Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag skulle vilja ha lite tips om bra böcker om hästsjukvård. Jag har "Håll hästen frisk" men vill ha fler.
Svar
1
· Visningar
824
Senast: somi
·
M
Hästvård Har en arabvalack på snart 6 år. Han rids 5-6 ggr/vecka blandat uteritter, dressyr och konditionsträning. Efter sommaren var han en...
Svar
5
· Visningar
1 010
Senast: Elute
·
Foder & Strö Köpte en femlitersdunk (naturligtvis :crazy: ) med shy feeder-b för ett par veckor sen. Ger min häst b-vitamin vid pälsfällning då han...
Svar
5
· Visningar
1 667
Senast: _Runaway_
·
C
Foder & Strö Jag ska ta emot en häst i stallet under ett par veckor. Tyvärr kan inte hästägaren få med sig grovfoder från "sitt" stall. Utan att...
Svar
17
· Visningar
3 203
Senast: Cathrine
·
Hästvård Min halvblodsvalack (22 år) är snorig, har varit så sedan i söndags. Snoret är helt vitt och ganska löst. Han snorar mest efter att ha...
Svar
4
· Visningar
2 366
S
Hästvård MIn valack på 22 år vrickade höb kotled för 2 år sedan och fungerar nu som promenad häst i skritt och lite trav. Den senaste tiden har...
Svar
3
· Visningar
666
Senast: Texaz
·
C
Hästvård jag märkte det att det är glashalt på hela gårdsplanen nu, det har liksom frusit till is på nätterna då det har varit ett bra par minus...
Svar
7
· Visningar
762
Senast: Centaur
·
A
Foder & Strö Jag har ett danskt halvblod på 9år, han är ursnäll i stallet och hålla på med i helhet, absolut inte dum att rida på något sätt eller...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Hot Shot
·
Hästvård Jag tror min häst har börjat sluka luft.:crazy: Har aldrig sett honom göra det innan, men i dag medan jag gjorde i ordning min andra...
2
Svar
27
· Visningar
2 208
Senast: Qodrofenia
·
F
Foder & Strö Kan man ha en ensilagebal öppen innan den blir oätlig? Jag har fem hästar som har fri tillgång.
Svar
5
· Visningar
806
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hur kan man se om hösilage holler på att bli dåligt eller är dåligt och hur länge holler det skulle ni säga om det står ute...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: Immer
·
C
Hästvård Det finns en häst i mitt stall som är 6 år å är en b-ponny å är dartmorr och new forest och vi undrar vad det kan vara med henne... Hon...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: Charlie-Boy
·
R
Foder & Strö han får 1,5 kg pellets per dag men vägarar att äta det:devil: .. Har hört att kinkiga hästar inte gillar hacket heller? Nu får han...
Svar
17
· Visningar
1 988
Senast: Qodrofenia
·
M
Foder & Strö Är på jakt efter lite kompleteringshö inför våren. Ger idag hösilage med analys. Har spanat in ett hö som har följande analys - vad...
Svar
5
· Visningar
763
Senast: MissEmmy
·
M
Foder & Strö Hade tänkt att ge hästen rapsolja, den ska väl vänjas in antar jag? Hur lång tid tar det att komma upp i 1dl dagligen?
Svar
19
· Visningar
1 008
Senast: Pontiac
·
J
Hästvård Veckorna går med stormsteg och snart är det snart är dags att släppa hästarna på bete. Har i år upprättat en mer "ordentlig"...
Svar
18
· Visningar
2 208
Senast: Kratus
·
Hästvård jag tror en häst jag känner har knottallergi. kliar av sig man och svans om somrarna och så.. är enda sättet att skona hennes tagel...
2
Svar
33
· Visningar
5 910
Senast: Lazy Lady
·
B
Foder & Strö Har idag varit hos en bekant som jag inte träffat på länge, vi är båda verksamma inom samma sport (galopp) med inriktning på araber...
Svar
10
· Visningar
1 369
Senast: BJÖRKIS
·
K
Foder & Strö Hej på er! :smirk: Jag undrar om det är någon utav er som har bra tips när det gäller ett bra basfoder som inte innehåller soja...
Svar
6
· Visningar
894
Senast: moonlightgarden
·
B
Hästvård Jag upptäckte idag att min häst har en varm och lite gallig kota, vä. bak. Tyckte jag kände antydan till detta för några dagar sedan...
Svar
3
· Visningar
2 012
Senast: Bull Dozers Am. Bulldogs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama