Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård hej! En liten fråga till er som råkat ut för hovböld/sömstick/sömtryck Hur fort har din häst blivit bra igen?
Svar
4
· Visningar
1 828
Senast: Chivita
·
E
Hästvård Min häst ska in på Hältutreding på onsdag. Varför? Jo hästen har nu börjat bli dålig igen efter behandlingen i augusti förra året...
Svar
7
· Visningar
797
Senast: et_flikkan
·
B
Hästvård Hejsan! kan man raka sin häst nu utan att skada sommarpälsen? tack för svar!:)
Svar
18
· Visningar
1 177
Senast: DuploBit
·
Hästvård Min häst var på klinik i måndags där de efter mycket om och men hittade att ledkapslarna i båda framknäna var något överansträngda. Hon...
Svar
3
· Visningar
919
Senast: lady_vip
·
Hästvård Jag har haft mitt sto hemma i lite mer än en månad, när hon kom var hon (och är fortfarande givetvis) otränad och inte så mkt riden...
2
Svar
22
· Visningar
2 026
Senast: Gullan86
·
I
Foder & Strö Min häst är av den tunnare typen och har innan varit väldigt het. Nu var vi på träningstävling och han rörde sig knappt framåt...
Svar
17
· Visningar
1 301
Senast: Lopphög
·
C
Foder & Strö Osäker på om jag ska lägga denna fråga under Hästvård eller Foder, men börjar här. Har mina hästar på lösdrift i en mindre vinterhage...
Svar
5
· Visningar
1 102
Senast: Lopphög
·
Foder & Strö Hej! Lägger tråden här då det handlar om foder till ISLANDSHÄST! Så jag hoppas det blir rätt ändå...:) Jag har fått hjälp med...
Svar
16
· Visningar
1 251
Senast: Boj
·
T
Hästvård Vad har era hästar för normaltemp, och när räknar ni att den har feber. Skulle vara intressant och se hur mycket det skiljer mellan...
Svar
13
· Visningar
1 054
Senast: Susss
·
C
Foder & Strö Någon som har ngt bra förslag på vad jag kan ge min D-ponny om jag vill få henne lite piggare? Just nu går hon på Krafft Sport. Har...
Svar
5
· Visningar
840
Senast: CarolineB
·
L
Hästvård Är det någon som vet om hästar kan bli smittade av loppor från höns? Och vilka en häst med såna loppor får för symptom? :confused:
Svar
4
· Visningar
2 295
Senast: riekje
·
Hästvård Här kommer en urkorkad fråga, men jag har inte särskilt mycket erfarenhet av täcken så ha överseende med mig ;) . Det har vräkt ner...
Svar
4
· Visningar
710
Senast: BIMM
·
Hästvård Har blivit erbjuden att köpa en ponny billigt. Problemet? Han är krubbitare och snappar luft. Är det gammalt skrock att andra hästar...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: tiba
·
Foder & Strö Vi tar eget hö som nu börjar ta slut. Det har lite lågt proteininnehåll som jag tycker är bra då jag har ponnyer. Nu måste vi köpa...
Svar
5
· Visningar
10 555
Senast: Fredag
·
Foder & Strö Kan man räkna foderstat med förra sommarens värden på höet? Eller kan det vara heeelt fel? Det hö vi tog själva skiljde det ett gram...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: _Runaway_
·
S
Foder & Strö Vad betalar ni för ert hö /hösilage per kg ?? Jag betalar 1-1,20 kr/kg.(torrt hö) är detta billigt eller dyrt ??
2
Svar
27
· Visningar
2 019
Senast: squarepants
·
Hästvård Ni som har uteboxar - vad består era bäddar av? Min Best är väldigt dammkänslig och ska helst stå på spån, men kan man ha permanentbädd...
2
Svar
20
· Visningar
3 092
N
Foder & Strö Just nu har jag hö men tycker att det är ett väldans jobb:angel: Grannen fick fint hö som vi tog hem så mycke som det fick plats och...
Svar
10
· Visningar
1 055
Senast: Novalee
·
H
Hästvård Har upptäckt att min häst får en (ibland ser det nästan ut som två som liksom har flytit ihop lite) mjuk knöl precis vid sidan av...
Svar
9
· Visningar
2 046
Senast: heylan
·
Foder & Strö just nu äter min häst foderjäst, men typ i nästa månad hade jag tänkt sluta med foderjäst och börja med enzion.. men en ja känner tycker...
Svar
6
· Visningar
1 475
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈