Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård MUGG: håll det torrt och rent, blanda outspädd jodopax med 1 msk honung och låt sitta i några dagar, tips från hovslagare annars tecken...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: Polly_Mulle
·
V
Hästvård När jag skulle ta ut hästarna i går så ville den ena inte stödja ordentligt på höger bakben, han är svullen över hasen. När man tar där...
Svar
9
· Visningar
1 131
Senast: Åska
·
J
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av detta?? Min ena arab står på box sedan lite mer än en månad tillbaka med en, numera, hopskruvad...
Svar
4
· Visningar
4 514
Senast: JHANA
·
V
Foder & Strö Hej! Har någon provat Fibergi Super G till sin häst för ökad energi ?,och vad tycker ni om det? Vi skulle behöva lite mer tryck i vår...
Svar
4
· Visningar
668
T
Hästvård Grannen har nyss köpt en ny häst som tidigare stått på en ridskola och när dom provred och så såg dom att hon var skodd lite konstigt...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 018
Hästvård Vet att kiropraktikerbehandling har karenstid till tävling, men är det någon som har koll på hur lång tid det är? Mvh Camilla
Svar
2
· Visningar
711
Senast: ch791022
·
Hästvård Förmodligen fel forum. Men tänkte höra om det är någon här som vet hur mycket en besiktning med röntgen brukar kosta, på tex, Strömsholm?
Svar
5
· Visningar
732
Senast: shampiz
·
S
Foder & Strö Hur mycket kostar en säck Krafft Grund? Hur mycket väger en säck?
Svar
9
· Visningar
816
Senast: moonlightgarden
·
A
Foder & Strö Blir lite fundersam när jag hör alla som håller på att räkna ut foderstater till sina hästar.... Är det ingen som ser om en häst får för...
2
Svar
35
· Visningar
2 248
Senast: ZorréZaid
·
Foder & Strö Vilka gräsfröer är det man bör använda:confused: ??? Timotej o klöver?? har helt lagt dessa kunskaper på hyllan, suck:crazy:
Svar
2
· Visningar
867
E
Hästvård Sökte i forumet men det fanns massa olika svar så jag skrev ytterlligare en tråd..:) Pärla har trampat sej med broddarna på framhven i...
Svar
2
· Visningar
1 143
Senast: giffan
·
V
Foder & Strö Vad är skillnaden. Båda bildar ett geléhölje när de ligger i blöt och borde ha samma verkan i tarmkanalen förutom att Linfrön är bra...
Svar
6
· Visningar
1 055
Z
Foder & Strö Hade tänkt börja ge lite rapsolja åt min pålle så han skulle få lite mer hull över revbenen och för pälsen. Han får 1 dl per dag. Ni som...
Svar
11
· Visningar
978
Senast: HelenaHandberg
·
W
Foder & Strö Jag har funderat länge på hur värdena blir som dom blir i höenselaget. Är det kvaliten i själva gräset som gör att det blir bra värden...
Svar
6
· Visningar
778
Senast: Iccic
·
Hästvård Behöver alla tips jag kan få nu.. Min ponny har Hosta , och jag behöver alla tänkbara tips över naturläkemedel, vanliga mediciner m.m...
2
Svar
34
· Visningar
2 947
Senast: Ewa Maria
·
H
Hästvård två av mina hästar har efter tövädret (i dalarna) förra veckan har drabbats av mugg på två vita fötter var. de går i stora hagar med...
2
Svar
21
· Visningar
2 317
Senast: Han_naH
·
Z
Hästvård En av våra hästar är förtjockad eller har kraftigare muskulatur runt vänster bärbensknöl. Hon är varken öm, varm eller mjuk. Det är en...
Svar
5
· Visningar
1 520
Senast: Zandrizzz
·
Hästvård Osteofyt i kotleden (tex), är det latin för, ja vadå? Förslitningsskada? Förändring i leden?
Svar
6
· Visningar
10 251
Senast: lundsbo
·
Hästvård Nu har jag ett dilemma. :crazy: Min hovslagare har dragit i broddarna så överjävligt att jag inte får bort dem. Vanligtvis så åker...
2
Svar
21
· Visningar
6 892
Senast: Corax
·
M
Hästvård Härom dagen hörde jag knäppljud i ett hästben i ridhuset. Vad kan det bero på?
Svar
7
· Visningar
1 222
Senast: Nyrelski
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka