Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Hej jag har problem med en häst som har en hosta i början av ridpassen. Förra ägaren sa att han har "igångsättningshosta" men jag...
Svar
12
· Visningar
2 902
Senast: Trinity
·
A
Foder & Strö Min Krafft Energi har legat i en tunna i snart 4 månader nu, jag ska börja använda den kraften igen nu men ska jag köpa en ny eller kan...
Svar
4
· Visningar
572
Senast: Arsozah
·
Hästvård Jag vill tipsa alla om att använda äppelcidervinäger. Det är bra mot i stort sett allt, jag älskar det. Ge en halv dl om dagen i...
Svar
17
· Visningar
5 170
Senast: Kratus
·
H
Foder & Strö Vi har en häst, han är varmblod, 20 år. Han får på morgonen: 1/2 kg Krafft 125 tror jag det heter. det är för gamla och svårfödda...
Svar
6
· Visningar
794
Senast: _Netty
·
F
Foder & Strö Har precis börjat med fri tillgång till hö......har en rundbal i hagen och när dom är inne så har dom halm att knapra på men inget hö...
Svar
18
· Visningar
4 140
Senast: Korven
·
P
Hästvård Ja har en 2åring och han är jättemjällig som att han är jättetorr, han hade lite i sommras så gick de över, då var det i ansiktet och...
Svar
11
· Visningar
1 240
Senast: Sparf
·
Hästvård Hjälp, min 12 åriga nordis kille har snart kliat av sig all man han har. Syrran var tvungen att hjälpa mig rycka den i dag så nu har han...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Black_Moon
·
U
Hästvård tänkte börja linda med BoT på nätterna nu..men hur börjar man liksom? kan hästen stå lindad varje natt direkt? har hört att man ska...
Svar
11
· Visningar
974
Senast: Panikie
·
D
Foder & Strö Hur är det igentligen?? Kan hästar få fång om man ger dem för mycket morötter och äpplen och sånt?? Är det så att det finns hästraser...
Svar
1
· Visningar
593
Senast: lillsnorre
·
Foder & Strö Nu kommer jag med en till tråd om min shettis vikt. Jag har följt era råd och gett 3 kg hö och motionerat henne minst 3 dagar i veckan...
2
Svar
30
· Visningar
1 973
Senast: Docka-93
·
L
Foder & Strö Står inför ett ganska så stort problem, pollen äter inte höet. Han sprider runt det i hela boxen och tycker inte om det. Det är inte min...
Svar
3
· Visningar
675
Senast: Immer
·
Foder & Strö Har problem med att mitt dräktiga sto lägger på sig så förskräckligt lätt. Hon är en haflinger och ska föla i början av maj. Hon får ca...
Svar
2
· Visningar
668
Senast: arna
·
N
Hästvård Munkpeppar till hoppande vallack...fungerar det? Hur lång tid tog det innan det verkade i så fall? Måste man ge det livet ut, eller...
2
Svar
26
· Visningar
7 414
Senast: Nicke
·
B
  • Låst
Foder & Strö ska man ge sin häst nått mer foder än halm????!!våra hästar får halm på morgonen...
Svar
7
· Visningar
736
Senast: Boj
·
B
Foder & Strö Jag har tänkt att jag ska börja ge men ponny olja för tarmarna .. men jag undrar: Vilken olja är bäst att ge? Blir dom tjocka av...
Svar
12
· Visningar
1 034
Senast: Inte_Ung
·
B
Hästvård Är det någon här som använder det? Vilka resultat har ni fått? Jag hittar inte så mycket info mer än just från åf och jag skulle vilja...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: Susan
·
R
Foder & Strö Jag har en åring som är kraftigt underviktig. Det är nästan tur att han har så mycket päls ... :-p han står på fri tillgång på hö och...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 072
Senast: Rompan
·
M
Hästvård fundera på va den (vetrinära?) deffinitionen på ansträngning vid ridning är? när pulsen når ett visst slag eller vad? har en häst som...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: nexxa
·
B
Hästvård Nu ska polarens ponny byta box och i den nuvarande boxen har hon en väl fungerande torvbädd med kalk i botten. det känns tungt att...
Svar
15
· Visningar
1 120
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Det verkar som hästen har fått en hovböld igen :( har vart varm i hoven i några dagar,och igår var han halt. Hovslagaren och...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: hillevie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka