Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har en nordis som pga olika miljöfaktorer gick ner väldigt mycket i vikt förra året. Nu har han hämtat sig , :) , men skulle behöva...
Svar
3
· Visningar
699
Senast: lilltore
·
Hästvård I november 2001 köpte jag min häst, i april följande år blev han halt på vänster fram. Därefter började turerna till veterinären. För...
Svar
8
· Visningar
2 114
Senast: Albatross
·
Foder & Strö Jag har ett numer 5 årigt fullblod som nu är i bra hull. I sommar ska han gå på bete, men också ridas och jag misstänker att han då...
Svar
16
· Visningar
1 295
Senast: hejzan
·
Foder & Strö Har kollat runt på marknaden (och här på forumen) för att försöka hitta vilket som är det bästa fodertillskottet som man kan ge en häst...
2 3
Svar
41
· Visningar
12 005
Senast: ZorréZaid
·
V
Foder & Strö Vad är Fång och varför får hästarna detta. För mycket kraftfoder eller för mycket hö/enslilage? Vore tacksam för svar på hur man kan...
Svar
11
· Visningar
1 241
Senast: lilith
·
Foder & Strö Det är förmodligen inte så svårt om man är lite lagd åt matte... :angel: :o Vi har ett silage med en ts-halt på 60%. Om smb rp är 48...
Svar
5
· Visningar
1 513
Senast: marti130
·
Foder & Strö Finns det nått jag kan ge för att mitt fullblodssto ska gå upp i vikt?? kan inte ge henne mer havre o hö har hon fri tillgång till...
2
Svar
21
· Visningar
1 853
Senast: miamiSwing
·
C
Hästvård Jag börjar få lite smått panik! Det verkar inte finnas nåt spån att få tag i nånstans här runtomkring, till saken hör också att...
2
Svar
21
· Visningar
2 991
Senast: Koppen
·
D
Foder & Strö Nån som har en brevvåg eller nåt som skulle vilja väga en dl kli resp en dl soja, skulle vara jättesnällt måste verkligen veta vad det...
Svar
8
· Visningar
3 021
Senast: Dundret
·
Foder & Strö Nån som snabbt kan svara på vad olja innehåller, energi och dylikt? Undrar över krafftoljan men på kraffts hemsida så står det inget ...
Svar
5
· Visningar
768
Senast: Djurjouren
·
M
Hästvård Jag har en egen uppfödning som nu är ett år. Den föddes med felaktig benställning som en hovslagare hjälpt mig korrigera. Bak är den...
Svar
5
· Visningar
831
Senast: mtft
·
T
Hästvård Har ju två hästar, tänkte skicka in träckprov för att se vad jag ska avmaska med i år, förra året avmaskades hela stallet med...
Svar
7
· Visningar
847
Senast: Tiggertjejen
·
M
Hästvård Hej! Fick idag reda på att en av mina medryttarhästar ev. har en tumör i halsen! :( Hon har en hård knöl stor som en mandarin...
Svar
11
· Visningar
2 715
Hästvård Min häst gick rätt hårt igår jämfört med vad han är van vid, är under igångsättning. Idag var han liksom svullen på båda sidor om...
Svar
16
· Visningar
2 274
Senast: _Runaway_
·
Hästvård ar det nagon som har skott sin hast annorlunda (i forebyggande syfte) efter att den har haft kotledsinflammation? /tj
2
Svar
35
· Visningar
3 752
Senast: tjenixen
·
Hästvård Har beslutat att jag ska ta ett träckprov på mina hästar... Och har lite frågor... Kan man beställa förpackningar till träckprov...
2
Svar
29
· Visningar
3 411
Senast: lolly
·
H
Hästvård När min ena ponny åkt transport, så hostar hon alltid 2-3 ggr när man sätter igång henne i trav första gången under rid/träningspasset...
Svar
3
· Visningar
669
Senast: Magnum
·
Foder & Strö B-vitaminer är ju tydligen det som "hjälper" hästen när de fäller om våren. Jag funderar på att köpa Foderjäst, hur mycket kostar en...
Svar
17
· Visningar
1 547
Senast: AnnikaH
·
Hästvård Hej på er! Min häst har som mjäll i svansen och han har glesare med hår där.. Först trodde jag att han hade gnuggat svansen pga...
2
Svar
25
· Visningar
3 463
Senast: malinsky
·
S
Foder & Strö Skall flytta min tävlingshäst till ett annat stall i två veckor. Har ingen möjlighet att ta med grovfodret så det blir nytt under dessa...
Svar
2
· Visningar
797
Senast: Penny_Lane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka