Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård hur ofta sopas det i era stall ? vad sopas?, gången? redskapsutrymmen ? när sopas det ? hästar inne eller ute..eller både och ? hur...
2
Svar
28
· Visningar
3 298
Senast: Nalle_Björnen
·
Y
Foder & Strö Jag har då en ponny som fick fång förra eller förr-förra året. Sedan dess har hon fått anmärkningar på att få återfall då gräset har...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: Yenetai
·
Hästvård Hej! Idag sa min vetrinär att tävlings hästar ska vaccineras 2 gånger per år, stämmer detta?? Har nämligen fått lära mig att dom...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Har hört och läst lite här att det ska vara bra att ge olja till smala hästar. Dock hade vi förut en shettis som inte gick upp i...
2
Svar
26
· Visningar
12 668
Senast: Bubbla
·
C
Hästvård Tycker mina hästar druckit dåligt de senaste dagarna... De brukar varje dag dricka ca hälften av vattnet i det kar som står ute i...
Svar
7
· Visningar
839
Senast: cafu
·
Hästvård en kompis ha en häst som blev utdömde på besiktningen .. enligt veträneren så hade hästen inga muskler på höger bak... fanns ingenting...
Svar
6
· Visningar
1 665
Senast: AnnikaH
·
N
Foder & Strö Det här grisfodret som några har pratat om, som man kan ge till avmagrande, riktigt gamla hästar. Vad heter det? Någon som vet...
2
Svar
26
· Visningar
3 008
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Japp ni såg ju frågan..om jag köper in massa balar tex. i sommar hur länge håller de då oöppnade på en plats som är relativt sval i...
Svar
6
· Visningar
1 169
Senast: hejzan
·
N
Hästvård hej, kankse lite fel forum men men. jag har en vit häst och hon är omöjlig att få ren. alltid gula fläckar som är omöjliga att få bort...
2
Svar
24
· Visningar
1 864
Senast: _nevermind_
·
Hästvård Min häst går konstigt på asfalten, hon liksom minskar stegen så att hon tar småkliv, och sedan ser det ut som att hon haltade lite när...
2
Svar
34
· Visningar
2 728
Senast: Chima
·
Hästvård Kan inte det orsakas om hästen blir snabbt nedkyld? eller liknande?
Svar
6
· Visningar
794
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Vad består egentligen färdigfoder av till största delen? Kan man få en nästan likvärdig foderstat om man har kornkross, betfor och...
2
Svar
26
· Visningar
2 154
Senast: Heulwen
·
Hästvård Dax att vaccinera hästarna nu, sa åt min morsa att jag skulle gå till vet. på morgonen imorron innan skolan började och boka tid. Men då...
Svar
5
· Visningar
1 180
Senast: Manji
·
F
Foder & Strö Behöver hästen foder under sommarbetet om den har ett fint och rikt bete? Mvh.Linda:banana:
Svar
11
· Visningar
1 075
Senast: kajsa_kavat
·
F
Hästvård Ja, vad är EGENTLIGEN bäst, lösdrift eller stall? Vissa säjer att lösdrift är bäst för hästarna eftersom dom får mer rörelsefrihet och...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
9 056
Senast: Alazan
·
M
Foder & Strö Är det någon som har ett bra tips på hur jag kan få min häst som blir 4 år i april att gå upp i vikt. Hon är ca 150 cm hög o rids ca 4...
Svar
8
· Visningar
1 093
Senast: mirjada
·
Hästvård Tyvärr har det kommit kvarka till ett stall i närheten så då blir ju oron stor. Jag vet att det bara smittar vid kontakt men har några...
Svar
8
· Visningar
2 060
Senast: lundsbo
·
J
Hästvård Ja, vad rekommenderar ni? Har tagit träckprov och hästarna har lilla blodmasken, inte jättemycket men tillräckligt för att vi ska...
Svar
8
· Visningar
7 682
Senast: Madick
·
B
Hästvård Vad gör veterinären i det akuta stadiet av en senskada?
Svar
9
· Visningar
1 928
Senast: axel
·
Foder & Strö Fick inte svar i min andra tråd så frågar såhär istället... Eftersom betfor innehåller mycket socker (eller har jag fel?) så undrar jag...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: fragansia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka