Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur stor betydelse har det egentligen om man ger lite extra hö ibland? Räknar man i foderstatsprogram så blir det en väldig skillnad om...
Svar
2
· Visningar
631
Senast: mirjada
·
Foder & Strö Jag å e annan satt å fundera ut hur mycket ensilage det går åt å vi blev snopna att det gick så mycket 2 storbalar på ca 3 veckor på fem...
Svar
8
· Visningar
792
Senast: hillevie
·
N
Foder & Strö Hur mycket blötlagd lusern kan man ge vid ett och samma fodertillfälle till 350 kg 28 års häst?
2
Svar
30
· Visningar
1 947
Senast: Nicke
·
T
Foder & Strö Jag ger min häst betfor för att blanda ut mineraler å jäst i . Men det går honom åt huvudet. Han blir helt enkelt för pigg. Funderar...
Svar
4
· Visningar
1 265
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Kom på en sak idag. Om man har en otränad häst med lite oönskat hög vikt, sen sätter man igång och tränar den och fördröjer då...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: anhe
·
C
Hästvård Vad är det bästa för att få ner svullnaden på ben? Pållen har nämligen blivit svullen på ena frambenet + att han är lite varm. :(...
Svar
9
· Visningar
1 212
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Vart i jössenamen hittar jag sånna ?? Granngården har inte och jag finner dom ingen annanstans heller ? Vet nån av er vart jag...
2
Svar
24
· Visningar
5 926
Senast: snofflan
·
L
Foder & Strö hej! jag undrar enkelt om linfrö har samma effekt om det bara ges en gång per dag eller om man ger det i varje giva? lisa
Svar
1
· Visningar
601
Senast: Zavaana
·
Hästvård Har ni någon bild på er häst/ponny och vad den väger enligt våg? Skulle vara intressant att se skillnader. Jag skulle vilja vet vad...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 771
Senast: Messy
·
T
Hästvård *lånar användarnamn* Snälla hjälp mig. Min halvblods tös har fått en ganska rejäl senskada. Den kom i december eller om det var...
Svar
15
· Visningar
2 479
Senast: Nyrelski
·
B
Hästvård Hej Igår när jag kom ut i hagen så var min häst svullen över ögat. Det var inte hårt, utan mjukt. kändes nästan som det var lite...
Svar
5
· Visningar
1 455
Senast: Qodrofenia
·
E
Foder & Strö Hej! Hur förvarar man egentligen hö på bästa sättet? Jag har det i en tom boks just nu, heltgjutet på golv och väggar, och det...
Svar
9
· Visningar
1 240
Senast: Ingela_S
·
G
Hästvård Har under min tid som hästtjej ridit ofantligt många olika hästar, men jag har märkt att just hos valackar - och ett tiotal av dem...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 770
Senast: Netted
·
Hästvård Hur gör ni efter era hästar har blivit vaccinerad?? Låter ni dom stå, rider dom lite lättare eller rider ni som vanligt? Och hur...
Svar
5
· Visningar
1 179
U
Foder & Strö Har en valack som bara jag haft ca ett halvår. Varit väldigt fet och ganska lat ända tills nu i vår. Har fått relativt bra kondis nu...
Svar
18
· Visningar
1 096
Senast: susanne
·
Z
Hästvård Hur länge bör hästen vila efter ett sådant här förlopp? Är det risk för att senor tagit skada bakpå kotan... Dag 1 Eftermiddag...
Svar
1
· Visningar
1 058
Senast: Blandrastik
·
Foder & Strö Och varför ger man det till sin häst? Vad innehåller det för näring?
2
Svar
34
· Visningar
33 503
Senast: Bubbla
·
S
Foder & Strö Jag lånade "Rätt foderstat bättre häst" på biblo igår och har fördjupat mig lite i den. Jag har insett att om jag räknar foderstat på...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: Bubbla
·
Foder & Strö Någon som vet hur mycket 0,2 kg är i dl? (Har vågen i stallet och tänkte prova mäta upp och blöta här hemma ) Hur mycket vätska ska...
Svar
10
· Visningar
999
Senast: BIMM
·
V
Foder & Strö Har hört att Linfrön är giftiga(Cyanid) men att detta försvinner vid upphettning som tex kokning. Kan man inte bara strö ut hela frön...
Svar
2
· Visningar
795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka