Psyllium FrÖn ?????

Sv: Psyllium FrÖn ?????

Täby stall o foder säljer loppfrön, billgt var det. Kommer inte i håg vad jag betalade men det var inte mycket.

Finns ju annars Lincubes lr nåt sånt...det e nästan som pellets som är samma som linfrön fast man behöver inte koka eller så...Jätt smart!! :)

orcide skrev:
dom svarta ger mer gel enl hälsokost affärens personal .

Okej - de är med andra ord effektivare än de ljusa. ;)
Då borde kostnaden bli detsamma ungefär... :crazy: Får man får ju ge dubbla mängden av de ljusa för samma effekt.

Jag tittade på påsarna i affären idag och såg att det är dom MÖRKA fröna som också kallas "loppfrön". Det står först "psylliumfrön" överst och med lite mindre bokstäver under står det "loppfrön".

Men vart har jag fått det ifrån att man ska använda LJUSA?! :confused: Tror att det kom fram i en diskussion här på Buke för si sådär 1 ½ år sen... för jag gav min de LJUSA fröna udner en tid.

Karin87 skrev:
Finns ju annars Lincubes lr nåt sånt...det e nästan som pellets som är samma som linfrön fast man behöver inte koka eller så...Jätt smart!! :)

Ja men nu är det LOPPFRÖN (psylliumfrön) vi talar om här. Inte linfrön!

Linfrön hjälper tyvärr inte alls mot sand. Klistrar inte alls som loppfrön och det är klistereffekten man är ute efter. Däremot är linfrön bra mot mycket annat men tyvärr inte detta.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
741
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 047
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 763
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd