Normalhull?

Sv: Normalhull?

Álin skrev:
Hon har sån rygg ja, det har hon och jag tror den är så bra som den kan bli nu. Hon har ju haft fyra föl också så det gör ju sitt till :smirk:

Ja självklart gör det sitt när de haft föl. Polly hade också fått fyra föl innan min ägo - dock var hennes rygg superfin ändå (eller vad säger du?) fast magen var ju "uttöjd" precis som på din.
Olika exteriör där... en del har lite svankig rygg som din. Min Polly hade en väldigt rak rygg.

Ja jag tycker Polly hade fin rygg, bättre "ridhästrygg" om man säger så än min. Hon har ju såndär hängmatta :p Vilket också gör att hon inte är så viktbärande. Hon har dock ganska bra ryggmuskler efter mkt klättrande i skogen.

Ja hon var stor hon...jesus...
Inga svar på mina frågor ovan...eller var dom så korkade att ingen tycker dom är värd at svara på :rofl: :rofl: :rofl:

Du kan börja ge fri tillgång direkt, de brukar vräka i sig till en början, men sen när de märker att det inte tar slut, brukar de lugna sig och äta bara så mycket de behöver. Bäst är ju att börja efter att de har gått på bete dygnet runt och haft fri tillgång där, då brukar det gå smidigast. Sen när du märker hur mycket som går åt, kan du justera kraftfodergivan (om det alls behövs något!) efter det.

Så man kan fortsätta ge kraftfodret till man vet hur mycket hö han trycker i sig...behöver alltså inte minska ner det ännu?
Är det ingen risk för kolik eller andra magåkommor ;) Han har redan tryckt i sig 10 kg idag...vete katten om jag vågar ge mer...

jjeg skrev:
Så man kan fortsätta ge kraftfodret till man vet hur mycket hö han trycker i sig...behöver alltså inte minska ner det ännu?
Är det ingen risk för kolik eller andra magåkommor ;) Han har redan tryckt i sig 10 kg idag...vete katten om jag vågar ge mer...

Det är ingen fara för dom att äta obegränsat med grovfoder så länge han dricker normalt. (för att inte bli förstoppade av torrt hö)

Men jag skulle minska på Grunden till hälften.

Men jag skulle minska på Grunden till hälften.

Jo, det är ju nog en bra idé. Jag kom inte ihåg hur stor kraftfodegiva det var, men eftersom det var 3 liter, är det nog bra att dra ner till hälften, ja. :)

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 921
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 505
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 063
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 496
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar