Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
big a skrev:Hej
Tack för ditt inlägg. Jag känner likadant vad gäller alla proffs som springer runt och vet allt. Intuition är underskattat i dagens tider.
Mvh big a
pompelina skrev:Missförstå mig rätt, jag tycker det är bra att man kan få sitt hö analyserat så man ser om det är bra eller dåligt, men att sitta o räkna på varenda siffra..???
Vad hände med ögat??? Du SER väl om din häst mår bra?? Är den fet? Minska på det som gör den fet, beroende på vad du fodrar med! Är den för pigg?? Minska på det som piggar upp!! Jag har gedigen kunskap, Grand prix dressyr, utbildning o uppfödning, hobby ryttare osv. Och jag har aldrig i hela mitt liv räknat på en foderstat!!! Jag analyserar grovfodret, kollar värdena och gör sedan en uppskattning av vad som kan behövas i kraftfoderväg. Hur är lynnet på hästen, lättfödd, svårfödd??
NÄNÄ, det goda ögat har funkat i alla tider, stirra er inte blinda på analyser o siffror!!!
Madick skrev:Intressant med alla nya som kommer hit och bara säger att de håller med... Läs hela tråden och inse att vi håller med i det pompelina säger, men hon verkar inte förstå vad hon själv skrivit.
Åhh f*n , tänkte inte på det.....peter_lundin skrev:Men det är ju dig o moset vi diskuterar.
PL
Jag har försökt att ge ett av mina barn hemlagad pot.mosInte_Ung skrev:Men pulvermos och varmkorv har ett utmärkt näringsvärde.
Jag har räknat på det, och det är inte dåligt alls.
Ur näringssynpukt så är det ingen skillnad på pulvermos och hemlagat potatismos.
Det är bara priset och smaken som skiljer.
Hotdogs är totalt fantastiskt ur näringssynpunkt.
Det innehåller allt som ett barn behöver, ett fullsändigt fullfoder alltså.
Konserveringsmedlet i hotdoggs är askorbinsyra - d.v.s. C-vitamin.
Så även det är med.
Om man läser näringsvärdet och räknar på det, så vet man vilken mat som barnen kan äta utan att få näringsbrist, i stället för att gissa.
Du tror att pulvermos och varmkorv är dålig mat.
Jag vet att det är bra mat, för jag har räknat på det.
Det finns pulver som bara innehåller potatis och inget annat.Stisse skrev:Pulver mos får hon ibland, men det innehåller ju härdat fett.