Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö funderade lite över detta när jag var på besök i ett stall.. där dom förvarar höet och öppnar balar och väger upp hö så ligger det en...
Svar
6
· Visningar
1 308
Senast: BeastieBabe
·
S
Hästvård Hejsan. Har ett problem med hästens hovar. Dom är jättesköra, tre av fyra har rätt så djupa sprickor, han kan inte gå utan skor, det gör...
2
Svar
36
· Visningar
4 749
Senast: lytesout95
·
R
Hästvård Min häst har fått gallor i kotledens ledficka (se bild). Dom är mjuka och försvinner efter ridning och utevistelse. Han har även mer...
Svar
2
· Visningar
1 491
Senast: Linjoh
·
Foder & Strö En hgäst i stallet ska äta Biosynov men tycker att det smakar blärk. Har provat att blanda i betfor och det vanliga kraftfodfodret men...
Svar
5
· Visningar
779
Senast: Mummelmy
·
Foder & Strö Min D-ponny får 4 kg hö 1,5 kg havre 3-6 dl (torr) betfor *en skopa vitlökspulver *en daglig ranson med alla vitaminer och...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 542
Senast: Gilette
·
L
Hästvård jag har hållit på med andras hästar i 20 år och nu när mina barn blivit större ska jag förverkliga min barndoms dröm en egen.:banana...
Svar
13
· Visningar
1 279
Senast: Manji
·
B
Hästvård vad tror ni? går det göra om en sån här till stall? http://www.blocket.se/vi/7595339.htm?ca=17_s det är isf tänkt att det ska...
Svar
5
· Visningar
826
Senast: blindabelinda
·
A
Hästvård I lördags kom jag till stallet vid lunchtid, då talade stallägaren om att min valack (22 år) troligtvis hade haft kolikkänning på...
Svar
8
· Visningar
1 040
Senast: allroundhästarna
·
Hästvård på min häst alltså. nu har jag haft honom 1½ år och sen han kom har han haft den här lilla knölen, man kan säga att den sitter på...
Svar
7
· Visningar
2 823
Senast: pomcon
·
U
Hästvård alla gallor e på god väg att försvinna nu..men de e bara de att ena benet har inte ändrats nånting? varför försvinner inte den gallan...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: chellsa
·
K
Hästvård Är osäker på om denna tråd ska ligga här. Nåväl, det blir väl flyttad om annat? :angel: Jag stubbar min ponnys man, men får det...
Svar
8
· Visningar
1 385
Senast: roping-malin
·
Hästvård Araben har fått nåt skumt i pälsen, främst på manken. Man känner att det är som ruvor under pälsen och sen kan man lyfta loss det ända...
Svar
12
· Visningar
2 088
Senast: mirjada
·
Hästvård Jag skulle vilja ha lite tips om bra böcker om hästsjukvård. Jag har "Håll hästen frisk" men vill ha fler.
Svar
1
· Visningar
825
Senast: somi
·
M
Hästvård Har en arabvalack på snart 6 år. Han rids 5-6 ggr/vecka blandat uteritter, dressyr och konditionsträning. Efter sommaren var han en...
Svar
5
· Visningar
1 012
Senast: Elute
·
Foder & Strö Köpte en femlitersdunk (naturligtvis :crazy: ) med shy feeder-b för ett par veckor sen. Ger min häst b-vitamin vid pälsfällning då han...
Svar
5
· Visningar
1 668
Senast: _Runaway_
·
C
Foder & Strö Jag ska ta emot en häst i stallet under ett par veckor. Tyvärr kan inte hästägaren få med sig grovfoder från "sitt" stall. Utan att...
Svar
17
· Visningar
3 224
Senast: Cathrine
·
Hästvård Min halvblodsvalack (22 år) är snorig, har varit så sedan i söndags. Snoret är helt vitt och ganska löst. Han snorar mest efter att ha...
Svar
4
· Visningar
2 371
S
Hästvård MIn valack på 22 år vrickade höb kotled för 2 år sedan och fungerar nu som promenad häst i skritt och lite trav. Den senaste tiden har...
Svar
3
· Visningar
668
Senast: Texaz
·
C
Hästvård jag märkte det att det är glashalt på hela gårdsplanen nu, det har liksom frusit till is på nätterna då det har varit ett bra par minus...
Svar
7
· Visningar
763
Senast: Centaur
·
A
Foder & Strö Jag har ett danskt halvblod på 9år, han är ursnäll i stallet och hålla på med i helhet, absolut inte dum att rida på något sätt eller...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Hot Shot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka