Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu är det så att min häst ska triangelmärkas,vad kan det kosta ungefär att plocka ut en vetrinär som gör detta? Ska ringa vetrinär...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: suisyola
·
Hästvård Vi har två åringar i år och normalt avmaskar jag alltid unghästarna i januari/februari med ex. Banminth men i år har det helt fallit ur...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: Madick
·
C
Hästvård Hallå! Min nya polles framhovar är olika stora. Den ena blaffar mer ut sig och den andra växer mer i trakten och blir högre... Någon...
Svar
9
· Visningar
1 256
Senast: tott
·
Foder & Strö Har tänkt börja med havrefri salsa till min DAM därhemma... Hon är mycket speciell och kan få för sig saker ibland och vara...
Svar
12
· Visningar
1 447
Senast: fleur
·
P
Hästvård Min 19-åriga varmblodsmärr har fortfarande tjock vinterpäls (men har börjat fälla) och vill inte skämma bort henne med täcke. Men idag...
Svar
17
· Visningar
2 161
Senast: MiaMaria
·
Z
Hästvård jag tror min häst är förkyld, vad gör jag? hon snorar, det rinner ur ögonen, hon hostar, tycker så himla synd om henne, men vad skall...
Svar
8
· Visningar
1 100
Senast: axel
·
Hästvård Har ju precis (ca 1 månad sedan) köpt en 3-åring som jag inte tänker rida mer än lite sporadiskt fram till efter sommaren är det tänkt...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: Liebling
·
Hästvård Jag undrar vem ni som djurägare litar mest på när det gäller era hästars hälsa? Tycker mig se ett minskat förtroende för veterinärer...
Svar
16
· Visningar
1 273
Senast: Zandrizzz
·
Hästvård Funderade lite idag hur vanligt det egentligen är med veterinärer som gör fel, till exempel bedömer en skada felaktigt vilket leder till...
Svar
13
· Visningar
1 733
Senast: GrannySmith
·
G
Hästvård Hej! Hur brukar eftervården vara vid stående kastrering? Brukar de få smärtstillande efter ingreppet? Antibiotika? Boxvila och dagliga...
2
Svar
22
· Visningar
16 581
Senast: Bison
·
Hästvård Hur sköter man bäst manen på en haflinger? Älskar de jag sett på bilder med långa svallande manar...! Min ser mest ut som en trasselsudd...
Svar
5
· Visningar
885
Senast: Bellafjella
·
Foder & Strö Spelar det någon roll om man ger en häst hel, krossad eller mald havre? :crazy: Kom bara o tänka på det här om dagen...
2
Svar
27
· Visningar
2 182
Senast: HKTessan
·
Hästvård Min hästs man är helt hopplös, den ligger förvisso över på ena sidan men det är ett parti man som totalt vägrar att liksom lägga sig ned...
Svar
8
· Visningar
890
Senast: Stopek
·
L
Foder & Strö Vad finns det för frukter etc som innehåller mycket B-vitamin och som man kan ge hästar? Såhär i pälsfällartider är det ju bra med lite...
Svar
2
· Visningar
894
T
Foder & Strö Läste att det är bra att ge heta hästar aloe vera i fodret för att lugna ner dem lite. Någon som vet vart man får tag på sånt (eller...
Svar
12
· Visningar
1 554
Senast: Jenny1
·
T
Foder & Strö Jag har nyligen köpt en islandshäst som går tillsammans med mitt halvblods sto...Allt går fint men jag är lite fundersam när det gäller...
Svar
16
· Visningar
1 355
Senast: Inte_Ung
·
B
Hästvård Jag har, inspirerad av annan bukefalist, snaggat mina tre varmblod. Inte särskilt lätt att ta sej upp på en häst när man inte har...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: buschiq
·
Hästvård Min vallack är jättekladdig runt snoppen, pillar man och skrapar lite lossnar det små skorpor. Så sommaren brukar han få sånt pga av...
Svar
6
· Visningar
974
Senast: attempt
·
S
Hästvård Min lilla pålle har inte bara problem med att han slår sig själv på frambena i hagen, utan även med att han krubbiter. Idag går han med...
Svar
1
· Visningar
874
H
Hästvård Hej! det slog mig en sak , som jag tänkte på . i skolan när man har gymnastik , så ska man ha skor när man springer för annars kan man...
2
Svar
28
· Visningar
2 641
Senast: Zmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar