Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Kan man det?? måste ha svar nu!! Nån som vet??
Svar
6
· Visningar
1 795
Senast: Liebling
·
A
Foder & Strö Jag har en 17 årig arabvalack. Nu är han skadad och går inte att rida så han får bara lite morötter samt ensilage. Ger inget kraftfoder...
2
Svar
28
· Visningar
6 937
Senast: ZorréZaid
·
Hästvård Kom ner till stallet och ser att en av hästarna har ett långt skrapsår på ena bakbenet. Han ska tävlas fälttävlan imorgon så det får...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 888
Senast: Korven
·
E
Foder & Strö Hej, läste några trådar om proteinbrist o blev genast orolig för min häst... http://community.webshots.com/user/ewe89 kolla på denna...
Svar
17
· Visningar
1 260
Senast: linafina
·
G
Hästvård Har problem med skav på min pålle. Hon får skav under sadelgjorden. Hon har en hopplatta (i läder) och skavet sitter en liten bit...
Svar
6
· Visningar
849
Senast: Genesis
·
Á
Foder & Strö Hallo.. tänkte höra om nån kunde bertta för mig vad är det för skillnad på kallpressad linfröolja och "vanlig" linfröolja?
Svar
4
· Visningar
728
Senast: Ylva86
·
M
Foder & Strö En shettis i mitt stall får linfrön i sitt kraftfoder. Enligt ägaren för att han ska hålla sig frisk och få bättre kondis. Jag förstod...
Svar
1
· Visningar
609
Senast: Ylva86
·
Z
Hästvård Okey, jag har börjat mocka i hagen för det är fullt med bajs och ätnligen är snön och isen borta så man kan få bort skiten. Men om man...
Svar
2
· Visningar
1 300
Senast: zillax89
·
S
Foder & Strö Ger min häst loppfrön då hon får i sig alldeles för mycket sand i hagen. Min fråga är nu om det är någon som vet om loppfrönas...
Svar
1
· Visningar
551
Senast: orcide
·
M
Foder & Strö Nu är det så att min häst blev sparkad rätt på båda bakbenen och fick fraktur på båda, griffelben avsparkade, skadade senor, fästen och...
Svar
11
· Visningar
1 803
Senast: Messy
·
S
Foder & Strö Ni som har hästar som får fri tillgång på hö, hur löser ni det rent praktiskt? Jag menar så att man inte behöver lägga det på marken så...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: orcide
·
F
Foder & Strö stallet fick nyligen ny leverans hö med dessa värden.. TS 80 MJ 8.5 Smbrp 70 det gamla såg ut såhär TS 81 MJ 8.6 Smbrp 32...
Svar
17
· Visningar
1 287
Senast: ZorréZaid
·
Hästvård Hej! Ja, jag vet. Vintern är snart slut och problemet kommer att försvinna men det lär ju komma en ny vinter, så nu till min fråga...
Svar
13
· Visningar
1 357
Senast: Daniela
·
J
Hästvård Ska avliva min häst i morgon, känns för jävligt som ni kanske förstår. Frågan är om man ska vara med elelr inte??? Velar fram å...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 945
Senast: d_ressyrtjejer
·
H
Hästvård hej jag vet en ridskola vars hästa får ringorm typ 1 gång/ år!! och nu undrar jag: hur ser man att en häst/ eller annat djur har fått...
Svar
14
· Visningar
1 124
Senast: villi
·
Hästvård Hej! Min unghäst (3,5 år) har varit lös i magen en längre tid och ingenting verkar hjälpa. Jag har testat proviva och kra**t magtarm...
Svar
5
· Visningar
847
Senast: _Runaway_
·
S
Foder & Strö Recept önskas på en mumsig tårta som jag kan bjuda min lilla skrutta på när hon fyller 14 den 5:e April! :) Har funderat på något...
Svar
1
· Visningar
4 144
Senast: Tiggertjejen
·
Foder & Strö hejsan.. jag har ett fullblod som har väldigt svårgött (eller va man ska säga). Det har tagit honom över ett halvår att gå upp ca 20 kg...
Svar
11
· Visningar
980
Senast: nexxa
·
M
Hästvård Hur skulle ni ha gjort om detta va eran häst! Jag kastrera min häst för ca 6 veckor sen och jag tyckte att veterinären va bra osv...
2
Svar
32
· Visningar
3 542
Hästvård Vi håller på att sammanställa ett stallapotek som alla i stallet får använda, meningen är att det nödvändigaste ska finnas, som man kan...
Svar
15
· Visningar
1 327
Senast: Pubriacones
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka