Köra häst med brodd

Sv: Köra häst med brodd

Jag har alltid kört alla mina hästar med brodd vintertid. Oavsett om de varit som de två ljus jag har nu som man tror klivit av, eller om de rumlat runt litegrann.

Min åsikt är att det är större chans att hästen skadar sig om den ska sladda omkring obroddad när man lastar i och ur, än att den skadar sig på brodden när den står i kärran.
Jag har alltid transportskydd.

Sv: Köra häst med brodd

Den här tråden är inte riktigt aktuell längre, men det gör inget. :)

Jag körde hästen med alla broddar i och med "endast" transportskydd på. Det kommerr jag att fortsätta med på vintern också. Och jag är jätteglad över att hon hade broddar då vi åkte för det var ISGATA där vi lastade ur.

Men snart är det vår (eller?? :crazy: )och då slipper man allt vad broddar heter.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 858
Senast: Lhas
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 680
Senast: Karamello30
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 368
Senast: alazzi
·
Ridning Hej! Jag är en sextonårig ridskoleryttare på en liten klubb i Bohuslän där jag ridit i ca 11 år. Jag älskar att tävla men på grund av...
Svar
9
· Visningar
1 209
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka