Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Z
Hästvård Jag har två hästar som nu de senaste veckorna börjat äta avföringen som ligger i hagen. En är 1 och ett halvt år, en welsh mountain...
Svar
7
· Visningar
1 004
Senast: milly
·
Foder & Strö På vilket sätt kan det vara skadligt för hästen? Jag har hört något här om att det "sätter" sig på benen? Vad mena med det? Tacksam...
Svar
1
· Visningar
744
Hästvård Har haft min häst broddad med 4 brodd i varje sko. Kom till stallet idag och såg att hästen min hade tappat en brodd på VF. Visst tänkte...
Svar
18
· Visningar
1 457
Senast: Inte_Ung
·
M
Foder & Strö Hur mycket är rekommenderade mängden på ovannämda åt unghäst (1 årin)? Hur mycket skalla man ge av vad, för att få detta behov...
Svar
8
· Visningar
946
Senast: Maria76
·
  • Låst
Hästvård Diskussioner i ämnet barfotametoden, alla är välkomna att diskutera problem och problemlösningar. Diskussionen kan omfatta de som...
43 44 45
Svar
890
· Visningar
65 630
Senast: hovslagarebjorn
·
I
Hästvård Kom igår till stallet och hittade hästen halt på hö bak, ville inte alls stödja på benet. Ingen svullnad eller värmeökning (vilket är...
Svar
9
· Visningar
1 744
Senast: Helan 38
·
Hästvård HJÄLP....Vad kan det vara????? I dotterns stall finns ett sto på åtta år som började bete sig konstigt i går Jag satt i bilen och...
2
Svar
20
· Visningar
3 216
P
Foder & Strö hejsan svejsan! Jag har en häst som ska fylla 17 år i år. Han är en stor new forest, 152 cm i mankhöjd. jag tävlar ganska mkt fast mest...
Svar
7
· Visningar
779
Senast: marti130
·
B
Foder & Strö funderade lite över detta när jag var på besök i ett stall.. där dom förvarar höet och öppnar balar och väger upp hö så ligger det en...
Svar
6
· Visningar
1 308
Senast: BeastieBabe
·
S
Hästvård Hejsan. Har ett problem med hästens hovar. Dom är jättesköra, tre av fyra har rätt så djupa sprickor, han kan inte gå utan skor, det gör...
2
Svar
36
· Visningar
4 731
Senast: lytesout95
·
R
Hästvård Min häst har fått gallor i kotledens ledficka (se bild). Dom är mjuka och försvinner efter ridning och utevistelse. Han har även mer...
Svar
2
· Visningar
1 486
Senast: Linjoh
·
Foder & Strö En hgäst i stallet ska äta Biosynov men tycker att det smakar blärk. Har provat att blanda i betfor och det vanliga kraftfodfodret men...
Svar
5
· Visningar
779
Senast: Mummelmy
·
Foder & Strö Min D-ponny får 4 kg hö 1,5 kg havre 3-6 dl (torr) betfor *en skopa vitlökspulver *en daglig ranson med alla vitaminer och...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 541
Senast: Gilette
·
L
Hästvård jag har hållit på med andras hästar i 20 år och nu när mina barn blivit större ska jag förverkliga min barndoms dröm en egen.:banana...
Svar
13
· Visningar
1 277
Senast: Manji
·
B
Hästvård vad tror ni? går det göra om en sån här till stall? http://www.blocket.se/vi/7595339.htm?ca=17_s det är isf tänkt att det ska...
Svar
5
· Visningar
824
Senast: blindabelinda
·
A
Hästvård I lördags kom jag till stallet vid lunchtid, då talade stallägaren om att min valack (22 år) troligtvis hade haft kolikkänning på...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: allroundhästarna
·
Hästvård på min häst alltså. nu har jag haft honom 1½ år och sen han kom har han haft den här lilla knölen, man kan säga att den sitter på...
Svar
7
· Visningar
2 822
Senast: pomcon
·
U
Hästvård alla gallor e på god väg att försvinna nu..men de e bara de att ena benet har inte ändrats nånting? varför försvinner inte den gallan...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: chellsa
·
K
Hästvård Är osäker på om denna tråd ska ligga här. Nåväl, det blir väl flyttad om annat? :angel: Jag stubbar min ponnys man, men får det...
Svar
8
· Visningar
1 384
Senast: roping-malin
·
Hästvård Araben har fått nåt skumt i pälsen, främst på manken. Man känner att det är som ruvor under pälsen och sen kan man lyfta loss det ända...
Svar
12
· Visningar
2 084
Senast: mirjada
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama