senast: SO Hovslagare
·
Hästvård Vad kan man göra åt en stel häst? Jag rider mycket öppna/sluta och försöker få henne mjuk i sidorna, men det tar alltid minst 45min...
2
Svar
20
· Visningar
1 973
Senast: grebbis
·
E
Hästvård Hästen min är halt, det syns tydligt i skritten, ännu tydligare i traven. Han tar ett helt klart kortare steg med höger framben. Det...
Svar
9
· Visningar
891
Senast: Dirty Harriet
·
Foder & Strö Läste lite snabbt på kraffts sida , och där står det att nya groov är till för unghästar:confused: Men jag låter min kille äta det och...
Svar
12
· Visningar
1 174
Senast: suisyola
·
P
Hästvård Ungefär när kan man börja släppa hästarna på sommarbete / ute i hagar DYGNET RUNT ? :confused: I juni vid skolavslutningen ? Tacksam...
Svar
13
· Visningar
1 295
Senast: arabia
·
T
Hästvård Min häst har fått en kula på ryggen, precis där sadeln ligger. Tror det är en hårsäcksinflammation.. Nån som har några bra tips på hur...
Svar
5
· Visningar
767
Senast: Susan
·
T
Hästvård Hej, Vet inte vart den här tråden skulle platsa så jag skrev den här. Finns det någon sida på nätet där man kan spåra upp en häst...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: whalan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama