Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Har en -04 hemma som är väldigt mjällig i pälsen..... Är det nån som vet vad det beror på och vad man kan göra åt detta? ska...
2
Svar
28
· Visningar
2 827
Senast: Ssmis
·
B
Hästvård Jag tog hem min nya häst i söndags. Så hon har varit hemma snart i en vecka. Hon började brunsta så fort hon släpptes ihop men sin hag...
Svar
11
· Visningar
1 126
Senast: Becca85
·
Foder & Strö har läst att om man fodrar sin unghäst med för mycket så växer den fortare än skelettet hinner med. jag undrar nu om detta är sant? och...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: linnsan
·
S
Foder & Strö Vart skickar man höanalysen? Vad står det i den när jag får hem den? Var kan jag lära mig mer om foder och att räkna foderstat? Är det...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: marti130
·
Foder & Strö Om magnesiumbehovet hos häst är uppfyllt (dubbelt upp mot behovet) men kvoten mellan kalcium-magnesium ligger på 2,1 istf minst 2,7 som...
Svar
9
· Visningar
2 214
Senast: Magnum
·
V
Foder & Strö hur skulle ni fodra hästen om ni absolut inte ha möjlighet till att ta analys. tex. hö byte väldigt ofta (små leverander) och kan inte...
Svar
17
· Visningar
1 091
Senast: linnsan
·
T
Hästvård Har nyss köpt en ny pålle (2 veckor sen) en liten isis på 8 år:love: men enda "problemet" är att han är lite fumlig med ena bakhoven...
Svar
4
· Visningar
674
Senast: Trinity
·
L
Hästvård Står och ryktar på hästen, av någon anledning blir hon rädd och slänger upp huvudet och hoppar till. Jag tror hon slår huvudet lite i...
2
Svar
35
· Visningar
6 457
Senast: Lina_
·
Foder & Strö Det har ju diskuterats mycket om b-vitamin vid pälsfällning om det verkligen är nödvändigt. Men om man nu vill ge det,är det försent då...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: ehtrod
·
T
Foder & Strö Hur funkar det? Blir de stora bollar då bara? Funderar på lösdrift och då ha fri tillgång på hö till mina hästar, men ena är ju en...
Svar
5
· Visningar
717
Senast: Trissa
·
E
Hästvård Hej hej, hur ser man om hästen har träningsvärk? Förrutom att den kanske känns stel? tack för svar!!
Svar
1
· Visningar
816
Senast: BooM
·
T
Hästvård Jag skulle vilja ha lite tips på övningar man kan göra med hästen för att stärka dennes mag- och ryggmuskler Tack!
Svar
3
· Visningar
677
Senast: Koppen
·
Foder & Strö Kan någon ge förslag på ngt som innehåller fosfor ( P ) Eller finns det något program som ger förslag på foder ...
Svar
5
· Visningar
876
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård jag fundera på att kolla min häst och göra ett böjprov... men vad ligger prisera på det hos en häst klinik..??? och vad e det för...
2
Svar
30
· Visningar
2 593
Senast: Onward
·
C
Hästvård Hej! Jag har en sköthäst som när han skrittar, travar eller ibland galopperar sprakar sig själv på bakhovarna. Han har två hovsprickor...
Svar
4
· Visningar
689
Senast: Covergirl
·
T
Hästvård Har någon erfarenheter från något av hälta, kolik, stelkramp, influensa, kvarka, fång, hovböld eller korsförlamning? Kan ni isåfall...
Svar
6
· Visningar
1 037
Senast: Tribute
·
B
Hästvård :) Hej! Min ponny har soleksem, så jag undrar om det är någon som har något bra tips till mig. Tack för svar.
Svar
8
· Visningar
1 429
Senast: Bellina
·
C
Hästvård Har en fråga om socker till hästar... Mina hästar blir matade med typ 10 sockerbitar av en gubbe som går förbi hagen varje möra. Är...
Svar
19
· Visningar
1 800
Senast: Knut
·
H
Foder & Strö Jag har bytt stall på min häst och på det nya stället ingår foder och strö, men det är hösilage som ingår och min häst har tidigare ätit...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: marti130
·
G
Hästvård Hej, en liten fundering.... hade hovlagaren ute i går,och hon raspade för mycket framme vid tån, så att det började blöda lite. Hästen...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: Pocahontas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka