Hovslagar kunniga - broddning -inverkan på hästen?

Sv: Hovslagar kunniga - broddning -inverkan på hästen?

Tez1 skrev:
Om din häst sliter så hårt på sina skor bör du fundera på hur den går.
Hästen ska sätta ner sina hovar inte "hasa ner dom" om man säger så.
Att den sliter hårt på skorna kan bero på tusen olika saker tex, hästen är verkad i obalans, den är inte tränad att gå på ett naturligt icke slitsamt sätt, den är omusklad, den har ont någonstans, den rids i fel form osv osv.

/T

oj det var generaliseringar som heter duga det.
Hästen rids mycket, inklusive grusväg samt transport sträckor asfalt till ridanläggningen bla.
han rör sig aldeles utmärkt, har 8: or på trav och galopp och 9 på skritten, lyfter benen ordentligt och har både rätta muskler och balans. :D

som Alin säger.

Liknande trådar

Hästvård Jag tog över ett 20-årigt arabsto i september med kraftigt misskötta hovar. Möjligen har hon även haft fång våren -17. Hennes fötter var...
2 3
Svar
44
· Visningar
12 844
Senast: ameo
·
Hästvård Först och främst, jag vet att jag som hästägare borde läsa på mer och bli mer insatt i hovslageri, och tro mig; Jag läser på allt jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 239
Senast: mily
·
Utrustning Jag undrar hur ni broddar era hästar. Jag har broddar endast i bak på hoven men inte i fram vid tån. Förra året upplevde jag att min...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 712
Senast: Eme_liie
·
Hästvård Pålle fick nya skor i går. Kom gärna med synpunkter, tips osv! Bakgrund: 10-årigt kallblod, Rids mest i dressyr, men även hoppning och...
2
Svar
36
· Visningar
5 460
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar