Analysdille????

Sv: Analysdille????

Jag maste saga att jag har hallt med dig tills nu, enligt dig, om jag inte har missforstatt, kan jag lika garna ge barnen naringspulver fran gymmet, det innehaller allt man behover?:confused:
Jag vill att mina barn ater sa mkt hemlagat som mojligt

maria-mp skrev:
Jag vill att mina barn ater sa mkt hemlagat som mojligt
Varför då?
För att det känns bra?
Eller för att det är mätbart bättre?

Vet du verkligen varför du vill det?
Är det "myter och rykten" eller verkligen vetenskapligt bättre?

Att du vill det behöver inte alls betyda att det är bäst för dina barn.

Näringspulver kan vara en utmärkt lösning.
Massor av barn äter välling - näringspulver i vamt vatten.

For att det kanns bra! Jag forsoker kopa sa mkt ekologiskt som ekonomin klarar, jag ar for ett levande jordbruk, inte ett betong-industri samhalle. Jag alskar naturen och gor sa gott jag kan for att jorden ska bevaras, inte att vi ska bli till pulveratare, aven om det innehallsmassigt ar lika bra

maria-mp skrev:
For att det kanns bra!
Allt detta helt utan att egentligen veta alltså.
Ungefär på samma sätt som man matar sina hästar.
Jag ger dem detta för att det "känns bra".
Potatisflingor kommer liksom från potatis det också.
Och hotdogs innehåller kött från svenska gårdar.

Det finns ingen motsättning mellan natur och levande jordbruk på ena sidan och pulvermos och Hotdogs på den andra sidan.
Pulvermos och Hotdogs kommer också från ett levande lantbruk.
Och har absolut ingenting med betong-industri att göra.

Men det ar klart att alla ravaror kommer fran en naturlig kalla!!! :mad:

Jamen dåså, vad är problemet?
Potatispulver från svensk potatis och korv gjord på svenskt kött.
Vad kan du rimligtvis se för fel på det?
Om nu näringsvärdet är bra vill säga.

Jaha, så potatis, kött och jordbruk har inget med det att göra då?
Och vad är det som gör det sämre då?

Jag har inte sagt att det ar fel. Jag vet aven vad olika gronsaker, kott, ost, pasta, brod osv, har for naring, sa jag gor ocksa en utraknad fordersta om man vill kalladet for det, till mina barn. Sen tycker jag det kanns battre att ge naturliga ravaror istallet for halv/helfabrikat med samma naringsinehall. Mina barn ater oxa korv och hamburgare ibland!

Men dåså, då är vi överens om att det inte finns någon motsättning i att räkna på sin hästs foderstat och på att ge sina barn korv med pulvermos?
Eller?

maria-mp skrev:
Sen tycker jag det kanns battre att ge naturliga ravaror istallet for halv/helfabrikat med samma naringsinehall.
Okej, känns bättre för dig.
Men det behöver ju inte nödvändigtvis betyda att vare sig pulvermos eller korv är skadligt för vare sig barn eller miljö, eller hur?

Vi ar overrens vad gallande naringsinnehall. Men jag foredrar fortfarande hemlagad ekologisk mat ;)

peter_lundin skrev:
Smaken!! Pulvermos smakar allt annat än potatis. Urk.
PL
Mina barn föredrar pulvermos.
Men det gör inte jag.
Smaken är som baken - delad.
Men det har ju varken med näringsinnehållet eller miljöpåverkan att göra.

Miljöpåverkan kan vi ju diskutera, där är jag tveksam. Det finns faktorer som talar åt bägge hållen men det kostar alltid energi att ta bort vatten.
PL

Liknande trådar

Foder & Strö Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 364
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Vi har analys på grovfodret (torrt hösilage. TS 80)där provet är taget direkt på vallen. MJ är 7.2 kg/foder och smrp 63 g/kg. Kvoten är...
Svar
11
· Visningar
1 292
Senast: Corax
·
Foder & Strö Jag har i många år köpt hö av en och samma bonde, senaste åren har jag dock gett enbart hösilage (köpt av annan bonde) eftersom...
2
Svar
35
· Visningar
2 502
Senast: Trissa
·
Foder & Strö Min häst går tillsammans med 5 andra hästar i en stor hage och de har fri tillgång på hösilage då de delar på en stor bal. Oftast står...
Svar
6
· Visningar
1 602
Senast: Alazan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama