Måste hästen ha ont ?

Sv: Måste hästen ha ont ?

Trix skrev:
Det finns en mängd orsaker till, bla när hästen räcker långfinger åt dig och tydligt deklarerar att den är av annan åsikt :)

så rätt så rätt.
det göra min väldigt ofta, dock inte lika mycket på senaste tiden så det är skönt :p

Jag håller med dig!
Rider ett sto men en massa vilja och hon visar tydligt när hon inte vill :devil:

Oj, jag måste uttryckt mig väldigt oklart. Jag menar verkligen inte något jamsande med hästarna. Det jag bestämmer gäller, punkt. Sen är det upp till mig att se till att bestämma rätt grejer. Och inte till varje pris ta igenom en sak som jag tänkt ut i förväg. Utan ställa kraven på en nivå där hästen kan leva upp till dem så att man kan sluta och belöna.

Exempel. Det pågår reparationer på en bro som vi behöver rida över för att komma till en av våra ridvägar. Läskiga redskap och ljud som min häst är rädd för. Jag kan tvinga över min häst och ta risken att hon blir så rädd att det faktiskt händer något. Eller, jag kan bestämma att "såhär nära ska vi gå", ett par steg längre än hon själv vill, och sen kan vi rida en annan runda. Om jag tar striden så måste hon gå över och då får jag också vara beredd att ta en skada på henne mig eller tredje person som konsekvens.

Nej, det var nog jag som slarvläste. Jag håller i vilket fall med dig helt och hållet. :bow:

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 541
Senast: Liten
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 015
Senast: Freazer
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 532
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 539
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Spännande och intressanta hus till salu, del 2
  • Burkmat