Dreglande häst!!!

Sv: Dreglande häst!!!

Detta var inte skrivet till dej..ha ha..sorry

Ju mer jag jobbar med mina unghästar, ju mer tuggar de på bettet, men lite olika mkt på häst oxå....inget konstigt alls....;)

Senast ändrad av en moderator:

Får man fråga hur gammal hästen är? Det trådskaparen beskriver låter som om det är en häst i tandbytarfas om det börjat relativt plötsligt.
När tänderna börjar sitta löst fungerar hela munnen på ett sätt som hästen inte är van vid och det känns säkert ganska konstigt för dem att ha lösa tänder.
På mina unga förmågor har det överdrivna "slemmandet" kommit och gått precis i takt med tandlossning.

gamila skrev:
Får man fråga hur gammal hästen är? Det trådskaparen beskriver låter som om det är en häst i tandbytarfas om det börjat relativt plötsligt.
När tänderna börjar sitta löst fungerar hela munnen på ett sätt som hästen inte är van vid och det känns säkert ganska konstigt för dem att ha lösa tänder.
På mina unga förmågor har det överdrivna "slemmandet" kommit och gått precis i takt med tandlossning.

Han är ett 15 årigt halvblod.. så det är nog inget sånt... ;) Men han beter sig som en bebis ibland! haha! :rofl:

Nu när jag skriver att när hästen suger på bettet bildas skum i mitt övre inlägg men om hästen tuggar på bettet kan saliven inte ligga kvar eftersom läpparna inte är förseglade, det rinner :D

Jag menar ordagrant tuggar, har ju misstolkat meningen med orden tuggar på bettet ofta. Jag förstår inte hur det har kunnat vändas till något bra(?):crazy:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 277
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 541
Senast: Liten
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 108
Senast: Kilauea
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 420
Senast: Zetly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar