Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej undrar om Basiblock är bra mineraler, någon som testat?
Svar
2
· Visningar
630
Senast: Salasolen
·
Foder & Strö Många skriver om protein brist, men vad gör man med en häst som är känslig för protein, irriterad i muskulaturen. Hon får havre, betfor...
2
Svar
32
· Visningar
2 606
Senast: milly
·
E
Hästvård Klantkusen har slagit i vänster framben på skenbenet. Det är svullet på insidan och framsidan. Han haltar inte och ömmar endast på den...
Svar
2
· Visningar
1 389
Senast: emelit
·
L
Foder & Strö Har två shettisar och ett fullblod som gått i den stora gräshagen sedan januari när snön hade lagt sig. Nu har snön töat bort...
Svar
12
· Visningar
1 067
Senast: 95johsv
·
Hästvård Var med om en konstig sak med min häst, jag köpte henne i somras så jag vet inte om detta har hänt förut.Det började med att hon tappade...
Svar
12
· Visningar
1 569
Senast: Targa
·
M
Hästvård Är det något som ni brukar ta hjälp av då ni har problem med era hästar? Är det vanligt med alternativ medicin bland hästfolket? Ni som...
Svar
1
· Visningar
863
Senast: Dawn
·
R
Foder & Strö Räknade på vad hästen får för mat i nuläget: han får 18 kg hösilage (MJ 5,7 SMRP 37 kvot 6,49 TS 60) 2,5 kg edel avel (MJ 10,3 SMRP...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 186
Senast: Bubbla
·
  • Låst
Hästvård För några veckor sen fick min konvalecente häst kolik. Jag ledde honom i 45 minuter för att få magen att komma igång men inget...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
38 457
Senast: Boj
·
V
Hästvård Hejsan jag undrar om det är nån som vet nåt om shivering? vet inte om det stavas så, misstänker att min häst har det har haft veterinär...
Svar
5
· Visningar
958
Senast: Docka
·
G
Hästvård Ska fixa lösdrift till våra hästar. :banana: Försökte titta in på Jordbruksverket vilka mått som gäller, men kunde bara hitta...
Svar
2
· Visningar
2 337
Senast: Glorfindel
·
E
Hästvård om man rider mycket i ridhus under vintern o hästen har ganska bra med vinterpäls skulle ni raka den eller inte
Svar
4
· Visningar
760
Senast: Ponnymorsan
·
G
Hästvård Var på atg-klinik i onsdags. Bland annat spolade vet rent ögonkanalerna på min häst, som runnit. Båda ögonkanalerna var igentäppta. De...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: Glorfindel
·
C
Foder & Strö stämmer era hästars foderbehov in på dessa 'behovstabellerna' & uträkningarna på papper som finns mot vad dom i verkligenheten...
2
Svar
32
· Visningar
2 215
Senast: Wildty
·
Foder & Strö Selen har jag fått lära mig aldrig finns i hö. Så om man ger sin häst bara hö och vatten, vad mer än selen vet man att hästen kommer att...
Svar
4
· Visningar
1 280
Senast: 95johsv
·
Hästvård Normalt sett hade jag ryckt de. Men då skrotpållen är håröm är det omöjligt eller ja rent tekniskt skulle det väl gå att bremsa men det...
Svar
10
· Visningar
7 060
E
Hästvård Som jag ev. ska ha på foder vad är bra att tänka på ? Jag ska få hjälp av 2 hästkunniga tjejer och så ska jag fara och prova 2 ggr...
Svar
7
· Visningar
869
Senast: Alazan
·
T
Hästvård Vad är det för slags häst smink som folk använder på sina utställningshästar.. ja det e ju sååå glansigt och nästan som en ny färg...
Svar
12
· Visningar
3 279
Senast: Trinova
·
Hästvård I vet besiktningspappret står "Marktrång fram" under exteriöra avvikelser ..... vad betyder det och vad kan det ha för påverkan för...
Svar
10
· Visningar
2 049
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Ingår selen i mineralerna (hon får en skopa mineraler i pelletsform)eller måste man ge det separat? /Marie
2
Svar
20
· Visningar
1 220
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård Idag när vi tog in häst från hagen såg det ut som om han haltade på höger fram, vi sprang med honom i paddocken och han sprang som...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Jacksson_95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Tips ang "spjälka" ben