Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Foder & Strö hörde av en foderådgivare häromdagen att jag skulle kolla på mitt högdräktiga sto s bak o se om det blir spetsigare "tak" nu när vi bytt...
Svar
16
· Visningar
1 666
Senast: godishanna
·
J
Hästvård Hur gör ni för att fällningen ska bli så "smärtfri som möjligt" ;) Varje år denna tid.... Precis när han börjar fälla blir hästen så...
Svar
16
· Visningar
2 030
Senast: jjeg
·
M
Hästvård Finns det någon sida på internet där man kan läsa om hästens sjukdomar, där man sammanställt dem? Även de lite ovanligare?
Svar
1
· Visningar
6 813
Senast: Zebung
·
S
Hästvård i två dagar har min d-ponny som vanligtviss dricker en helt 20-liters hink bara druckit 7-10 liter. igår hade hon inte kissat något i...
Svar
1
· Visningar
763
V
Foder & Strö hej hallå alla jag tänkte ställa en liten försynt fråga :crazy: i min hage där min kuse står oxå en hösilagebal så hon har...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: vickis-pajala
·
Hästvård Min ena valack skulle behöva tvättas.. Men HUR??:confused: Han har den sällan ute, och om han har det så drar han in den så fort jag...
Svar
11
· Visningar
2 106
Senast: Mr Steven
·
Foder & Strö Jag var tvungen att byta från hö till hösilage pga att pållan hostade. Nu har jag räknat och räknat och räknat... Pållan är en 20 år...
2
Svar
23
· Visningar
1 601
Senast: hejzan
·
F
Hästvård Vi har en korsningsponny på 20 år. Hon har gått utan täcke större delen av vintern, utom när det var riiiiktigt kallt och då det regnat...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: FiaH
·
Foder & Strö Någon som testat detta och märkt några positiva resultat?
Svar
9
· Visningar
1 128
Senast: Docka-93
·
Hästvård (Hoppas att tråden ligger rätt här?) Jag håller på att gå ihjäl utan häst, så nu letas det efter en värdig ersättare efter Pinky. Det...
Svar
1
· Visningar
774
M
Hästvård Är det någon som har gjort en hältutredning? om.. vad har det kostat?
Svar
5
· Visningar
765
Senast: lil-sis
·
K
Foder & Strö Såg att det redan fanns en tråd om proteinbrist men kunde inte riktigt finna några svar så jag gör en egen. halvblodstoet 6 år står...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: milly
·
M
Foder & Strö Har ett halvblodssto som är lite rund om magen. Tränar henne 4-5 dagar per vecka, ca 45 min i genomsnitt. Äter nu ca 10 kg helt torrt...
2
Svar
32
· Visningar
2 167
B
Foder & Strö Hej!:) Min ponny slickar in på saltsten. Men jag ger henne mineraler. Behöver hon salt i sin mat också? Tack för svar:) :bow:
Svar
12
· Visningar
805
Senast: foxtrot
·
Hästvård Hej! Upptäckte förra veckan att min unghäst (1år) hade en böld på vänster käke. Visade sig när veternär kom ut att de va ena...
Svar
3
· Visningar
1 202
Senast: mazarein
·
Hästvård Min medryttare ringde precis från att ha kommit in med hästen från skogen. Hon sa att han hade "sparkat" med frambenen i...
Svar
8
· Visningar
950
Senast: Elin_B
·
K
Hästvård Hur tränar man hästens bukmuskler? rida skog, hoppa, dressyr m.m. att rida skolor ska tydligen ge bra effekt.. Undra om det skadar...
Svar
2
· Visningar
1 153
Senast: Knasunge
·
E
Hästvård Jag undrar om någon har erfarenhet utav att betäcka en ponny/häst som haft fång? Är det överhuvudtaget möjligt att hästen klarar av att...
Svar
7
· Visningar
1 291
Senast: El Karisma
·
M
Hästvård Om jag har en häst som ådragit sig en skada på ett framben, under hagvistelse, hur blir det då med ersättning för tex ultraljud? Vet...
Svar
3
· Visningar
704
Senast: suisyola
·
Hästvård Rakar/klipper ni morrisarna på era hästar?
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka