Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har beslut ångest på vilket hö jag ska köpa? Det höt jag har nu börjar att ta slut. Hö 1 Är sent skördat mycke brunt och tunt...
Svar
1
· Visningar
543
Senast: _86a_
·
Hästvård För 2 veckor sedan snubblade min häst i hagen och skrapade upp ett framknä ganksa ordentligt. Inte speciellt djupt, men dock ett stort...
Svar
1
· Visningar
716
Hästvård Undrar bara om någon har eller har haft någon häst som blivit sjuk av att äta hösilage eller ensilage????? Kunde det hjälpt med...
2
Svar
37
· Visningar
8 011
Senast: Hiwiie
·
R
Hästvård vad menar folk om dom säger "damphäst"? har hästen damp då eller? kan hästar ha damp? finns det handikappade hästar över huetaget?:o
Svar
10
· Visningar
1 568
Senast: NiAl
·
Foder & Strö Hej Ser att många refererar till Hippocampus. Jag har bestämt för mej att jag tidigare räknat på en sida som hade de vanligaste...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: Ann
·
M
Hästvård Då har man blivit med fånghäst igen :( Ska hämta henne från klinken idag, var egentligen inne för bärrandsröta bak, men dom upptäckte...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Kockan
·
L
Hästvård Hur mycket har ni betalat för att raspa tänderna på era hästar? Har aldrig gjort det men nu börjar de bli dags på minstingen :)
Svar
13
· Visningar
1 531
Senast: arabia
·
Hästvård Vad brukar ni behandla mot mugg och rasp. Min häst har lite rasp nu pga all lera. Jag har hört att man kan lägga på grönsåpa och inte...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
18 990
Senast: pernilla_s
·
T
Foder & Strö Är det någon som ger gräsfröhalm? Varför isåfall? Och var kan man köpa och vad kostar det? :bow: :bow:
Svar
4
· Visningar
1 038
Senast: The_grinch
·
Hästvård Snart flyttar min nya häst till en lösdrift. Ytan är rätt stor och det går bara 6 hästar där och allt bajs samlas i ett hörn av hagen...
Svar
15
· Visningar
1 798
Senast: Zebung
·
Hästvård Äger sedan snart 2 månader ett sto på 9 månader. Skickade in träckprov som jag fick tillbaka igår där det stod följand: Ägg i mycket...
Svar
11
· Visningar
1 315
Senast: rocki
·
Hästvård Mitt sto blev akut dålig i går. Förlamad i halva ansiktet Öra öga mule läppar. Hon åt inget hö på morgonen. Hon fick gå ut som...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 499
Senast: Rotterö
·
D
Hästvård Någon som har erfarenhet av det eller kan berätta lite om det? Nån som har haft ute en sån och behandlat din häst? Varför? Resultat...
Svar
11
· Visningar
1 345
Senast: linnizen
·
H
Hästvård hur tidigt kan man betäcka en häst för första gången? ( hur gammal måste stoet vara?) och när är det försent?:rofl: :idea:
Svar
5
· Visningar
722
Senast: Charlie-Boy
·
B
Foder & Strö Räknade ut foder stat åt nya hästen på hippocampus foderstats pogram. Och då blev det en bra foderstat. Men idag när jag gick in för att...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: marti130
·
R
Hästvård Vet inte om jag är ute och snurrar här,men måste kolla. Om jag ger ett tillskott i form av örter till hästen, kan det då ge utslag...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: Zebung
·
C
Hästvård :o jag har en liiiten fråga.. När hästen dreglar som en SaintBernard... VAD ÄR FELET??? Genomskinligt slem som rinner och stänker...
2
Svar
24
· Visningar
9 314
Senast: lektra
·
Foder & Strö Min syster har nyss köpt en häst som i princip är oriden. Irländare på 9 år, är någolunda grundriden men saknar muskler. Och som jag...
Svar
5
· Visningar
703
Senast: milly
·
D
Foder & Strö Hur länge kan man låta Krafft liggta i blöt? Funderar mest på att ha Krafft Turbo i blöt från ca 15.00 - 7.30...
2
Svar
24
· Visningar
2 454
Senast: Missy och Vera
·
M
Hästvård Det är ju en dröm att få ha sin häst tillsammans med en större flock som kan vara ute hela dagarna men det är ju oftast inte möjligt...
Svar
14
· Visningar
974
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka