Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jg köpte nyligen en 17årig häst som är KRAFTIGT överviktig . Nu vill jag få han o gåp ner i vikt och må bra så jag hoppas på en massa...
2
Svar
32
· Visningar
2 085
Senast: Mia_R
·
B
Foder & Strö Kan hästar äta vitkål? det är ju nyttigt och billigt!:d
Svar
2
· Visningar
876
Senast: mirjada
·
P
Hästvård okej den här frågan kanske är lite dum . Men vad har man hästpasset till?? måste man ha det för att tävla?? :confused:
Svar
3
· Visningar
703
Senast: PrinceFair
·
Hästvård Ska åka till ATG med pålle och undrar om nån vet ungefär vad röntgen på alla fyra kostar. Knä och neråt fram, has och neråt bak? Eller...
Svar
8
· Visningar
1 230
Senast: seejii
·
T
Foder & Strö Läste med intresse i en tråd att det går att ersätta havren med betfor, det ska ge samma energi och gör magen bättre. Vi köpte ponnyn...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 879
Hästvård Går det att gör något åt äldre hästar som är x-benta?
Svar
8
· Visningar
2 037
Senast: Gisburne
·
T
Foder & Strö Min häst har fått en senskada som jag nyss fått reda på att den troligtvis inte kommer att läka pga hennes ålder (19 år). Hon är en pigg...
Svar
6
· Visningar
916
Senast: Tosa
·
Hästvård är det någon här som vet lite mer om vargtänderna? har fått höra i alla år att det rä bäst att ta bort dem eftersom de gör mer skada än...
Svar
9
· Visningar
1 196
Senast: cajsa
·
T
Hästvård "Vågar" jag sitta upp på pållen då han i stort sett bara gått i hagen sen nyår. Har gått lite skrittpromenader bara den senaste tiden...
Svar
3
· Visningar
703
Senast: Trampe
·
E
Hästvård Hej! första frågan ser ni då på rubriken , var tar man pulsen på en häst? andra frågan, om ni kommer en dag till stallet, och eran...
Svar
2
· Visningar
1 955
Senast: Minilott
·
Hästvård hur läng har ni era hästar ute och vad får de för foder under tiden?? min ponny är ute 6-20/22 varje dag och han får frukost hö vid...
2
Svar
36
· Visningar
2 159
Senast: linnsan
·
A
Hästvård Mitt sto är sprutad i knälederna bak och kotorna fram. Vilade 1.5 år. Böjdes utan anmärkning men har som sagt små pålagringar fram. Var...
Svar
5
· Visningar
1 949
Senast: Move_Over
·
E
Hästvård Hej hej, jag har lite frågor om förysldning =) hur blir hästen förysld? hur märker man det? Förrutom att den hostar å rinner i...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: svea
·
C
Foder & Strö Vad tycker ni om Mustangs Foder/produkter?
Svar
14
· Visningar
1 288
Senast: trygga_rut
·
H
Foder & Strö Hörde häromdagen att en av tjejerna i stallet vägrar lägga sin krosshavre i samma hink som betforn (som fått stå en stund och har...
Svar
7
· Visningar
1 022
Senast: rocki
·
Foder & Strö HeJ! Är det nån därute som vet hur mycket 1 liter luzern väger?? Eller hur mycket är 1 kg luzern i dl/liter?? Jag har så...
Svar
6
· Visningar
1 376
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Jag har lite funderingar på vad folk tycker om mustangfodret och vilka det är som använder det? Jag ska gå över till Mustang musli...
Svar
1
· Visningar
886
N
Hästvård Vår häst blev sjuk för en vecka sen och har då stått isolerad i kallstall ensam sedan dess. Han har varit mycket orolig och ätit dåligt...
2
Svar
22
· Visningar
2 005
Senast: Sunshine
·
Foder & Strö ...och foderjäst. Är det nåt som mag-tarm har som inte foderjäst har:confused:
2
Svar
20
· Visningar
3 114
Senast: seifur1
·
P
Hästvård Hejsan svejsan! :banana: Hur ofta duchar ni era hästar? Jag har min häst i ett stall där det inte finns varmvatten, så jag kan inte...
Svar
16
· Visningar
1 185
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka