När kan man ha häst ute dygnet runt?

Sv: När kan man ha häst ute dygnet runt?

Gliss skrev:
Hej, Eftersom hon är känslig men vill ha henne ute mycket så kan du sätta ett lite tunnare fleece täcke under vintertäcket. men OBS! ett mycket tunt täcke under. annars blir hästen sjuk !
Varför skulle den bli sjuk?

Alazan skrev:
Nej, för mig är det en glad gubbe, betyder att det är något possitivt alltså. Alla tolkar ju allt så negativt här om man inte klämmer dit en gubbe, och tror att man menar något illa. Jag ville bara önska dig lycka till och menade att jag tror att det kommer att bli jätte bra för din häst. Men för att inte störa er så skiter jag i gubben nu då.

Jag har också undrat varför du, bland andra, använder "gapskratt"-smileysen trots attd et inte var nåt roligt alls. Vill du använda en "glad"-gubbe så finns det ju många andra som dessa:
:) :D

Anelly skrev:
Ett fullblod är väl inte riktigt heller gjort för att gå ute dygnet runt..??
De fryser ju så lätt,och tappar i vikt!

vad baserar du det på att de fryser så lätt, mer än andra?

när det har börjat komma lite gräs ute får mina gå ute dygnet runt
i år får vi se då det kommer föl också...

Alla e vi olika,jag skulle aldrig kuna ha mitt fullblod ute dygnet runt,på vinter fryser han otroligt mkt,inte om det bara e snö o kallt,men om det regnar blåser mm. På sommaren får han spel när solen gått ner,när alla knott o mygg kommer fram. Det anser jag vara ett skäl att låtahonom slippa. Annars önskar jag inget hellre än att han fick ett riktigt sommarbete. Men han kan gå ner 50 kg över en natt pgr av knott mm.

Anelly skrev:
Ett fullblod är väl inte riktigt heller gjort för att gå ute dygnet runt..??
De fryser ju så lätt,och tappar i vikt!

Alla hästar är "gjorda" för att gå ute dygnet runt. Däremot är det inte alltid shyst (hur stavas det:angel: ) att släppa ut en häst med tunn hårrem som stått täckad och på stall hela vintern utan tillvänjning.

Till trådskaparen: Efterssom du har både täcken, fri tillgång på hö och ligghall kan du med gott samvete släppa ut hästen dygnet runt:)

diabla skrev:
Det har jag aldrig hört förrut...? Varför?

hmm.. många i mitt stall har tjockare täcken under vintertäcket, många har till och med 2 täcken under!

Eftersom det inte är så kallt nu på våren så är inte 3 täcken nödvändigt, Gör bara hästen svettig, sen kall, sen sjuk. OM hästen fryser nu så räcker det med ett tunnare täcke under.

giffan skrev:
Varför skulle den bli sjuk?

precis som att du skulle klä på dig ton med kläder svettas mycket, ta av dig kläderna och frysa. då blir man sjuk. precis samma sak med hästar!

milly skrev:
Jag har också undrat varför du, bland andra, använder "gapskratt"-smileysen trots attd et inte var nåt roligt alls. Vill du använda en "glad"-gubbe så finns det ju många andra som dessa:
:) :D

Jag vet, men nu använde jag den gubben, och? Lider ni jätte mycket av det? Det är väl mitt problem.

Liknande trådar

Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
951
Senast: ufot
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 498
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 472
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 482
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar