Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ngn som har efarenhet av att bränna haser?
Svar
13
· Visningar
1 672
Senast: Lilla
·
Foder & Strö Är det någon som vet var man kan få tag på Spillers foder nära Strömstad? Eller iaf så nära som möjligt? Hjälp?
Svar
11
· Visningar
1 046
Senast: jaca
·
B
Hästvård :p :p Hej! Jag har en connemara d-ponny som är 142 cm i mankhöjd , hon är ganska kraftigt byggd och väger 390kg hon får 7 kg hö om...
2
Svar
22
· Visningar
1 994
Senast: Messy
·
A
Hästvård Hej! Min häst är väldigt trång i trakten och får därför lätt strålröta. Min hovslagare säger att man inte ska göra något åt det...
Svar
4
· Visningar
1 377
Senast: hovis
·
Z
Hästvård Hej! Idag så upptäckte jag att min ponny var halt. Kollade inget speciellt på benen när jag tog in honom, men väl inne i stallet såg jag...
Svar
5
· Visningar
950
Senast: Zirocco_
·
Hästvård Tänkte höra om någon annan varit med om liknande (skall diskutera med veterinären imorgon) men tänkte höra här också. Har en häst som...
Svar
3
· Visningar
2 952
Senast: sannaaah
·
M
Hästvård Min häst har lyckats att ta av sig 2 av sina 4 skor, å det är v bak & h fram, nu till kruxet, hon kommer troligtvis få gå så över helgen...
Svar
2
· Visningar
591
Senast: cerrox
·
Hästvård :cry: Min fina tvååring drattade på ändan i helgen. Var lite svullen och öm dagen efter, som väntat. I går morse hade det börjat...
2 3
Svar
48
· Visningar
14 766
Senast: Alkemisten
·
C
Foder & Strö Jag funderar på att ge min häst rapsolja men vet inte hur mycket Han är en c-ponny väger 313 kg och är en welsh/arab. Men ändel som...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: Charlie-Boy
·
A
Hästvård Hej.. jag skulle vilja få lite mer tips på hur jag ska få en glansigare päls på min häst?:) förutom typ, pälsglans och schampoon och...
Svar
4
· Visningar
668
Senast: Charlie-Boy
·
Foder & Strö När ni ska köpa hö, vad vill ni ha för värden på höet? Vad är ok att fodra med? (har hösilage nu) tack :bow:
Svar
2
· Visningar
696
Senast: mirage
·
Hästvård Gamlingen som är nordsvensk vallack på 28 år hade som vanligt lekt med lillkillen i hagen och varit hur pigg som helst! Jag tog in...
Svar
5
· Visningar
1 036
Senast: Iris71
·
G
Hästvård Har en 20-årig islandshäst med spatt. Hon har vart förvånandsvärt bra under hela sjukdomsperioden, det har läkt som det ska enligt...
Svar
6
· Visningar
1 216
Senast: glimmie
·
P
Foder & Strö jag funderar på vart hästhållningen är på väg.. detta eviga tjat,tjat, tjat om att räkna ut foderstaten till sin häst, analys hit o...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
10 241
Senast: Stisse
·
N
Foder & Strö Har någon nån smart idé på hur man ska förvara ca 10 st 25-kilos kraftfodersäckar åt gången, utan att bli festmåltid för små gnagare...
Svar
19
· Visningar
1 355
Senast: QQQ
·
Hästvård I måndags var min häst halt. Ganska mycket halt till och med. Hon markerade ordentligt i traven. På tisdagen var hon helt plötsligt...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: Gilette
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 507
Senast: tretjak
·
G
Hästvård Hoppas det är rätt forum... Mitt sto ska föla snart, om cirka 2 månader. Hon är förstföderska och fyller "bara" 7 år strax innan...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: Gisburne
·
A
Hästvård hejhej! Jag har funderat över ett par saker, hon som hade min häst förut hoppade han jättemycket men brydde sig aldrig om att tex...
Svar
4
· Visningar
741
Senast: Gisburne
·
G
Hästvård Låtsnar strålen?... Min kompis har en 6 årig islandshingst, och strålarna har börjat låtsna... vad kan detta bero på? :confused: Vad...
Svar
17
· Visningar
1 302
Senast: GALOPP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama