jag skulle aldrig få för mig att raka bort hästens känselhår i ansiktet!
det "enda" jag klipper på huvudet är håren i öronen som sticker UT,men inte I själva örat!
om man ska raka bort hästens känselhår så varför inte raka av sina egna ögonfransar,elelr varför inte kattens/hundens morrhår för?
dom är där för ett syfte och ett bra sådant,namnet "känselhår" säger väl allt om saken..förstår inte meningen med att avlägsna det,visst det kanske ser snyggt ut,men jag tyckte inte alls att det är spc bra,och defenetivt INTE att raka bort håren I hästens öron (tänkte att föregående talare gjrode det på sin häst) och det fattar jag verkligen inte varför man gör det,dom skyddar hästens öron mot det mesta faktiskt..spc insäkter på sommaren!
skulle vilja höra en vettig förklaring till det,och att det enbart görs för att det är snyggt vill jag inte ens höra nåt om!
tycker att man bör tänka lite mer på hästen och dens bästa än vad man själv tycker e snyggt..hästen kanske "trivs" med det,men har den ngt större valmöjlighet eller?? tror nog inte att den ber sin ägare om att få sitt hår avlägsnat..
undrar ifall dom som rakar bort känselhåren rakar/klipper bort hästen "lilla" hovskägg också? som är till för att när hästen är blöt att vattnet ska "droppa" ner istället för att rinna ner längst benet/karleden och ev orsaka mugg/strålröta...