Sv: Betfor

Aha :idea: NU såg jag när du sa det ;)
Det är ju ett öga där, också luggen.
Fick inte ihop det till något logiskt förut, tänkte typ nåt konstigt alien-grejs eller nåt :rofl: :p *förlåt*

Mmm, precis. Det såg likadant ut idag, som det ägaren hade blandat till igår. Så det verkar stämma!!

Tack för alla svaren, hörni!! :banana:

Men säg att en häst får 3 dl strimlad...vad motsvarar det i pellets? Samma? torrvikt alltså...

Du får testa dig fram. Pellets sväller ju tre-/fyrdubbelt ung. 3 dl strimlad är väl ca 1dl pellets,torrt alltså.

musen21 skrev:
En liter väger ju lika mycket som en liter (förlåt kunde inte låta bli...) :p Men det stämmer ju att pelleterad ska ha mer vatten.

Nix, stämmer ju INTE. En liter pellets väger MER än en liter snitslad. Ett KG pellets väger däremot lika mycket som ett KG snitslad...

Hej Julle!!
Har själv funderat på vilken av betforformerna jag ska välja, vi har en foderåterförsäljare i stan nu hos vilken båda sorterna har samma kilopris. Hade pelleterad betfor ett tag men har nu bestämt mig för riven istället... främst på grund av tuggmotsåndet... pelleterad betfor r ju lite som gegga, medans den torra blir mer o tugga på. Vad gäller mängden så blir 4 dl betforpellets 200g och 8 dl snitslad betfor blir 200g så cindy som ju är ganska glupsk gillar nog att det blir mer att äta =)) Fia skulle kanske också gilla det?:rofl:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 076
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
629
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka