Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Hej hej idag sa en stall kompis till mig att galliga ben är när det är "bubblor". Och det som jag tog som galler (vilket är när det är...
Svar
7
· Visningar
2 055
Senast: Koppen
·
Foder & Strö Har ni buke-människor något bra foder/tillsats som "enbart" är bra för hovarna, dvs förbättrad hovkvalité? Just nu går mitt 8-åriga...
Svar
13
· Visningar
1 650
Senast: Freja
·
Foder & Strö Igår släppte jag mina pållar (shettis och haflinger) i en hage med mycket gammalt gult gräs samt även en hel del nytt spirande gräs i...
Svar
2
· Visningar
688
E
Hästvård Hej, jag undrar är det någon här som har haft en gammal häst som självdött av ålder, alltså inte avlivat den?
2 3
Svar
47
· Visningar
5 299
Senast: Imagine
·
D
Hästvård Upptäckte nåt skumt på min hästs bringa igår.. Han har en rund ca 1 cm i diameter skorpig yta (grå) och ingen päls där. Skorpan var lätt...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: Jossan
·
F
Foder & Strö Är det farligt? Biverkningar? Nackdelar? Allt negativt, fram här!
Svar
3
· Visningar
1 473
Senast: fälttävlansnörd
·
C
Hästvård igår vart vi på återbesök med min lilla arabkille hos veterinären på kliniken. första gången den 22 mars när vi vart där så hittades...
Svar
4
· Visningar
923
Senast: cerrox
·
Hästvård Fick mig en otrevlig överraskning idag, ponnyn har mask! Det jag kan komma fram till är att det är blodmask, hur avmaskar vi bäst? Måste...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: Madick
·
M
Foder & Strö Det här med magnesium till tittiga hästar, kan någon utveckla det för mig? Egna erfarenheter? Vad gör magnesiumet eg med hästen eftersom...
Svar
10
· Visningar
3 044
Senast: BeastieBabe
·
T
Foder & Strö Har lite funderingar över fodertillskott som jag hoppas kunna få svar på. Ni som ger era hästar fodertillskott, vad ger ni då för...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: alexa b
·
Foder & Strö ÄR DET SÅ eller är det jag som blandat ihop det med loppfröna?! Jag har iaf fått för mig att hela linfrön passerar genom magen (på...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 175
Senast: alexa b
·
Foder & Strö Jo, precis vad jag behöver. I stallet där jag har hästen inhyrd är folket väldigt dåliga på att fylla vatten i hagarna. Det ingår att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 990
Senast: Ylva86
·
E
Hästvård hej, när man läser vad som ska infinna sig i stall apoteket, så brukar sårsalva stå med. Vad är det? menar man då hellosan? Idomin...
Svar
4
· Visningar
2 332
Senast: hillevie
·
C
Hästvård Någon som har erfarenhet av chipfrakturer i karpus? Hur är framtidsutsikterna för en opererad häst? Skulle en sådan individ kunna...
Svar
2
· Visningar
5 039
Senast: fleur
·
Hästvård Shettis som ruskar och skakar kraftigt på huvudet vid höfodring. Upp och ner. Och åt sidorna. Ibland står hon och kraffsar i höet med...
Svar
3
· Visningar
743
Senast: sobella
·
F
Foder & Strö Okej , jag vet d finns säkert 1000 sånnahär trådar men ja orkar bara inte leta igenom allt för o få svar på min fråga . Nu kommer min...
Svar
8
· Visningar
975
Senast: Charlie-Boy
·
K
Foder & Strö Min häst är en blandad new forest och arabiskt fullblod. Vet inte riktigt vad jag ska ge för foder, ni kanske kan hjälpa :confused...
Svar
4
· Visningar
773
Senast: Ynthe
·
M
Foder & Strö Jag har hittat en foderstat som verkar vara bra på min häst, och som han verkar må väldigt bra av. Han har precis fått börja komma ut i...
Svar
6
· Visningar
1 303
Senast: Stopek
·
J
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av hästar med epilepsi? Hur vanligt är det? Vad beror det på och på vilka olika sätt yttrar sjukdomen...
Svar
2
· Visningar
1 235
Senast: Diba
·
R
Hästvård Har en undran över vad det kan bero på. Min häst har på h fram precis ovan kotan har hon en galla på varje sida om kotan. De är ej varma...
Svar
3
· Visningar
1 040
Senast: carinaso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur