Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Jag funderar på att ge min häst rapsolja men vet inte hur mycket Han är en c-ponny väger 313 kg och är en welsh/arab. Men ändel som...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: Charlie-Boy
·
A
Hästvård Hej.. jag skulle vilja få lite mer tips på hur jag ska få en glansigare päls på min häst?:) förutom typ, pälsglans och schampoon och...
Svar
4
· Visningar
669
Senast: Charlie-Boy
·
Foder & Strö När ni ska köpa hö, vad vill ni ha för värden på höet? Vad är ok att fodra med? (har hösilage nu) tack :bow:
Svar
2
· Visningar
697
Senast: mirage
·
Hästvård Gamlingen som är nordsvensk vallack på 28 år hade som vanligt lekt med lillkillen i hagen och varit hur pigg som helst! Jag tog in...
Svar
5
· Visningar
1 038
Senast: Iris71
·
G
Hästvård Har en 20-årig islandshäst med spatt. Hon har vart förvånandsvärt bra under hela sjukdomsperioden, det har läkt som det ska enligt...
Svar
6
· Visningar
1 218
Senast: glimmie
·
P
Foder & Strö jag funderar på vart hästhållningen är på väg.. detta eviga tjat,tjat, tjat om att räkna ut foderstaten till sin häst, analys hit o...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
10 253
Senast: Stisse
·
N
Foder & Strö Har någon nån smart idé på hur man ska förvara ca 10 st 25-kilos kraftfodersäckar åt gången, utan att bli festmåltid för små gnagare...
Svar
19
· Visningar
1 355
Senast: QQQ
·
Hästvård I måndags var min häst halt. Ganska mycket halt till och med. Hon markerade ordentligt i traven. På tisdagen var hon helt plötsligt...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: Gilette
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 584
Senast: tretjak
·
G
Hästvård Hoppas det är rätt forum... Mitt sto ska föla snart, om cirka 2 månader. Hon är förstföderska och fyller "bara" 7 år strax innan...
Svar
2
· Visningar
764
Senast: Gisburne
·
A
Hästvård hejhej! Jag har funderat över ett par saker, hon som hade min häst förut hoppade han jättemycket men brydde sig aldrig om att tex...
Svar
4
· Visningar
744
Senast: Gisburne
·
G
Hästvård Låtsnar strålen?... Min kompis har en 6 årig islandshingst, och strålarna har börjat låtsna... vad kan detta bero på? :confused: Vad...
Svar
17
· Visningar
1 304
Senast: GALOPP
·
Z
Hästvård Jag har två hästar som nu de senaste veckorna börjat äta avföringen som ligger i hagen. En är 1 och ett halvt år, en welsh mountain...
Svar
7
· Visningar
1 005
Senast: milly
·
Foder & Strö På vilket sätt kan det vara skadligt för hästen? Jag har hört något här om att det "sätter" sig på benen? Vad mena med det? Tacksam...
Svar
1
· Visningar
744
Hästvård Har haft min häst broddad med 4 brodd i varje sko. Kom till stallet idag och såg att hästen min hade tappat en brodd på VF. Visst tänkte...
Svar
18
· Visningar
1 463
Senast: Inte_Ung
·
M
Foder & Strö Hur mycket är rekommenderade mängden på ovannämda åt unghäst (1 årin)? Hur mycket skalla man ge av vad, för att få detta behov...
Svar
8
· Visningar
946
Senast: Maria76
·
  • Låst
Hästvård Diskussioner i ämnet barfotametoden, alla är välkomna att diskutera problem och problemlösningar. Diskussionen kan omfatta de som...
43 44 45
Svar
890
· Visningar
65 707
Senast: hovslagarebjorn
·
I
Hästvård Kom igår till stallet och hittade hästen halt på hö bak, ville inte alls stödja på benet. Ingen svullnad eller värmeökning (vilket är...
Svar
9
· Visningar
1 747
Senast: Helan 38
·
Hästvård HJÄLP....Vad kan det vara????? I dotterns stall finns ett sto på åtta år som började bete sig konstigt i går Jag satt i bilen och...
2
Svar
20
· Visningar
3 225
P
Foder & Strö hejsan svejsan! Jag har en häst som ska fylla 17 år i år. Han är en stor new forest, 152 cm i mankhöjd. jag tävlar ganska mkt fast mest...
Svar
7
· Visningar
779
Senast: marti130
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka