Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Munkpeppar till hoppande vallack...fungerar det? Hur lång tid tog det innan det verkade i så fall? Måste man ge det livet ut, eller...
2
Svar
26
· Visningar
7 385
Senast: Nicke
·
B
  • Låst
Foder & Strö ska man ge sin häst nått mer foder än halm????!!våra hästar får halm på morgonen...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Boj
·
B
Foder & Strö Jag har tänkt att jag ska börja ge men ponny olja för tarmarna .. men jag undrar: Vilken olja är bäst att ge? Blir dom tjocka av...
Svar
12
· Visningar
1 032
Senast: Inte_Ung
·
B
Hästvård Är det någon här som använder det? Vilka resultat har ni fått? Jag hittar inte så mycket info mer än just från åf och jag skulle vilja...
Svar
3
· Visningar
873
Senast: Susan
·
R
Foder & Strö Jag har en åring som är kraftigt underviktig. Det är nästan tur att han har så mycket päls ... :-p han står på fri tillgång på hö och...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 068
Senast: Rompan
·
M
Hästvård fundera på va den (vetrinära?) deffinitionen på ansträngning vid ridning är? när pulsen når ett visst slag eller vad? har en häst som...
Svar
3
· Visningar
826
Senast: nexxa
·
B
Hästvård Nu ska polarens ponny byta box och i den nuvarande boxen har hon en väl fungerande torvbädd med kalk i botten. det känns tungt att...
Svar
15
· Visningar
1 119
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Det verkar som hästen har fått en hovböld igen :( har vart varm i hoven i några dagar,och igår var han halt. Hovslagaren och...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: hillevie
·
Hästvård Jg köpte nyligen en 17årig häst som är KRAFTIGT överviktig . Nu vill jag få han o gåp ner i vikt och må bra så jag hoppas på en massa...
2
Svar
32
· Visningar
2 082
Senast: Mia_R
·
B
Foder & Strö Kan hästar äta vitkål? det är ju nyttigt och billigt!:d
Svar
2
· Visningar
875
Senast: mirjada
·
P
Hästvård okej den här frågan kanske är lite dum . Men vad har man hästpasset till?? måste man ha det för att tävla?? :confused:
Svar
3
· Visningar
701
Senast: PrinceFair
·
Hästvård Ska åka till ATG med pålle och undrar om nån vet ungefär vad röntgen på alla fyra kostar. Knä och neråt fram, has och neråt bak? Eller...
Svar
8
· Visningar
1 228
Senast: seejii
·
T
Foder & Strö Läste med intresse i en tråd att det går att ersätta havren med betfor, det ska ge samma energi och gör magen bättre. Vi köpte ponnyn...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 872
Hästvård Går det att gör något åt äldre hästar som är x-benta?
Svar
8
· Visningar
2 035
Senast: Gisburne
·
T
Foder & Strö Min häst har fått en senskada som jag nyss fått reda på att den troligtvis inte kommer att läka pga hennes ålder (19 år). Hon är en pigg...
Svar
6
· Visningar
916
Senast: Tosa
·
Hästvård är det någon här som vet lite mer om vargtänderna? har fått höra i alla år att det rä bäst att ta bort dem eftersom de gör mer skada än...
Svar
9
· Visningar
1 194
Senast: cajsa
·
T
Hästvård "Vågar" jag sitta upp på pållen då han i stort sett bara gått i hagen sen nyår. Har gått lite skrittpromenader bara den senaste tiden...
Svar
3
· Visningar
701
Senast: Trampe
·
E
Hästvård Hej! första frågan ser ni då på rubriken , var tar man pulsen på en häst? andra frågan, om ni kommer en dag till stallet, och eran...
Svar
2
· Visningar
1 953
Senast: Minilott
·
Hästvård hur läng har ni era hästar ute och vad får de för foder under tiden?? min ponny är ute 6-20/22 varje dag och han får frukost hö vid...
2
Svar
36
· Visningar
2 156
Senast: linnsan
·
A
Hästvård Mitt sto är sprutad i knälederna bak och kotorna fram. Vilade 1.5 år. Böjdes utan anmärkning men har som sagt små pålagringar fram. Var...
Svar
5
· Visningar
1 948
Senast: Move_Over
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur