Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Ska få hem en nsv travvalack på prov i helgen. Men han har ätit ensilage/hösilage och jag fodrar med hö, tror ni det går bra att byta...
Svar
7
· Visningar
1 327
Senast: Ylva86
·
K
Foder & Strö Finns det något träslag som hästar kan äta/tugga på som inte är farligt? Min häst e helt tosig i att tugga på träden utanför hagen, kan...
Svar
7
· Visningar
2 485
Senast: Tess82
·
C
Foder & Strö Hittade för första gången en liten, liten jordklump i mitt hösilage med ts på ca 65%. Jordklumpen var helt torr (torkad) och jag...
2
Svar
22
· Visningar
1 756
Senast: cafu
·
M
Hästvård :mad: Mitt fullblod är rädd om sina bakben. att sko fram är inga problem men bakbenen är genast obehagligt. Har hittat en lugn och...
Svar
7
· Visningar
1 195
Senast: Mojje
·
N
Foder & Strö Förslag på billig och bra foderstat? Har en 5-årig vallack (halvblod) som rids ca 4 ggr veckan Har också en pappa som tycker att jag...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Borde inte hästarna få göra det? Ha sin krubba lägre ner? Självklart konstruerad så att dom inte kan göra sig illa på den. Borde itne...
Svar
5
· Visningar
1 109
Senast: MaLu
·
F
Foder & Strö Har ngn av er gjort "vattentesten" med nâgot svenskt foder? Alltsâ man lägger pelletsen i blöt, om den inte sväller upp sâ är den ok att...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: Breccia_
·
Hästvård Usch...Var på veterinärklinik idag med min lilla pålle på hälsokontroll. Det visade sig inte alls stå så bra till med henne...
Svar
3
· Visningar
747
Senast: Voorwijks_bambi
·
S
Foder & Strö Har ett halvblodssto på sju år, ca 160 cm. Hon har magrat lite mkt nu över vintern. Vi har tagit bort havren då hon blev helstollig av...
Svar
7
· Visningar
8 997
Senast: tgd
·
Hästvård Jag vet att jag har sett en bild någonstans som visar vilka tänder som fälls vid vilken ålder. Någon som vet var på nätet man kan...
Svar
8
· Visningar
2 462
Senast: Messy
·
Hästvård Nån som känner till nån veterinär som är duktig på tänder som antingen bor i skåne (helst södra delarna) eller kommer ner hit för...
Svar
5
· Visningar
1 109
Senast: ch791022
·
M
Hästvård Hej Har ett dilemma som jag önskar lite råd och stöd i. En ny häst kom till stallet, på prov några dagar för senare köp. Hästen var...
Svar
17
· Visningar
2 207
Senast: Arwyn
·
F
Hästvård Jag har blistrat kot och hovleder fram med ceder oil, dagen efter är hon synbart svullen runt båda kotor fram men en tydlig skillnad då...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 075
Senast: SO Hovslagare
·
I
Hästvård Har haft mugg länge och nu har hon fått kronisk ärrvävnad i karlederna.. Vilket betyder att det aldrig kommer gå bort.(Hon är svullen i...
Svar
5
· Visningar
1 063
Senast: Lollo25
·
Foder & Strö Jag köpte en 2-årig b-ponny hingst för ca 2veckor sedan:love: Han är en korsning mellan welsh/shettis är nu ca 117cm men tippar på...
Svar
1
· Visningar
1 551
Senast: Panikie
·
E
Foder & Strö Vad ska man ge? Får havre, betfor, mineraler + vitaminer, bra hö- nästan fri tillgång. Men han e lite tanig, dock inte så hög. Kommer...
Svar
9
· Visningar
999
Senast: Panikie
·
Hästvård Vad har man det till på häst? Vad får man veta? Och vad kan det hjälpa emot? Är det någon som har någon erfarenhet av detta?
Svar
16
· Visningar
1 935
Senast: Snobben
·
J
Hästvård Vilket är det effektivaste skimmelschampot? Har en viting som är otroligt skitig av sig. Har testat Quick Silver, gillade det starkt men...
Svar
7
· Visningar
2 450
Senast: gylle
·
V
Foder & Strö E-vitamin (pulverform) gick bra ett tag tills jag bytte sort från eclipse till V.S.L tror jag det heter. (Han blir lugnare av magnesium...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: vovicockokanon
·
Hästvård jag rider fn en hast - 8 ar av cob typ, som har vad jag misstanker ar kotledsinflammation i hoger fram sedan tva veckor tillbaka...
Svar
2
· Visningar
935
Senast: tjenixen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama