Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Jag har en liten fråga till er som har barfota hästar. Jag har en tung häst som går utan skor på bakfötterna året om, förutom att va...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: axel
·
Hästvård Jag funderar över om det ger effekt att behandla spatt. Jag har hört att det ofta återkommer. Finns det några som kan säga att...
Svar
6
· Visningar
2 316
Senast: Boj
·
E
Hästvård nån som har erfarenhet av greenguard såg att b*rjes sålde sånna bra för hästar som lägger på sig och fång hästar... ni som har...
Svar
8
· Visningar
1 123
Senast: Piraja
·
T
Hästvård Hej! I fredags var jag ut å pulsade i ganska djup snö. Vi travade på ganska mycket. (håller på med muskel byggning) Och min häst...
Svar
4
· Visningar
3 271
Senast: lilltore
·
L
Foder & Strö Förslag på kraftfoder! Jag skall nu sätta igång min kille och behöver nu ett bra förslag på foder,innan han kom till mig fick han två...
Svar
1
· Visningar
576
Senast: BIMM
·
Hästvård Har någon erfarenhet av hur lång tid det tar att hästen kan användas igen efter en sådan operation. Tar försäkringarna sådant? Kan...
Svar
2
· Visningar
1 231
Senast: lundsbo
·
G
Hästvård Någon som vet nått bra man/svans shampoo för starkare man/svans ?
Svar
2
· Visningar
598
Senast: Gliss
·
K
Hästvård hej nu är det lite bråttom! Behöver hjälp. Är det någon som har erfarenhet av flappskor? Fungerar de som vanliga skor? Tappas inte...
Svar
3
· Visningar
3 407
Senast: Kesella
·
Foder & Strö Hejsan! Bara undrar vad ni har för värden på Mj och Smbrp till era hästar som tävlar och är högpresterande? Vad kan vara lagom och...
Svar
2
· Visningar
624
Senast: HelenaHandberg
·
M
Foder & Strö Vad skulle ni ge till en Islänning som är triangelmärkt och arbetas lätt ca 1 tim om dan 5 dagar i veckan? Just nu får han: ½...
Svar
1
· Visningar
536
Senast: svea
·
N
Hästvård hon äter med god aptit hon har inte mask. Men hon mår bra och trivs och så hon får 4kg hö morgon o kväll får ca: 1kg havre . orolig...
Svar
13
· Visningar
1 119
Senast: nightjune
·
V
Hästvård vore jättesnällt om någon med erfarenhet av travhästar vill svara på dessa frågor! :bump: - Vilka skador är...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: Anelly
·
Foder & Strö Jag har fått 35 balar hösilage och börjat använda dem. Några balar har det varit mögel i och då kasserar jag dem med en gång. Detta...
Svar
12
· Visningar
1 951
Senast: Alexandra_W
·
A
Foder & Strö Hej, jag har själv en varmblodsliknande ponnytravare (Russ)och jag undrar vad ni andra tävlings-häst-ägare ger era tävlande hästar och...
Svar
4
· Visningar
777
Senast: TheHunted
·
M
Foder & Strö Någon som ger sin häst detta? Står att hästen inte behöver något mer vitamin/mineral tillskott, stämmer det? :confused: Och sedan...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: Manji
·
P
Foder & Strö Behöver hjälp med vad man kan ge hästen för tillskott så man hjälper den att bygga muskler. Måste få upp muskelmassan på hästens rygg...
Svar
15
· Visningar
1 258
Senast: squarepants
·
Hästvård vad ska man göra om man vart världens största klantarsle och tappat bort vaccinationsintyget? :cry:
Svar
5
· Visningar
738
Senast: doleron
·
T
Hästvård Idag kom gammelhästen och mötte mig - med alldeles blodig svans och blodiga bakben. Efter mycket tvättande såg jag att hennes...
Svar
10
· Visningar
5 967
Senast: Alkemisten
·
M
Hästvård Jag tror att stallet har drabbats av ringorm! Minst tre hästar har det, inklusive min. Vi ska ringa veterinären på måndag så alla har en...
Svar
10
· Visningar
2 745
Senast: minternet
·
H
Hästvård hej!:) jag undrar: vad är gallar eller gallor vad det nu heter??? och hur upptäcker/ känner man dom?! det var nämligen en kunnig...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka