Vad väger era hästar exakt?

Sv: Vad väger era hästar exakt?

unghästen kanske 450-44 160<

"vuxna hästen" alledes förmkt 167 mkh kanske 1000 kg.. haha
nej men ca 550? men hans mor va en ponny så han kan bli lite ponnyrund om magen:angel:

Har inga bildbevis, tyvärr.

Men vägde stumpan på djursjukhuset idag och hon väger 515 kg.
Det är en viktökning på 50 kg från 1 augusti 2005. Hon vägde ännu mindre när jag köpte henne 30 april 2005.

Så det tar sig!

Det gäller ett 5-årigt fullblod, 160, lätt i typen. Fd. galoppör.
Dålig bild, kanske...?

DSC04369.jpg

tack!

nej jag vet!!! haha, väntade faktiskt på ett sånt inlägg!!!
hon blev skodd samma kväll, hade gått en vecka för länge (6veckor på kortet)...
hon går å drönar som sagt var, å jag mailade de som har henne (han e hovslagare) att de kunde ta henne den eller veckan efter, så blev det veckan efter + några dagar...
hon har egentligen små söta fullblodshovar!! :)
lite irriterande då jag jobbar på å få bort de hemska tårna... hon har låga trakter... en gång sa veterinären typ "när skoddes den här sist" så var det 3 dagar innan... det var dock strax efter att jag hade köpt henne!!!

ska hälsa på henne på torsdag, får väl ta ett nytt kort å visa att hon inte ser SÅ hemsk ut i fötterna ;)

http://hem.bredband.net/messy/oki0919.jpg från i somras... hittar inte när hon skoddes, men jag tror de är ca 3 veckor där...

Senast ändrad:

Mitt fullblodssto, som enligt förra ägaren är cirka 162 cm hög (jag har inte mätt), vägde 445 kg på kliniken när hon åkte dit för en skada. Hon hade då haft hög feber och fick penicillin i 28 dagar. På återbesöket efter 25 dagar hade hon gått upp till 470 kilo! Ett kilo om dagen! Men on var fortfarande lite tunn och kunde gott äta upp sig lite. Misstänker att hon väger cirka 500-520 kilo när hon är i bra hull.

showimage.php

Ganska stor mage.. men hur mycket exakt vet jag inte..??:confused:

Det här var Anchoridge i full löpkondition och före avresa till danmark vägde han 530kg. Hingst ca 170cm hög.

anchor.jpg

haha, ÄR HON KLIPPT LITE HÄR Å VAR?!!? svar JAAAAA :devil:

hon var övningsobjekt på klinikens nya ultraljudapparat... hon såg f*n värre ut än fanta-reklamen.. .hehe...
om det är sommarbilden du menar... bakknät, ryggen, en sena... ja... du hör ju själv :D

nu ser hon ut som en skabbräv för hon hade lååång vinterpäls å fäller som satan... hela halsen va kvar i tussar... hmm...

kanske inte världens bästa hull.. hon var smal, men för att vara i galoppträning så såg hon väl ok ut.. 3:e snabbjobbet avklarat på den bilden... jag har iaf aldrig haft henne finare i kroppen än så :)

Senast ändrad:

åh din fina fina hingst.. eller är han det fortfarande?
har du inte kvar honom????

OJ oj vilken vackring! :love: :d

(jag gillar normalt inte fullblod, elelr ens varmblod)

http://hem.bredband.net/nyblin/oki/oki.html

SÅ såg hon ut igår!
jag e supernöjd med utvecklingen, börjar fylla ut på ryggen å mellan bakbenen... glad i blicken å ja... BUSIG... jag gjorde misstaget att nypa i halsen å säga *piiiiip* så hon flög i luften å skulle busa... sen vare kört... hehe... hästen lät som en pip-leksak å det var som å gå med en heliumbalong :bump:

http://hem.bredband.net/nyblin/oki/oki.html

SÅ såg hon ut igår!
jag e supernöjd med utvecklingen, börjar fylla ut på ryggen å mellan bakbenen... glad i blicken å ja... BUSIG... jag gjorde misstaget att nypa i halsen å säga *piiiiip* så hon flög i luften å skulle busa... sen vare kört... hehe... hästen lät som en pip-leksak å det var som å gå med en heliumbalong :bump:

hovarna såg typ långa ut ändå :( skulle vilja kapa av hela tån känns det som :cool:

Vägde ett hbl-sto i tisdags. Hon är 166 cm och vägde 559 kg.
En lite äldre bild dock:
namnls.jpg

hopp_o_galopp skrev:
Har inga bildbevis, tyvärr.

Men vägde stumpan på djursjukhuset idag och hon väger 515 kg.
Det är en viktökning på 50 kg från 1 augusti 2005. Hon vägde ännu mindre när jag köpte henne 30 april 2005.

Så det tar sig!

Det gäller ett 5-årigt fullblod, 160, lätt i typen. Fd. galoppör.
Dålig bild, kanske...?

DSC04369.jpg

Tar sig? Är väl helt ok. Min 5-åring (fbl) är 166 och väger 540 (vägd på klinik när hon var "sällskapsdam" åt en annan) och är ganska kraftig, mkt muskler och en mage där man med mycket god vilja kan tycka sig skymta revben när hon rör sig. Men bra magmuskler också. Har tyvärr ingen digitalkamera den är trasig sen cirka ....1 år? Och albumsidan jag hade är det fel på så jag måste fixa ny. Nån gång. (Ocj jag som hade scannat in mängder av kort och lagt upp, det är så irriterande eftersom ajg inte heller ha scanner själv utan måste låna om jag ska göra om det.
Jag ska fixa den eller köpa ny.

Mer nacke o bogar än din men mindre buk så de är nog jämförbara i vikt. Så jag tror din har en bra vikt nu.

Senast ändrad av en moderator:

du skulle sett hennes häst när den precis kom från banan... smaaaaaaal... nu är den GRYM!!! jag e SÅÅÅÅ impad hur fin hästen har blivit!!!!

Har två araber som blivit vägda inför narkoser nyligen.
Båda ligger runt 152-153 cm mankhöjd och är ganska rejäla i typen och hyfsat välmusklade.
Den ena är dock lite ädlare i typen med något tunnare ben, elegantare hals+huvud och inte riktigt samma muskelmassa.
Dom väger 450 respektive 475 kg.

Något bukmått vill jag inte ta då hömagarna är helt enorma för tillfället pga lång konvalecens...:o

Hänger på med en annan viktfråga! :angel:

Jag hör till en av de mer skeptiska djurägarna vad gäller det här med mätband för vikt. Tack och lov har jag inte behövt åka med någon av mina ponnyer till klinik eller annat ställe där det finns tillgång till riktig våg. Fast jag hade gärna åkt enbart för att kolla deras vikt..

Jag skulle vilja veta vad just era ponnyer med mankhöjd på ca 120-125 cm väger. Naturligtvis växlar vikten på ponnyerna beroende på årstid (stallperiod/bete) men ett litet hum får man ju trots allt. Jag är främst intresserad av detta ur transportsynpunkt, lastvikt för trailer/lastbil. Om man får lasta t ex 900 kg i en lastbil och man packar in tre ponnyer som man tror väger 300 kg/st så klarar man lastvikten. (Fast man måste ju också tänka på chaufför, passagerare och packning men å andra sidan tror jag inte att varje ponny väger 300 kg/st.) Någon som har bättre koll på läget än jag?

Liknande trådar

Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 223
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej, nu är det så att jag äntligen efter 10 års längtan ska få skaffa en egen häst. Jag är såklart jätteglad och extremt tacksam för att...
Svar
10
· Visningar
2 329
Senast: Beeboppe
·
Hästvård Ja, vad kan nedan beskrivna häst egentligen tänkas väga? (Har tyvärr inga bra exteriörbilder....) Häst - 162 cm i mkh. - Irish Sport...
2
Svar
29
· Visningar
4 084
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 192
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd