Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Foder & Strö Vilka olika typer av soja finns det och går det att köpa i vilken foderbutik som helst? Är det sojamjöl man ska ge (som...
Svar
4
· Visningar
750
Senast: Dundret
·
V
Foder & Strö Är det någon som vet om Fibergi är nyttigt och bra för hästen.Vad innehåller det egentligen. Kan man kombinera med havre? Tacksam för...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: 810110
·
F
Foder & Strö Har letat desperat på nätet efter detta, men inte hittat svaret någonstans. Någon här som vet? Behöver veta energivärdet (MJ) samt...
Svar
1
· Visningar
1 534
Senast: milly
·
Hästvård Hur får ni snabbast bort vinterpälsen? Ryktsten eller vanlig borste?
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 182
Senast: GALOPP
·
G
Foder & Strö Ska ut och resa, så min 21 åriga varmblodsvalack skall bara ridas på halvfart av min mamma från slutet av maj till mitten av aug. Han...
Svar
2
· Visningar
708
·
J
Foder & Strö Vad ska jag ändra på? Hösilaget har en kvot på 6,25 och en TS halt på ca 70-75. Han har fri tillgång och äter MYCKET och det är bara...
Svar
8
· Visningar
1 281
·
G
Foder & Strö Hur hanterar ni när det regnar på höet?? äter hästarna höet då med eller? Eller möglar höet då??
Svar
14
· Visningar
1 601
Senast: mizz
·
J
Hästvård Gud vad arg jag blir, tog borrelia prov i måndags på min lilla pålle och det visade sig att hon hade borrelia och bör behandlas. Ringde...
2
Svar
28
· Visningar
3 305
Hästvård På vilka ställen hittar man zinkalimband, Varicex F? Har sett att dom finns på Granngården men dom är ju så dyra 69 kr/st :crazy...
Svar
6
· Visningar
7 690
S
Foder & Strö Undrar om här finns någon som har erfarenhet av fodret dynavena activ 100? Funderar på att ge det till min häst som har problem med lite...
Svar
2
· Visningar
752
T
Foder & Strö Jag har fått hjärnsläpp och kommer inte ihåg vilka världen det är man ska gå efter på höanalysen. :smirk: Först står det ju...
Svar
4
· Visningar
635
Senast: Tosa
·
Hästvård Det är så att mitt snart 11-åriga arabsto har olika stora framhovar. Som jag fatta det så har hon alltid haft det, min hovslagare har...
Svar
19
· Visningar
1 369
Senast: Fiorano
·
R
Foder & Strö Okej, här kommer en liten nöt som följdfråga till min fråga från idag om ungähst som behöver äta upp sig. jag har alltså köpt Krafft...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: Hannely
·
Hästvård Varför hör man från vissa att man inte ska klippa hästen efter nyår? :confused:
2
Svar
23
· Visningar
2 489
Senast: Muddson
·
L
Foder & Strö Har skrivit ganska aktivt om min lilla 5åriga fullblodsmärr, men nu har det kommit ett "nytt2 problem... innan åt hon bara 3 kg hö på...
Svar
5
· Visningar
831
Senast: Djurjouren
·
Hästvård har ingen erfarenhet av kolik men jag har funderat på hur man ska göra då. ska man gå med hästen eller ska man låta den rulla sig? har...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: Zebung
·
Foder & Strö Hejsan! Finns det någon här som kan hjälpa mig att hitta något slags foder med HÖGT fiber innehåll och LITET socker innehåll, helst...
Svar
11
· Visningar
984
Senast: lexi
·
T
Hästvård Har någon några bra tips på hur man ska dela manen (flätor, tofsar, tjocklek och bena etc)? Hur lång tid tar det egentligen innan den...
Svar
9
· Visningar
1 562
Senast: mazarein
·
R
Foder & Strö Hej! Hade kanske tänkt köpa en hösilage bal till mitt varmblod snart. Funkar det att ha dom ute nu när det snart kommer att bli varmt...
Svar
6
· Visningar
840
Senast: Rebby
·
P
Hästvård hejsan svejsan! När jag ska rycka min hästs man skakar han bara på sig o tar upp huvudet. :( Vad ska jag göra? han är så jobbig, och...
2
Svar
21
· Visningar
2 558
Senast: Ssmis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar