Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Har suttit och läst lite olika trådar här , men hittade ingenting om just detta ;)...vad anser ni är NORMALHULL!Om jag drar med handen...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 347
Senast: jjeg
·
E
Hästvård Vad är gallor för något? har ju hört talas om det mycket men vet inte vad det är riktigt..:crazy: Varför får hästar gallor? En häst som...
Svar
4
· Visningar
848
Senast: hillevie
·
Hästvård På en ingivelse skickades det häromdagen iväg blodprov på E/B på hingsten, egentligen så var det bara ett halmstrå. Han har ju dragits...
Svar
3
· Visningar
1 167
Senast: Kratus
·
Hästvård En sak jag funderat på angående fång är varför ponnyer drabbas mycket lättare än stora hästar? Varför är det så? :confused:
2
Svar
31
· Visningar
1 790
Senast: lundborg
·
P
Foder & Strö hejsan! Jag undrar om det är bra att ge sin häst rappsolja? Jag ger det till min häst eftersom dom blir välldigt fina i pälsen. men...
2
Svar
23
· Visningar
2 303
Senast: Jenny1
·
E
Foder & Strö hej! Måste ha lite hjälp...nu äter min häst, nodis (lätt att bli tjock) ca 12 kg hösilage om dagen (vet ej ts värden men bra kraft i...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: milly
·
M
Hästvård Hej! kollade mina vaccination papper idag för att se när det ä dags för vaccination, hade för mig att ja brukar vaccinera runt...
Svar
3
· Visningar
882
Foder & Strö Hur stor är skillnaden i energi och proteinvärdena generellt mellan ett finstråigt "fjärdeårsvallshö" och ett lite grövre...
Svar
11
· Visningar
1 109
Senast: Luleå
·
J
Foder & Strö Läste i en bok om att vitamin H kan vara bra för dåliga hovar. Själv har jag aldrig ens hört talas om det. Kan nån allvetare berätta...
Svar
10
· Visningar
958
Senast: lundsbo
·
Hästvård Klipptye en häst här om dan och när pälsen var borta hade han massa vita prickar över hela kroppen, mest i armhålorna och längst halsen...
Svar
8
· Visningar
1 744
Senast: TheHunted
·
J
Hästvård Skulle behöva lite kloka Bukeråd innan jag åker till stallet... Min häst har stora partier med halvskabbig päls, som verkar klia nåt...
Svar
3
· Visningar
1 214
Senast: hillevie
·
R
Hästvård Hur korrekt kan man bestämma en hästs ålder med hjälp av tänderna? Ta som exempel en 13 årig häst utan papper, hur säkert kan man säga...
Svar
13
· Visningar
4 269
Senast: Vinja
·
T
Hästvård Hejsan jag har ett litet problem. Min islandshäst Teppis har en jätte stor å "fläskig" rumpa:smirk: ...hur ska jag göra för att banta...
Svar
12
· Visningar
1 251
S
Foder & Strö Hej alla Ni duktiga............... Jag håller på att lära mig allt runt foderstater och har försökt hjälpa en kompis med sin...
Svar
11
· Visningar
1 093
Senast: Seifur
·
Hästvård Är det någon som vet hur det går till kemisk kastrering? Bra eller dåligt?
Svar
3
· Visningar
960
Senast: skuggi
·
P
Foder & Strö hejsan sevjsan! Min häst slickar inte på sin saltsten. Vad ska man göra om dom inte gör det? För hästen måste ju ha i sej salt...
Svar
13
· Visningar
2 204
Senast: Charlie-Boy
·
S
Foder & Strö om hästen inte slickar på salt stenen. kan man ge den extra då? Hur mycket ska den ha varje dag då? vad är lucern bra för och vad...
Svar
13
· Visningar
1 051
Senast: BeastieBabe
·
E
Foder & Strö Känner ni till näringsinnehållet på ovanstående mätt i MJ och Smb rp? jag kikade på...
Svar
15
· Visningar
2 257
Senast: _moa_
·
G
Hästvård Vår lilla 17-åring fick fång:cry: Jag ska allvarligt erkänna att jag inte har någon personlig erferenhet av just detta. :confused: Tack...
Svar
1
· Visningar
730
C
Hästvård Låter kanske lite konstigt, men min 5-åring verkar ha fått alla sina tänder. I underkäken han han dock en extra tand efter framtänderna...
Svar
6
· Visningar
2 884
Senast: TeamTop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka