Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Min lilla donna har fått rejäl mugg på båda bak... men nu har det ena benet oxå svullnat rejält... ska ringa vet idag men vill kolla med...
Svar
6
· Visningar
886
Senast: kicket
·
Hästvård Okej, nu ska jag starta en tråd om det här. Om en häst på något sätt visar sitt missnöje med vissa saker, måste den då ha ont ? Om...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Yrla
·
Foder & Strö Jo om man ska räkna ut en hästs MJ och går efter formeln 0.5 gånger hästens vikt upphöjt 0.75, blir ju ett 600 kg kallblods...
Svar
5
· Visningar
834
Senast: Mitten
·
Hästvård Mina hästar vart idag vaccinerade mot hästinfluensa, inge mer med det. Men nu när jag skulle ta in dom för natten så skakar Carissa...
Svar
5
· Visningar
5 569
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård Bör man avstå från att köpa en häst som har 2 gradig hälta efter ett böjprov? Hästen har ej varit igång på 1 1/2 år pga. avel.
Svar
9
· Visningar
1 139
M
Hästvård Hej Han är borta nu, min prins. Han stod på tre ben och darrade hela dan igår och darrade, helt slut i kroppen, trots dubbel dos...
Svar
17
· Visningar
1 711
Senast: Koppen
·
Foder & Strö Jag har en bekant som har en hyfsat stor kallblodstravare på fem år, problemet är att han ser ut som en dåligt fodrad tvååring i...
Svar
7
· Visningar
894
Senast: Kicki_J
·
Foder & Strö Om man tar silage och hö på samma vall vid samma slåtter, kan man på något sätt använda samma analys? Blir silagets värden helt olika...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: lilith
·
R
Hästvård Hej hej :banana: Vi har fått ett varlfritt arbete i skolan (Biologi) då valde jag självklart hästar. Jag skall skriva om...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Tumlarunt
·
Foder & Strö HUr skulle ni gjort? Situationen är följande: Snart tvåårigt varmblodstravarsto som inte ska gå på banan utan bli ridhäst direkt...
2
Svar
34
· Visningar
1 767
Senast: Mysaan
·
K
Hästvård mina hästar har kliat sig som attan ett tag, och är alldeles mjälliga så jag behandlade dom med switch efter att ha läst att det kunde...
Svar
1
· Visningar
598
Senast: åke
·
G
Foder & Strö Någon som vet något företag vars hö och sågspån säljs i Norbotten? har nämligen tänkt köpa häst snart, så det är bra veta om några...
Svar
2
· Visningar
560
Senast: Sparf
·
L
Hästvård Igår när jag borstade min häst upptäckte jag att min häst har som knottror bak på ryggen typ en bit bakom sadeln.. När man känner på dom...
Svar
14
· Visningar
3 324
Senast: linabergmer
·
H
Foder & Strö Vi har efter bråk med vår förra höleverantör så blev vi tvugna att köpa vårt hösilage från ett annat ställe. Vilket såklart innebär ny...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: hailittoh
·
K
Foder & Strö Har en häst som saknar framåtbjudning. Ok kondition men har ingen "lust" att jobba. Hullet är fint. Idag får hästen müsli, ett...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Magnum
·
S
Hästvård Hejsan! Mitt varmblods valack på snart 5 år är en höjdare på att trampa ner skorna och att tappa dem! Detta medföljer upptrasade hovar...
Svar
6
· Visningar
1 409
Senast: suisyola
·
Z
Hästvård Jag vet inte hur resten av Sverige ser ut just nu men här uppe i norr går det fet bort! Idag har vi haft +2 grader och SNÖ! Vad f*n är...
Svar
11
· Visningar
821
Senast: Zmulan
·
C
Hästvård Hej! Jag kastrerade min häst för en vecka sedan, på klinik stående. Fick order om att tvätta såret varje dag samt ge antibiotika i 10...
Svar
14
· Visningar
1 104
Senast: Hebbeli
·
G
Hästvård Kan nån pm:a mig om tips på "tandläkare" (som även är veterinärer & får ge lugnande) som verkar runt Stockholm?! Lite brådis är det...
Svar
5
· Visningar
1 039
Senast: Ruben Salte
·
T
Foder & Strö Har hört att magnesium kan fungera på heta hästar. Tycker det där pulvret ser så tråkigt ut,det finns inget annat man kan ge till...
Svar
7
· Visningar
1 938
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V