Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hejsan! Är det någon som vet vad krafft havre kostar?? :bow:
Svar
1
· Visningar
573
Senast: Tindra03
·
E
Foder & Strö Hej, jag har inget analyserat hö, vet bara att bonden sa att det var dåligt (jag vet att det är dåligt men det är inte jag som...
Svar
18
· Visningar
6 550
Senast: Zena
·
R
Hästvård Idag när jag kvällsfodrade kände jag att ena pållen var varm i en framhov.(har för vana att alltid känna på hovarna..:crazy: ) Tog ut...
Svar
6
· Visningar
1 193
Senast: reykurboy
·
Hästvård Idag morse, den 11 april, vaccinerades min häst mot stelkramp, hästinfluensa och botulism. Dvs 2 sprutor eftersom stelkramp och...
Svar
5
· Visningar
1 208
Senast: Miaa
·
L
Hästvård Är det någon som har någon erfarenhet av bukhinneinflammation hos häst? Min älskade häst står på djursjukhuset på Strömsholm med den...
Svar
0
· Visningar
1 621
Senast: LCR
·
N
Hästvård jag har bestämmt mig för att skaffa en skettis som sälskap åt min galna tävlingshäst så han förhoppningsvis kan holla sig lungn och inte...
Svar
11
· Visningar
1 045
Hästvård Idag har min delfoderponny drabbats av hög feber helt plötsligt! Imorse hade han 40,2 grader, men nu på kvällen hade det sjunkit till...
Svar
13
· Visningar
1 110
Senast: Smallgot
·
G
Hästvård Spinoff på den gamla tråden där det diskuterades angående rakning av hästarnas känselhår. Majoriteten tyckte ju att det var alldeles...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 746
Senast: Yenetai
·
Foder & Strö Jag har gett mina hästar vitlök i alla år, mest på somrarna då fästingar, knott, mygg, blinningar och andra insekter är som värst. Det...
Svar
4
· Visningar
609
Senast: hillevie
·
T
Hästvård Vi kanske ska köpa gård!!!! Äntligen har ett tillfälle kommit för oss att komma över en liten gård så att vi kan ha hästarna hemma. Nu...
Svar
6
· Visningar
1 838
Senast: lippan
·
L
Hästvård Hur stubbar ni manen med sax lr klippmaskin????:bow: :bow:
Svar
5
· Visningar
849
Senast: Smallgot
·
Hästvård Undrar om det kan innebära någon negativ effekt att ha hästen broddad året runt med blind brodd, 4 brodd fram och i trakten bak...
2
Svar
20
· Visningar
1 922
Senast: mackan
·
T
Hästvård Har någon en hovslagare som använder sig av en sådan?vad tyckte ni isåfall? :bump:
Svar
9
· Visningar
4 639
Senast: Lena
·
M
Hästvård Min häst på tre år är gallig på båda haserna. Inte i gropen utan självaste has spettsen och runt den, vad kan det bero på :confused...
Svar
13
· Visningar
1 300
Senast: Maaggie
·
E
Foder & Strö Försöker räkna ut hästens foderstat och gick in på hippocampus och vad jag än använder för foder och även om jag bara har grovfodret så...
Svar
8
· Visningar
879
Senast: Madick
·
Y
Foder & Strö Jag undrar lite om kvoten mellan protein-energi. Jag vet att den ska vara runt 6 (5-6). Men varför egentligen? Om jag ger ett jättestort...
2
Svar
21
· Visningar
6 011
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Finns det någon jablon för det. Att en vuxen häst "ska" dricka si eller så mycket på en dag? /Timsetim
Svar
1
· Visningar
1 186
Senast: gullebarn
·
Hästvård Jaha, imorgon är det dags för avlivning alltså. Tror inte jag riktigt har fattat det än för har bara gråtit en gång sedan i måndags då...
2
Svar
29
· Visningar
2 437
Senast: Marie Johansson
·
Foder & Strö Min häst går tillsammans med 5 andra hästar i en stor hage och de har fri tillgång på hösilage då de delar på en stor bal. Oftast står...
Svar
6
· Visningar
1 608
Senast: Alazan
·
S
Foder & Strö Är det giftigt för hästar att få i sig solrosfrön ? Om det finns solrosfrön i havren ( inte mkt), blandat.. Gör detta jättestor skada i...
Svar
5
· Visningar
2 207
Senast: HelenaHandberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka