Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård hej. jag gjorde ett stort misstag att glömma att ta bort gula fläckarna som kom. dom har suttit ett tag och nu är dom omöjliga att få...
Svar
19
· Visningar
1 462
Senast: Bison
·
Q
Hästvård Hej! Min nära vän har fått diagnosen hovbroskförbening på sin haflinger som är tolv år. Vill gärna höra av er vad ni har för...
Svar
15
· Visningar
1 647
Senast: zeus
·
F
Foder & Strö I privatstellet på ridskolan har några av hästarna drabbats av korsförlaming, vad beror det på? Hästarna som drabbats har alla olika hö...
2
Svar
31
· Visningar
2 280
Senast: Sonic76
·
B
Hästvård Hej jag bara-undrar vad man bör tänka på när det gäller hovvården,även hur man kan se om hästen är bra skodd eller verkad. Har både...
Svar
1
· Visningar
753
Senast: hillevie
·
Hästvård ...de va ju f*** ju...suck:smirk: dessa fullblod va! klantiga pållen har stått inne de senaste darna pga skitväder o dyngig hage...
Svar
19
· Visningar
1 043
Senast: Mahogney
·
K
Hästvård Här kommer en lite dum fråga kanske :angel: men är man inte smart så är man inte :smirk: Kan man ha ett varmblod på lösdrift ??
Svar
9
· Visningar
1 040
Senast: Sophieeklund
·
B
Hästvård Hej!:) Hur många gånger per år avmaskar ni era hästar? Tack för svar!:p
2
Svar
32
· Visningar
2 994
Senast: Bellina
·
C
Foder & Strö Läste i foderboken igår ang dräktighetstillägg. Kan det vara så enkelt att bara byta ut 6 g SRP/Mj mot 14 g SRP/Mj i dräktighetsmånad...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: cinnas
·
Foder & Strö Har spånat ett tag runt brister och innehåll i foder... Lill-tjejen går på "ordentlig" foderstat, i dagsläget hösilage, hö, lucern...
Svar
1
· Visningar
802
Senast: Mustang
·
G
Hästvård Nu är det såhär att jag har varit foder på en kallblodshingst ett typisktsto och nuvarande ett tinkersto. MEN nu vill jag köpa egen...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: Andrea_med_A
·
G
Foder & Strö Jag har en 4 årig nordis vallack som håller på å rids in. Han har fri tillgång på grovfoder å ett kalasensilage (aldeles för bra...
Svar
12
· Visningar
871
Senast: milly
·
K
Foder & Strö Är det någon som vet var man kan vända sig om man skulle vilja få foderstaten uppkollad och vad skulle det kunna kosta?:bump: Jag...
Svar
18
· Visningar
1 026
Senast: milly
·
Hästvård Ni som har hästar med kronisk fång, kommer de att kunna äta gräs som de andra hästarna? Ska man våga släppa ut en sådan häst på bete...
Svar
2
· Visningar
1 814
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Vaför i pelletsform? Det ser ju ändå likadant ut när det är uppblött. Vilka är fördelar och nackdelar med vanligt betfor och det i...
2
Svar
27
· Visningar
1 904
Senast: CiderGirl
·
Foder & Strö Mitt gamla, underbara hö har tagit slut och måste nu köpa av en annan då det inte går att få tag på mer av det gamla. Det innehåller...
Svar
8
· Visningar
2 492
Senast: Dorro
·
Hästvård Har läst något om att röntga arabhästars bakben. Har det med spatt att göra eller varför gör man det? Vid vilken ålder gör man det...
Svar
13
· Visningar
3 590
Senast: linafina
·
R
Hästvård Har en undran över vad det kan bero på. Min häst har på h fram precis ovan kotan har hon en galla på varje sida om kotan. De är ej varma...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Tinen
·
Foder & Strö Jag ger mina hästar loppfrö i förebyggande syfte. Har ganska sandig jord och dom gräver ju upp hagarna nu som värsta mullvadar nu i jakt...
Svar
2
· Visningar
607
Senast: Lill76
·
P
Hästvård Som jag har berättat i tidigare tråd.. så har hon ju haft mugg i ca 8 månader. Vi har försökt få bort den. Den har gått bort, kommit...
2
Svar
32
· Visningar
3 218
C
Hästvård Ponnyn tappar pälsen, faller av honom och han blir bara värre och värre.. (vet kommer ut idag) Är det någon här som har haft likn...
2
Svar
21
· Visningar
6 687
Senast: Colombia_Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar