Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Förra sommaren märkte jag att min häst inte var riktigt som vanligt. Han var inte halt, men var öm i ryggen. På klinik reagerade han...
Svar
6
· Visningar
1 244
Senast: MiaMaria
·
S
Foder & Strö Skulle åka och köpa min vanliga säck med Lucern hack häromdagen- naturligtvis var det slut:cry: . Tittade lite på säckarna med...
Svar
14
· Visningar
1 095
Senast: Sock
·
Foder & Strö vad kan man ge en häst som behöver mycket mat men som är jätte het? just nu får hon korn,lusern,betfor, Nya groov finns det nått jag...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 651
L
Foder & Strö vad ger ni era hästar för kraftfoder? räcker det att ge havre + betfor och mineraler?
Svar
8
· Visningar
975
Senast: Kung Bob
·
Foder & Strö Förr gick kusen på 54 Mj men har nu lagt upp han på 60 tänkte att han kanske kunde bli lite piggare då :angel: De e en D-ponny...
Svar
4
· Visningar
637
Senast: Wildty
·
E
Hästvård Min syster ringde hem till oss igår. Hennes häst Merlin skulle säljas till en superridskola för 35000. (haflinger,hoppar 130 och är en...
2
Svar
22
· Visningar
2 978
Senast: Gecko
·
H
Hästvård Min 20 år gamla normalt sett mycket matglada islandsvalack har tappat matlusten. Från att alltid ha varit rund i överkant är han nu...
Svar
13
· Visningar
1 073
Senast: lundborg
·
T
Hästvård Skulle vilja ha lite tips på sätt att få i hästen Finadyne granulat. Har av erfarenhet märkt att det vore smart att ha lite olika...
2
Svar
22
· Visningar
2 766
Senast: Lavinia
·
J
Hästvård Hej! Det är nämligen så här att jag ska titta på en häst och den har haft strålbenshälta men är bra nu. Vad är igentligen...
Svar
10
· Visningar
8 677
Senast: AnnikaH
·
J
Foder & Strö När anses en häst vara äldre? Tänker på vissa fodertillskott som rekommenderas till äldre hästar. mvh Joocuy
Svar
8
· Visningar
1 805
Senast: suisyola
·
Hästvård Min häst har blött näsblod ur ena näsborren sedan igår morse. Han brukar aldrig annars blöda näsblod så lite orolig är jag ju.. Han är...
Svar
6
· Visningar
1 089
Senast: suisyola
·
T
Foder & Strö Vilka fördelar (och nackdelar) har egentligen betfor? Har hört massa saker, men man vet ju inte vad som stämmer och inte. Betfor har...
Svar
11
· Visningar
1 029
Senast: alice
·
M
Hästvård Hej! Tycker min ponny har blivit lite trött och matt just nu, inte överdrivet men det är skillnad för en vecka sen då hon var hur pigg...
Svar
8
· Visningar
868
Senast: axel
·
Hästvård Under vintern har min häst (fång v 43) vid iaf två tillfällen reagerat på att det har varit hårt och knöggligt ute genom att börja gå...
Svar
4
· Visningar
1 131
·
J
Hästvård På vägen till mitt stall har de en ponny med tydliga svårigheter att röra sig. Den har sett väldigt öm ut en längre tid nu (åtminstone...
Svar
9
· Visningar
940
·
Hästvård Jag har ett känsligt fullblod som jag gärna vill börja ha ute dagen runt, men hur varmt ska det vara nrä man kan börja göra det? Visst...
2
Svar
30
· Visningar
2 630
Senast: Alazan
·
F
Foder & Strö har flyttat våran lilla fjording. i den boxen hon fick i det nya stallet hade ingen salt sten. så hon stog utan lördag och söndag. men...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: Barbiegirl
·
L
Hästvård Min häst har knölar/bulor lite över allt på kroppen, de är hårda och ligger under huden. Har haft kontakt med vet som rådde att...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: rocki
·
Hästvård usch. jag hade hopplektion igår, och hästen var väldigt trög och inte frammåt, så jag använde mina sporrar - lite för mycket. när jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 371
Senast: diabla
·
M
Hästvård Hej Jag har skrivit under foderforumet och frågat om foder till fånghäst tidigare. Jag fortsätter under detta forum eftersom tråden...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 825
Senast: minimi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II